سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پایین تر از میدان نراق کفاشی بود به نام سید علی میرکریمی که با عرق جبین و دستان پینه بسته نان حلالی به خانه می آورد تا همسر مکرمه اش باشی خانم قاسمی امورات فرزندان را رتق و فتق نماید تا نهایتا سربلند جامعه باشند .

 

مرحوم سید علی میرکریمی            مرحومه حاجیه باشی قاسمی

کوشش و تلاش آقا سید علی و باشی خانم و زحمت حلال وار زندگی نتیجه داد و فرزندانشان از نیکوسرشتان اجتماع شدند : سید مصطفی ؛ سید مرتضی ؛ سید مجتبی ؛ سید مهدی ؛ سید هادی و دختر مومنه ی آنها .
ریشه های مذهب و تشیع در این خانواده اولویت اول را داشت فلذا انقلاب مردمی به رهبری حضرت سید روح الله خمینی(ره) که از سال های 1355 و 1356 به اوج رسید این خانواده و فرزندانشان در صفوف ابتدایی مخالفت با رژیم ستم شاهی پهلوی بودند تا اینکه بهمن 1357 جشن پیروزی را به همراه مردم گرفتند .

سید مجنبی میرکریمی در سالهای دفاع مقدس

اما دیری نپائید که رژیم بعث عراق به کمک ایادی خود جنگ ناخواسته را به ایران نوپای اسلامی تحمیل کردند . رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) فرمان عزیمت به جبهه ها را صادر نمود . آقا سید علی و باشی خانم اذن دادند تا جوان 17 ساله خویش وارد کارزار گردد .

  

آقا سید مجتبی میرکریمی در تیر ماه 1360 با تعدادی از جمله سردار شهید قاسم جعفری برای آموزش نظامی به آموزشگاه صفی آباد متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات اعزام و آموزش دوره مقدماتی را طی نمود . مهر ماه 1360 به عضویت بسیج زادگاهش در آمد و ضمن پاسبانی از حریم امنیت به آموزش های دیگر مبادرت ورزید.

بعد به فرمان رهبرش امام خمینی(ره) در جهاد اصغر ثبت نام کرد و در سن 17 سالگی کلاس دوم دبیرستان درس و مشق و زندگی را رها ساخت و تاریخ 18/11/1360 برای اولین بار در دفاع مقدس به همراه عده ای از سلحشوران شهر نراق حضور پیدا کرد .

ایشان طی عملیات فتح المبین در جبهه رقابیه در سِمَت کمک آر . پی . چی زن بود که در میدان مین دشمن تاریخ 2/1/1361 از ناحیه دست و پا مجروح گردید و چند روزی در بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی تهران بستری گردید.

 

همچنان پدر و مادر نمونه این رزمنده حماسه آفرین بر مصایب پیش آمده صبر و پایداری کردند تا سرانجام دفع تجاوز دشمن به ثمر نشست . آقا سید مجتبی در طول دفاع مقدس پنج نوبت اعزام به سرحدات جنگ در کارنامه دارد.

http://8pic.ir/images/3vcah7e6jm0mw1cpxpy.jpg

لذتبخش ترین صحنه ای که آقا سید علی و باشی خانم مشاهده کردند سال 1363 بود که فرزند نیکویشان آقا سید مجتبی ملبس به لباس روحانیت شد .

http://static.yooz.ir/fc/test/small-blog/0160313/218561122-3.jpg

همسر مکرمه حجت الاسلام سید مجتبی میرکریمی خواهر شهید علی رزاقی فرزند مصطفی می باشد که علی طی پدافندی عملیات محرم در جبهه پاسگاه شرهانی عراق تاریخ 17/9/1361 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آقا سید علی میرکریمی فرزند سید عباس تاریخ 16 دی 1381 فوت نمود و در قطعه 219 ردیف 35 شماره 29 بهشت زهرا خاکسپاری گردید .

جمعه 24 اردیبهشت 1395 روز پایانی عمر دنیایی خانم باشی قاسمی فرزند علی بود که پیکر پاکش در بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .


سلحشوران شهر نراق فوت این مادر مومنه و مهربان را به خاندان قاسمی و میرکریمی و خانواده های عزادار تسلیت می گوید .


۹۵/۰۲/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۳)

۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۶ سید مهدی موسوی


(( انّا لله و انّا الیه راجعون ))
مرگ پایان زندگی نیست ، عبور از دنیای ناپایدار به سرای باقی و ابدی است و آنچه انسان را می آزارد فقط هجران آن عزیز سفر کرده است وگرنه این کاروان بشریت همگی مسافران فردا و فرداهای دیگر این رهند.


حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید مجتبی میرکریمی

با کمال تاسّف و تاثّر درگذشت مرحومه سرکار خانم باشی قاسمی مادر گرا میتان را به جناب عالی و سایر بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض نموده و امیدوارم روح آن بزرگوار با ارواح مقدس و طیبه انبیاء و اولیاء(علیهم السلام) محشور و قرین رحمت الهی قرار گیرد.
از درگاه پروردگار متعال برای جناب عالی و خانواده محترم صبر و شکیبایی و سلامتی کامل و برای روح آن مرحومه غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می نمایم.


سید مهدی موسوی
۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۴۳ علیمحمد میرشکاری
سلام علیکم
خدایشان بیامرزد مرحوم اقا سید علی میر کریمی و همسر مکرمه اش مرحومه تازه گذشته خانم باشی قاسمی را .
هر گز از اذهان نمیرود منش و بزرگی مرحوم اقا سید علی میر کریمی در کفاشی محقرش که ایشان عمری را با صداقت و قناعت و مردمداری با تعمیرات کفش و گیوه در خدمت به خلق خدا بود.
بدینوسیله مراتب تسلیت و تعذیت خود را به مناسبت درگذشت این مادر مومنه به خاندان میرکریمی و قاسمی عرض نموده و از استان خداوند متعال برای ان مرحومه غفران و برای کلیه بازماندگان سلامتی و صبر خواستارم.

۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۰۹ سلحشوران شهر نراق
درگذشت بانوی مومنه مرحومه سیما رمضانی را به خانواده های مصیبت دیده تسلیت می گوییم .
از خداوند قادر برای متوفی علو درجات در بهشت برین و برای بازماندگان صبر مسئلت داریم .
۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۲۰ سید موسی موسویان
خدا رحمت کند این دو بزرگوارا. تصویری که از مرحوم سید علی همیشه تو ذهن مردمه تو مغازه مشغول دوخت کفش هست. بچه که بودیم با باباهامون میرفتیم ازش کفش میخریدیم. مرد زحمتکشی بود. بزرگترا که میرن بعلت خلوص و پاکیشون برکت هم کمتر میشه. چیزایی داشتن که کمتر کسی اینروزا داره. قدرداونایی که نرفتن را بدونیم
باسلام
خانواده محترم میرکریمی درگذشت مادربزرگوارتان مرحومه مغفوره حاجیه خانم قاسمی رابه شماتسلیت عرض مینمایم وهم نشینی ان مرحومه راسرسفره سیدالشهدا
ازخداوند منان خواستارم .
۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۱۰ مرتضی علی آقا یی
جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقا مجتبی میر کریمی و اخوان
مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحومه غفران و برای بازماندگان صبر در این هجران آرزومندم
جناب آقای میرکریمی

درگذشت مادر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان آرزوی صبر و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم.


شادی روح این مادر مهربان صلوات
کل من علیها فان
برادر گرانقدر جناب آقای سید مصطفی میرکریمی .
حضرت حجت الاسلام جناب آقای سید مجتبی میرکریمی
ضایعه در گذشت والده مکرمه تان را خدمت شما عزیزان و خانواده محترم عرض تسلیت و تعزیت دارم .برای آن مرحومه غفران الهی و علو درجات و برای باز ماندگان طو ل عمر با عزت همراه با سلامتی و شکیبائی آرزومندم .
سید مجتبی غفاری
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۱۷ جوادی سید عباس
خانواده محترم میرکریمی در گذشت مادر بزر گوارتان را به شما و همه فامیل های وابسته تسلت عرض می نمایم . شادی روح سید علی و همسر محترمش صلوات
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۰۴ محمد ابوالحسنی
حجت الاسلام جناب آقای سید مجتبی میرکریمی
خبر درگذشت مادر گرامیتان، موجب تأسف و تأثر خاطر گردید. مصیبت وارده را تسلیت می‌گو‌یم. ازدرگاه خداوندمتعال برای آن مرحومه مغفوره علو درجات و برای بازماندگان ازجمله خاندان محترم میرکریمی صبر و اجر مسألت می‌کنم.
سید بزرگوار حجت الاسلام میرکریمی تسلیت مارا پذیرا با شیدخداوند با جد بزرگوارتان امام حسین محشورش کند
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۵۴ سید مجتبی میرکریمی
با سلام
بدین وسیله کمال احترام و قدردانی خود را از بذل محبت‌ها و الطاف خالصانه تمامی عزیزانی که در مراسم تشییع ،ختم ونیز هفتمین روز درگذشت مادر مهربانمان با قدوم خود ویا ارسال پیام تسلیت ونصب بنرابراز همدردی نموده ، خاضعانه سپاسگزار هستم و اذعان دارم که زبان قدردانی و شکرگذاری تمام و کمال در برابر این همه محبت‌ قاصر است .
از این که تاکنون توفیق تشکر میسر نگردید، قلبا پوزش می‌طلبیم امیدواریم خداوند عنایت فرمایدمحبت شما عزیزان را در مراسم شادیهایتان جبران کنیم.
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۱ علی محمد مظفری
جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای میرکریمی
مصیبت وارده را به جنابعالی تسلیت عرض می نمایم انشالله روح ان مرحومه در اعلی علیین با جد بزرگوارتان محشور گردد
علی محمد مظفری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook