سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ 1 بهمن 1316 فرزندی در شهر علم و فقاهت نراق متولد شد که نام نیکو و ارزشمند مرتضی بر آن نهادند .

مرحوم مرتضی رادفر (یوسفی )در 20 سالگی

پدرش شکرالله یوسفی فرزند محمدهاشم و مادرش منور رضایی فرزند باقر نام داشتند .

  

مرحوم شکرالله یوسفی            مرحومه منور رضایی

آقای مرتضی یوسفی تحصیلات دوران ابتدایی را در دبستان نراقی شهر نراق به پایان رساند و از سال تحصیلی 1332 – 1333 لغایت 1335 – 1336 در دبیرستان بهبهانی تهران و تربیت معلم این شهر ادامه یافت .

                                                                                        

 آقای یوسفی که از اواسط سال 1352 شهرت خود را به رادفر تغییر داده در گفتگوی اختصاصی با سلحشوران شهر نراق اظهار داشت :


" سال 1355 تحصیلات در دبیرستان به صورت علمی اداره می شد و هنوز تفکیک رشته نشده بودند . مرحوم دکتر هدایت الله نیّرسینا فرزند ملا محمد اهل نراق علاقه خاصی به ادامه تحصیل فرزندان زادگاهش داشت و ریاست فرهنگ شهرستان های استان تهران را عهده دار بود.

بطور محرمانه بنده را در دبیرستان بهبهانی حومه میدان بهارستان ثبت نام کرد و بنده در دو مدرسه به تحصیل می پرداختم که یکی قانونی و دیگری به دلیل اینکه مشمول خدمت سربازی بودم غیر قانونی محسوب می شد .
پس از اینکه دکتر نیرسینا از آموزش و پرورش به استادی ادبیات و معاونت دانشگاه تهران منصوب شد تحصیلات اینجانب در دبیرستان لغو گردید . "

   

آقای مرتضی رادفر شهریور سال 1336 به استخدام آموزش و پرورش در آمد و سال 1339 با حکم رسمی این نهاد از شهرستان محلات با هفته ای 22 ساعت در دبیرستان امینیان نراق به تدریس ریاضیات مشغول می گردد .
حاصل ازدواج ایشان با خانم مومنه و مذهبی حاجیه زهرا غفاری فرزند حاج علی سه فرزند نیکو صفت به اسامی آذر و راضیه و احسان رادفر می باشند .

نامبرده به تدریج پُست های مدیریتی را عهده دار تا اینکه مسئول دبیرستان و سپس نمایندگی آموزش و پرورش نراق را بر عهده می گیرد و خدمات شایان توجهی را به فرهنگ زادگاهش به یادگار باقی می گذارد .

یادشده به دلیل شایستگی و خلاقیت های بارزی که از خود نشان داد همزمان با داشتن پست مدیریتی که در فرهنگ داشت از سال 1346 لغایت 1354 هشت سال سرپرست شهرداری نراق را نیز بر عهده داشت .

بر اساس خبر شماره 257 تاریخ 18/11/1348 نمایندگی روزنامه اطلاعات در شهر نراق آقای سید مصطفی غفاری فعالیت های شهرداری نراق تحت مسئولیت (ناظر هزینه ها) آقای مرتضی یوسفی به شرح ذیل بوده است :

  

برای کارهای آبادانی و عمرانی و نوسازی قدم های موثری برداشته شده از جمله در شهر نراق که از قدیم الایام مهد جمع کثیری از رجال بزرگ و دانشمندانی چون ملا محمد مهدی و ملا احمد فاضل نراقی داشته و مرکز داد و ستد بوده است .

نراق بعد از انقلاب سفید با توجه به حضور و بذل توجه آقای دکتر ضیاءالدین شادمان استاندار استان مرکز باعث شد که برنامه های عمرانی وسیعی در راه پیشرفت نراق انجام شود که از جمله آن می توان کارهای زیر را نام برد :

1- خرید 2 دستگاه موتور مولّد برق 50 و 100 کیلوواتی و تامین برق شهر
2- ساختمان موتورخانه برق
3- تسطیح وشن ریزی خیابان ها و کوچه ها
4- آسفالت کوچه ها و معابر عمومی از محل کمک های بلاعوض استانداری مرکز
5- ساختمان کشتارگاه و تامین آب و برق آن
6- ساختمان غسالخانه مدرن و تامین آب و برق آن
7- نصب چراغ های حبابدار در نقاط مختلف شهر
8- مراقبت لازم در فراوانی ارزاق عمومی
9- غرس 5000 اصله اشجار در پارک کودک و اطراف کشتارگاه و غسالخانه و خانه های سیلزده

ضمنا علاوه بر کارهای عمرانی فوق که شهرداری انجام داده است ساختمان های مجهزی به وسیله مردم خیّر در شهر ساخته شده از قبیل :

1- لوله کشی آب مزروعی این منطقه از 7 کیلومتری تا اول شهر که اولین کلنگ آن را جناب آقای استاندار مرکز(دکتر ضیاءالدین شادمان) بر زمین زدند و به نام نهر شادمان نامگذاری گردید .
2- ساختمان یک باب مسجد مدرن با هزینه 150 هزار تومان به وسیله حاج عباس معصومی
3- حفر یک حلقه چاه نیمه عمیق و لوله کشی داخل شهر با هزینه 120 هزار تومان به وسیله حاج روح الله شنتیایی
4- ساختمان 25 دستگاه خانه مدرن و تامین آب و برق آن برای افراد سیلزده نراق به وسیله آقایان حاج روح الله شنتیایی و حاج عباس معصومی

آقای مرتضی یوسفی سرپرست شهرداری نراق اظهار داشتند امیدواریم با همکاری های مردم و توجهات دکتر شادمان استاندار استان مرکز قدم های مفیدتری در راه آبادانی و کارهای عمرانی این شهر برداریم.
به ضمیمه یک حلقه فیلم مربوط به کارهای عمرانی انجام شده و در حال انجام تقدیم می گردد . خواهشمند است نسبت به چاپ آن اقدام لازم مبذول فرمائید .

 

آقای رادفر در بعد مدیریت آموزش و پرورش نیز خدمات قابل ستایشی به ثبت رساند که تقدیرهای مکرر مراکز مختلف را بدنبال داشت .

ارتباطات مشارالیه صرفا به بخش فرهنگ و آبادانی نبود و قشر زحمتکش دیگری که مورد توجه وی بود روحانیون بود. اوج فعالیت های سازمانی او در مقطع حضور 11 ساله آیت الله سید ابوالحسن موسوی (دبستان) در نراق بود که بعدا امام جمعه همدان گردید .

هر اقدامی که کهن شهر تاریخی و قدیمی نراق را آوازه ایران و جهان می کرد دریغ نمی ورزید . سال 1350 قسمتی از فیلم سینمایی حیدر و سال 1351 سکانس هایی از فیلم سینمایی گذر اکبر در مراکز زیبای نراق توسط هنرپیشگان مطرح ایران بازی شد و رادفر باعث شد زادگاهش را بیشتر از گذشته معرفی نماید .

  
تاریخ 28 مرداد 1353 زمانی که اولین شهاب سنگ در مناطق مسکونی در شهر نراق و دبیرستان تازه تاسیس معصومی فرود می آید آقای رادفر شهردار بودند که در جهت جمع آوری این سنگ و انتقال به پاسگاه ژاندارمری نراق مساعدت می کند .

مرتضی رادفر دوشنبه تاریخ 13/2/1355 زادگاهش را به سمت اصفهان ترک کرد و مردم و مسئولین مجلس بدرقه ی بزرگی را بر پا نمودند . قاب ارزشمند با اشعار زیبا به پاسداشت زحمات طاقت فرسایش به وی هدیه شده که نوشته شده :

تحفه درویش است ؛ بپاس محبتها و گرمیها و بیاد خاطره های شیرین تو رادفر عزیز

از گلستان نراق ایدل گُل جان می رود
بلبل شوریده یا رب سوی بستان می رود

گوهری دریای نوری بود در اقلیم دوست
کان لعلی بود و با لعل بدخشان می رود

عَهد با هَر کَس که بَست نَشگست پیمان وفا
بَخت بد بین حالیا آن خوب پیمان می رود

سالها زحمت کشید از بَهر فرهنگ و هنر
آفرین بر او که باز هم بهر درمان می رود

یوسفی بودی در این اقلیم و در این سرزمین
گو ندانم من چرا یوسف بکنعان می رود

دوستان امروز میباشند از بهرت غَمین
زانکه آن نامهربان سوی صفاهان می رود

گر بَدی از چسم ما دیدی ببخشا این کُنه
زانکه مرغ گلشنی سوی گلستان می رود


شُعله بودی رادفر از بهر دشمن بهر دوست
زان سبب فریاد شادی تا یکیهان می رود

خط از حسین قاسمی 16/3/1355


وی از اردیبهشت سال 1355 لغایت مرداد 1367 به عنوان کارشناس آموزش در اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان اشتغال داشت . سال 1366 به افتخار بازنشستگی نایل گردید ولی به دلیل استفاده از تجربیات او تا شهریور 1367 به مدت شش ماه اعاده به کار می گردد .

با افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق از شهریور 1367 از اصفهان به نراق بازگشته و به مدت 12 سال در پست های مختلف دانشگاه خدمات آموزشی زیادی را ارائه می دهد .

حاج مرتضی رادفر تاریخ 14 آبان 1394 به سلحشوران شهر نراق اظهار داشت :

در گذشته برای اینکه در جوانان و نوجوانان انگیزه و تنوع ایجاد کنیم آنها را می بردم زمین فوتبال با آن همه سنگ و خاکی که داشت و در کنارشان بازی می کردم .


دانش آموز فوتبال را دوست دارد و در کنار این علاقمندی تربیت صحیح را با جمع آموزگاران و مربیان همت می گماردیم .

پنج شنبه 30 اردیبهشت 1395 برابر 12 شعبان 1437 خبر مرگ ناراحت کننده استاد مرتضی رادفر در بیمارستان اصفهان باعث تاثر وافر گردید .

جمعه 31 اردی بهشت 1395 روز وداع محصلین عزادار با استاد فرهیخته خود در قبرستان وادی السلام شهر نراق می باشد .


سلحشوران شهر نراق با ابراز اندوه در غم از دست دادن یکی از پشتیبانان خود در امر فرهنگ ، این ضایعه را به خاندان معزز رادفر و غفاری و خانواده های عزادار تسلیت می گوید . روح این مدیر فرهنگ دوست قرین رحمت الهی باشد .


۹۵/۰۲/۳۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲۵)

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

درگذشت جناب آقای رادفر را تسلیت عرض نموده خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۲۷ مرتضی علی آقایی
کل نفس ذایقه الموت

به یکباره نراق در سوگ از دست دادن بزرگ مرد فرهنگی نراق مرحوم مرتضی دادفر فرو رفت. مردی که تمام عمر با برکت خویس را صرف هر چه بهتر شدن نراق کرد و از خود خدماتی شایان و دانشمندانی با ارزش که هر کدام منشا خیر و برکت هستند برای نراق باقی گذاشت.این مصیبت عظمی را اولا به بیت معظم، خاندان یوسفی، جامعه فرهنگی و مردم خوب و ولایت مدار شهر نراق تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب غفران و برای بازماندگان صبر در این هجران آرزومندم
سلام. خدمت همه ی نراقی های عزیز و خانواده داغدار رادفر، درگذشت این آقای فرهیخته رو تسلیت میگم. ان شاءالله آرامش ابدی نصیب ایشون باشه
انا الله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم مغفور شادروان حاج مرتضی رادفر که واقعا یکی از زحمتکشان عرصه فرهنگ چه در نراق و اصفهان و ..... را به خانواده محترم و فرهنگیان گرامی شهر شهید پرور نراق تسلیت و تعزیت عرض می نمایم .

حسن اکبری نراقی
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۵ سید موسی موسویان
خبر مرگ این مرد فرهیخته بسیار دردناک میباشد. مردی با دریای تجربه . ای کاش شرایط طوری بود که میشد ازشون کمال بهره را برد. صد حیف و هزاران حیف که وقتی بزرگی از بین ما میره قدرشا میدونیم. خدا رحمتش کنه
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۸ غلامعباس میرشکاری
انا لله وانا الیه راجعون
از صمیم قلب مصیبت در گذشت مرحوم مغفور حاج مرتضی رادفر (یوسفی)فرهیخته علم و ادب و یکی از دلسوزان و فعالان عرصه فرهنگی شهرمان را به خانواده های عزادار و مصیبت دیده و مردم شهید پرور نراق تسلیت و تعزیت عرض مینمایم و از خداوند منان برای خانواده های عزادار صبر و خیر کثیر مسئلت دارم.
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۰۲ محمدرضا ابوالحسنى
با کمال تاسف از دریافت خبردرگذشت مرحوم
شادروان حاج مرتضى رادفر
فرهیخته فرهنگى شهرما و خدمات شایان توجه و دلسوزانه وى به فرزندان ما
به خاندان گرامى ایشان تسلیت گفته وضمن اظهار همدردى فراوان
از باریتعالى براى روح پر فتوح وى ارامش و طلب غفران الهى ارزو نموده و
براى خانواده محترم یوسفى صبر و به همشهریان عزیز نیز تسلیت میگویم

از طرف خانواده سرهنگ رضا ابوالحسنى
انا لله و انا الیه راجعون
سلام
درگذشت مرحوم مغفور حاج مرتضی رادفر را خدمت خانواده های داغدار و مردم شریف نراق تسلیت عرض کرده و از ایزد منان برای بازماندگان صبر خواهانم.
روحش شاد یادش گرامی
روح این بزرگوار یقینا قرین رحمت الهی میباشد.چرا که عبادت بجز خدمت به خلق نیست.
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۰۱ سید مهدی موسوی
انا لله وانا الیه راجعون

از صمیم قلب مصیبت در گذشت مرحوم مغفور حاج مرتضی رادفر فرهیخته علم و ادب و یکی از دلسوزان و فعالان عرصه فرهنگی شهرمان را به خانواده های عزادار و مصیبت دیده و مردم شهید پرور نراق تسلیت و تعزیت عرض مینمایم و از خداوند منان برای خانواده های عزادار صبر و خیر کثیر مسئلت دارم.


۰۱ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۹ میثم کاظمی
انا لله و انا الیه راجعون ...

درگذشت ناگهانی بزرگ مرد فرهنگ شهر تاریخی نراق مرحوم مغفور "حاج مرتضی رادفر" را به تمامی عزیزان فرهنگی شهرمان و بویژه خانواده داغدار ایشان تسلیت عرض می نمایم.

زحمات شبانه روزی ایشان در طول دوران خدمت شان در راستای اعتلای فرهنگ و سر بلندی شهرمان بر کسی پوشیده نیست و همگان قدردانشان خواهند بود ...

روحش شاد و یادش گرامی باد...
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۵ عباس حیدری
درگذشت استاد بزرگوار جناب اقای رادفر را به خانواده محترم خصوصا پسر بزرگوارشان تسلیت عرض نموده واز ازخداوند برای ایشان طلب مغفرت خواهان و خواستارم
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۸ محمد ابوالحسنی
انا لله و انا الیه راجعون .

جامعه علمی و فرهنگی نراق در پی ضایعه از دست دادن چهره فرهیخته جناب آقای مرتضی رادفر در ماتم فرو رفت . استادی فرزانه و دلسوز ، انسانی متواضع ، مهربان و درد اشنا به فرهنگ و مردم خوب نراق، بخصوص دانش آموختگان و معلمین نراق که ما خود را مدیون تلاشهای دلسوزانه ایشان میدانیم .

اینجانب در گذشت این انسان بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگی و تربیتی نراق تسلیت عرض نموده و علو درجات ایشان را از درگاه قادر متعال مسئلت می نمایم .
در راستای تقوی و از خود گذشتگی این مرد بزرگ لازم است یک نمونه از سجایای نادر ایشان را عرض نمایم :

هنوز خاطرات چهارم آبان ماه سال 1354 در ذهنم است .
قبل از انقلاب در نراق مرسوم هر ساله بود که در چهارم آبان ماه جشنی برگزار می شد و در این جریان خلاصه ای از عملکرد سال قبل تحصیلی اعم از کمیت و کیفیت تحصیلی ،تغذیه ، ساختمان سازی و تجهیزات مدارس و در ضمن مسابقاتی و نمایشنامه ای هم اجرا میگردید .همچنین شاگردان ممتاز هر کلاس سال تحصیلی قبل، با دعوت روی سکو (سن) به حضار معرفی و جایزه ای مثل خودنویس یا جعبه مدادرنگی و آبرنگ و غیره به او میدادند و نهایتا" هم مورد تشویق حاضرین قرار میگرفت .
با اینکه اینجانب در درس املاء بسیار ضعیف بودم ولی در درسهای دیگر بخصوص ریاضی و علوم و بیشتر دروس، اول بودم ،( بیشتر نمرات 17 الی 20 ) در طول تحصیل آرزو داشتم که در درس دیکته یک نمره 10 بگیرم. به خواست خداوند و لطف همکلاسی هایم از سوم دبستان تا پایان تحصیلات متوسطه تقریبا" همه ساله مبصر کلاس و نماینده دانش اموزان بودم و همچنین بیشتر سالها شاگرد ممتاز کلاس می شدم .
تا اینکه در سال تحصیلی 1353 - 1354 در نراق مدرسه راهنمایی دخترانه دایر نشد و بیشتر دانش آموزان دختر بعد از گذران پنجم ابتدایی ترک تحصیل می کردند . ولی در سال تحصیلی پیش گفته شده چند نفر از دختران از جمله خانم راضیه رادفر فرزند آقای مرتضی رادفر در مدرسه فاضل نراقی با ما همکلاس شدند.ایشان در کلیه دروس نابغه بودند تمام نمرات 19 و 20 که بیشتر نمراتش 20 بود در نتیجه ایشان با اختلاف زیاد شاگرد ممتاز شدند. این جریان گذشت تا چهارم آبان ماه سال 1354 فرارسید . طبق معمول هر ساله جشن چهارم آبان برگزار گردید در آن سال در نقش سلمانی، نمایش نامه ای را بازی کردم ، نوبت به معرفی دانش آموزان ممتاز سال قبل رسید . از پایه اول، دوم ،سوم ،چهارم و پنجم دبستان شروع کردند تا نوبت به مقطع دوره راهنمایی رسید ، در کمال نا باوری اسم مرا بعنوان شاگرد ممتاز از بلند گو صدا زدند، هاج و واج شده بودم ، نیم خیز شدم دوباره نشستم ، مجددا" اسم مرا صدا زدند . بغل دستی ام به شانه ام زد گفت بلند شو شمارا صدا زدند ، از لابلای جمعیت با دلهره ایستان و خیزان با پیشانی عرق کرده بطرف سن حرکت کردم با تردید از پلهای سکو بالا رفتم . تا خواستم بگویم که اشتباه شده شاگرد ممتاز ما امسال خانم راضیه رادفر هستند حضار مرا تشویق کردند و یک بسته شیک که خودنویسی در آن بود بعنوان جایزه به من دادند .اقای مرتضی رادفر ریاست فرهنگ نراق را عهده دار بودند و ایشان میدانستند که دخترشان راضیه خانم مثل سالهای قبل شاگرد ممتازه شده است ولی از برگزار کنندگان خواسته بودند تا شاگرد دوم را بعنوان ممتاز معرفی نمایند وقتی با اعتراض مسئولین مواجه شده بودند با اصرار فرموده بودند که شما شاگرد دوم را معرفی کنید و اینچنین از حق خود و فرزند خود صرف نظر کردند و این خاطره همیشه با من است ... روحش شاد ... اکنون که این خاطره را نگارش میکنم چشمانم خیس شده از آن همه جوانمردی و از خودگذشتگی ...
استاد رادفر مایه فخر و مباهات همیشگی من هستند ، افتخار شاگردی ایشان در تمام زمینه ها بزرگترین افتخار زندگی من است .
انسانی مردم دار ، نراق دوست ، دلسوز و متواضع بودند . معلمی به تمام معنا بود . روحش شاد .یادش گرامی.
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۸ جوادی سید عباس
خانواده محترم رادفرو فامیل های وابسته در گذشت مرحوم حاج مرتضی رادفر را به شماو همه فرهنگیان شهر نراق تسلیت عرض می نمایئم و مارا در غم خود شریک بدارید. روحش شاد و یادش گرامی باد .
۰۲ خرداد ۹۵ ، ۰۶:۱۷ محمد مهدی یوسفی
خانواده محترم رادفر، مصیبت وارده را به شما و کلیه فامیل وابسته تسلیت عرض مینمایم، من را در غم خود شریک بدانید. یادشان همواره برای من گرامی خواهد بود، روحشان شاد.
خانواده محترم رادفر, درگذشت مرحوم رادفر بزرگ را تسلیت عرض مینمایم. ما را در غم خود شریک بدانید. روحشان شاد و یادشان گرامی
خانواده محترم رادفر درگذشت بزرگ مرد فرهنگ وادب مرحوم حاج مرتضی رادفر را به شما تسلیت عرض مینمائیم .
یادش به خیر تومحله قدیمی بامرحوم رادفر ،مرحوم علیرضاجعفری ،مرحوم رضا مبینی ،مرحوم محمد اکبر ومرحوم اقام سلطان همسایه بودیم .مادوتابرادر انقدر تومحله شلوغ میکردیم همیشه مرحوم رادفرهمیشه باخنده وشوخی جواب مارامیداد. خدارحمت کنه تمام اسیران خاک را.
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۴ نجمه مرادی
خانواده محترم رادفر ،مصیبت وارده راتسلیت عرض میکنم ،
ازدرگاه خداوندبرای ایشان
آمرزش وبرای بازماندگان صبرمیطلبم..
خانواده محترم رادفر درگذشت پدر بزرگوارتان رابه شما وخانواده محترم تسلیت عرض میکنم . روحش شاد ویادش گرامی
کل من علیها فان
خانواده محترم رادفر
با قلبی آکنده از اندوه و تاسف فوت جانگداز مرحوم مغفور شادروان حاج مرتضی رادفر استادی فرزانه و معلمی توانا .مدیری شایسته و فرهنگی دلسوز را به حضور شما عزیزان .همشهریان عزیز و کلیه دانش آموحتگان از محضراین بزرگوار عرض تسلیت و تعزیت دارم .روحش شاد و یادش گرامی .
سید مجتبی غفاری
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۵۷ احسان رادفر
لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق



با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر

خود را از یکایک شما سروران، دوستان، آشنایان، بستگان و مسئولان ارجمندی که در مراسم تشییع، تدفین،مجالس ترحیم و یادبود شادروان …

شرکت نموده و با ابراز همدردی، موجب تسلی خاطرمان شدید صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌نماییماز این که به علت تألمات روحی، توفیق تشکر حضوری میسر نشد، قلباً پوزش می‌طلبیم.



امیدواریم خداوند بزرگ عنایت فرماید تا بتوانیم

لطف و زحمات یکایک عزیزان را جبران نماییم



از طرف همسر و فرزندان مرحوم
تسلیت می گویم به خانواده ی رادفر وتشکر از دست اندر کاران سلحشوران نراق
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۴۲ احسان رادفر
از کلیه زحمات که در گرد آوری مطالب و تاریخچه و زندگی نامه افراد برجسته و فرهیخته در این وبلاگ توسط آقای اوضاعی و سایر همکاران ایشان اطلاع رسانی میگردد کمال تشکر و قدر دانی میگردد . سلامتی ایشان را از خداوند متعال خواستاریم .ومن الله توفیق
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۸ راضیه رادفر
بدینوسیله از کلیه عزیزانی که در غم از دست دادن پدرم، با حضور خود در مراسم تشییع، سوگواری و ... همراه ما بودند، بی نهایت سپاسگزارم و برای یکایک شما همشهریان گرامی آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.
با تشکر ویژه از مسئولان محترم وبلاگ "سلحشوران نراق" که در گردآوری این مطالب زحمات زیادی کشیده اند.

راضیه رادفر
سلام
نخستین مرگ بزرگ سال 1395 شمسی در حوزه فرهنگ نراق ،سر انجام به نام فرهنگی مشهور و مطرح نراقی مرحوم مرتضی رادفر گره خورد.
او در نراق و بویژه در تاریخ فرهنگ نراق محبوبیت فراوانی دارد.
او در تاریخ 30/02/95 پس از تحمل چند ماهی بیماری ، سر انجام تسلیم اراده حق و چشمهایش را در این جهان فرو بسته و جان به جان افرین تسلیم و همه انهایی را که با خلق و خوی و صفاو روح پاکش مانوس بودند در غم و اندوه فرو نشاند.
او یکی از مهمترین و پرکارترین اندیشمندان و فعالان در عرصه فرهنگ نراق در عصر خود بود.
شهرتش در تلاش و مجاهدت و دلسوزیش نسبت به نراق و نراقی زبانزد خاص و عام بود.
او بر گردن همه ما حق وافر دارند.
بی شک فقدان این شخصیت مجاهد و ممتاز برای جامعه نراق مصیبتی اندوهبار و بزرگ است.ایشان عمری با برکت را سرشار از معنویت و تزکیه و تهذیب همراه با مجاهدتی کم نظیر در خدمت تربیت نفوس و اعتلای فرهنگ نراق و عمران و پیشرفت شهر بودند.
این فقدان اندوهناک بر خانواده و جامعه فرهنگی و مردم نراق تسلیت باد.
روحش قرین رحمت الهی و راهش پر دوام باد.

لذا بنا بر وظیفه از مسیولان محبوب وبلاگ سلحشوران که در تهیه و تدوین بموقع بیوگرافی و شناخت هرچه بیشتر فعالیتها و خدمات عمرانی و فرهنگی ایشان همچون گذشته زحمات زیادی متحمل شده اند بینهایت جای تقدیر و تشکر دارد.




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook