سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
17 مرداد روز خبرنگار می باشد . سلحشوران شهر نراق به خبرنگاران شهر نراق تبریک و خدا قوت گفته و برای خبرنگاران متوفی صلوات نثار می نماید.

اسامی خبرنگاران شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی طی هفتاد سال فعالیت این حرفه عبارتند از :


١- مرحوم حاج عباس جعفری فرزند صادق از مومنین شهر بود و بیش از هفتاد سال قبل در مقطعی که ارتباطات به سختی انجام می گرفت و ترددات مشکل بود با هر زحمتی گزارش هایی را از نراق به روزنامه کیهان ارسال و پوشش خبری می داد . یادشده نماینده و خبرنگار کیهان در نراق بود .
مسجد بالای مغازه اش و کوچه منزل سکونتش همچنان پس از سالیان به نام شیخ عباس معروف می باشد .
ایشان جنب مغازه برادرش مرحوم شیخ محمد جعفری دارای مغازه خراطی بود .آقای عباس جعفری تاریخ 26/12/1355 فوت نمود .


٢- مرحوم حاج مرتضی جعفری فرزند عباس خبرنگار روزنامه کیهان بود.ایشان به همراه پدر گرانقدرشان به تهیه خبر و توزیع مجلات و روزنامه های منتشر شده در موسسه کیهان مشغول بود.
مرحوم مرتضی جعفری متولد 1317 هجری شمسی و تاریخ 03/03/1383 دارفانی را وداع گفت.


٣ - مرحوم حاج سید محمود غفاری فرزندسیدجعفر خبرنگار شهر نراق و نماینده رسمی روزنامه اطلاعات و مجله سپید و سیاه بود .
حاج آقا غفاری از چهره های درخشان مذهبی و از معتمدین نراق بود و مغازه اش ابتدای بازار شمس السلطنه قرار داشت . در همین مکان ضمن توزیع روزنامه ؛ اخبار شهر را ارسال می نمود .ایشان همچنین اولین فردی بود که شعبه نفت را در زادگاهش راه اندازى نمود.
آقای غفاری متولد 1292 هجری شمسی و تاریخ 16/05/1364 در سن ٧٢ سالگی فوت نمود.


۴- آقای سید مهدی غفاری فرزند سید محمود
مرحوم سید مهدی از چهره های موثر فرهنگی بود که به عنوان خبرنگار جذاب ترین مطالب تلخ و شیرین نراق را به روزنامه کیهان ارسال می نمود .
آقا سید مهدی تاریخ ١٨ مرداد ١٣٢١ در نراق متولد و تاریخ ١٩ مهر ١٣۶١ در سن چهل سالگی در اثر بیماری دارفانی را وداع گفت و در قطعه ٩ ردیف ١٢٣ شماره ٣٧ بهشت زهرا س خاکسپاری گردید.


٥- آقای سید مصطفی غفاری فرزند سید محمود
آقا سید مصطفی از فرهنگیان کوشا و زحمتکش شهر نراق بود که دهه چهل ناب ترین اخبار نراق و حومه را به عنوان خبرنگار نمونه به روزنامه اطلاعات ارسال می نمود .نامبرده نماینده و خبرنگار روزنامه و کلا نشریات موسسه اطلاعات و مجله مکتب اسلام بودند .
ایشان ۴٥ سال قبل در کنار این حرفه در غالب طرح پیشاهنگی به جوانان راه و رسم کارآموزی و اشتغال را آموزش داد .

 
6- آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود خبرنگار افتخاری مجله جوانان وابسته به موسسه اطلاعات زحمات موثری در امر آگاهی مردم را ایفاد نمودند.


7- آقای سید مهدیار غفاری فرزند سید مجتبی خبرنگار ویژه فوتسال و بعضا فوتبال می باشد و با نشریات مختلف در مقاطعی همکار می کند . ایشان چند صباحی مدیریت شرکت توسعه ورزش بستر نو را به عهده داشت . آقا سید مهدیار در مسابقات یورو 2016 فرانسه هم حضور داشت.


8- آقای علی محمد احمدی فرزند عبدالکریم همانند ابوالزوجه اش مرحوم حاج سید محمود غفاری خبرنگار روزنامه اطلاعات در شهر نراق بود .
ایشان از کارمندان درد آشنا و صدیق بانک ملی نراق بود که به تهران منتقل گردید و بعد از چند سال بازنشسته شد .



9- آقای محمدرضا خسروی فرزند قنبرعلی خبرنگار روزنامه های اطلاعات،جمهوری اسلامی و ایران بود. ایشان از معلمین مومن آموزش و پرورش بود که به افتخار بازنشستگی نایل آمد .فعالیت های فرهنگی وی با راه اندازی انتشارات فاضل ادامه داشت و یکی از مهمترین موفقیت های او نوشتن کتاب " نراق در آیینه ی تاریخ " در بهار 1375 می باشد .


  
10 - آقای حاج حسینعلی محمودی فرزند علی خبرنگار روزنامه کیهان بود .
ایشان از عناصر فرهنگی و از معلمین شهر نراق و بازنشسته آموزش و پرورش هستند .
 
 
11- آقای غلامرضا کریمی فرزند علی اکبر کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و خبرنگار روزنامه فرهنگ آفرینش و هفته نامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی بود.

 
12- آقای محمد مهدی ایزدی فرزند حسن از سال 1378 فعالیت خبرنگاری و روزنامه نگاری خود را آغاز نموده و صدها مطالب و خبر در خبرگزاری ها و مجلات مختلف به ثبت رسانده که از جمله همکاری با روزنامه کیهان ؛ ایران ؛ هفته نامه های استان مرکزی ؛ ارائه دیدگاه و نظرات ارزشمند در جراید بوده است .
ایشان در طول سالها فعالیت خود با مجله فرهنگی " هیئت " وابسته به هیئت رزمندگان اسلام ؛ مجله معارف اسلامی، خبرگزاری های تخصصی بسیج ؛ سپاه نیوز ؛ قرآن (ایکنا) خبرگزاری دانشجو، آژانس عکس خبری ایران، صدا و سیمای استان مرکزی همکاری داشته است.
ایشان در حوزه دفاع مقدس نیز داری اخبار، مطالب و یادداشت ها مختلفی بوده و عضو تشکل های مردم نهاد استان مرکزی (سمن) می باشد .

http://bayanbox.ir/view/3895808088229142381/jpg.jpg
١3 - آقای داود عابدی فرزند امرالله متولد ١٣٥۴ فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد می باشد.
پدرش حاج امرالله عابدی فرزند محمدباقر و مادرش خانم بهجت السادات میرسلطانى فرزند سید محمود هر دو اهل شهر نراق می باشند .
آقای عابدی خبرنگار مشهور ورزشی در تهران می باشد ک گزارشات وی روزانه از سیمای جمهوری اسلامی ایران منعکس می گردد.

http://bayanbox.ir/view/8481600963178324810/200571.jpg
همسر ایشان خانم المیرا شریفى مقدم نیز از گویندگان اصلی شبکه خبر می باشد.


١4 - آقای میثم کاظمی فرزند غلامرضا
ایشان خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهرستان دلیجان تحت نام پیام دلیجان بود و اتفاقات مختلف شهرستان دلیجان را منعکس نماید.


هادی عابدی

15- آقای هادی عابدی فرزند عابدین
عکاس و خبرنگار صدا و سیمای استان مرکزی و همچنین در این حرفه برای سایت های پیام دلیجان ، اراک امروز ، دیارآفتاب ، دانا، شهرداری نراق، ایسنا و ایرنا در شهر تاریخی نراق فعالیت دارد . ایشان مسئولیت روابط عمومی ستاد نماز جمعه و شهرداری نراق را نیز بر عهده دارد . عابدی همچنین عضو انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان می باشد .


١6- عضایی ها دو تَن از نویسندگان سایت سلحشوران شهر نراق
  همچون خبرنگاران فعال و پُرشور چند سال است در راستای اهداف ارزشی و همچنین مسائل تاریخی و فرهنگی نراق مبادرت ورزیده  و خدمات قابل توجهی را به صورت داوطلبانه ارائه می نمایند . این دو نفر با پشتکار وصف ناپذیر برای اولین بار به ثبت و انتشار خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و شناسایی مشاهیر نراق و استعدادهای این دیار اقدام نمودند . این دو در حد خود با کاربران  زیاد در استان مرکزی کم نظیرترین فعالیت داوطلبانه را دارا می باشند. آنان موفق شدند با انتشار عکس و خاطرات غبار فراموشی از ایثارگری هاى مردم و خصوصا تاریخ این سامان بزدایند .



۱۷-  آقای حامد قاسمی نراقی فرزند عبدالرحیم
خبرنگاری را از ۱۴ سالگی آغاز کرد . او تا کنون در روزنامه‌های همشهری، اعتماد، کسب‌وکار، هفت صبح و دنیای اقتصاد و در سایت‌های خبری ایتنا، علم روز، دیجیاتو، زومیت، گجت نیوز، اقتصاد نیوز، آنا و کلیک قلم زده است.
حامد قاسمی نراقی که نوشتن را در حوزه ورزشی آغاز کرد و پس از آن در بخش اجتماعی ادامه داد، سال‌ها در حوزه اخبار اقتصادی به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودرو خبرنگاری کرده است‌.
ایشان در کنار خبرنگاری، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تولید برنامه‌های ویدیویی در صداوسیما و سایت‌های تصویری را به عهده داشته و همچنان به فعالیت در این امور ادامه می دهد.

١٨_ حبیب اله کریمی فرزند علی اصغر و نام مادرش مرحومه خدیجه احمدی نراقی فرزند علی می باشد . آنان از خانواده های اصیل و محبوب نراق می باشند که نامی نیک آنها شهره است .
جناب کریمی طی ۶۳ سال منهای دوران کار آموزی ، قریب به نیم قرن با رسانه های دیداری ،نوشتداری ،شنیداری ،همکاری حرفه ای داشته و دارد . آقای کریمی علاوه بر آن از روزنامه نگارهای حرفه ای نیز می باشد .
آقا حبیب زاده کاشان است ولی والدین و اجدادش نراقی الاصل می باشند . در طول این سال ها بارها در باره نراق و کمبودها و کاستی های آن در رسانه هایی که فعال بوده مقاله نوشته است .
نراق را بخاطر زیبای ها ی کوچه باغ های قدیمی اش ،خاطرات دوران کودکی و .... همچنان دوست دارد و پیرامون آن قلم فرسائی می کند .


تهیه و تنظیم از سلحشوران شهر نراق – ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
۹۵/۰۵/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۷)

با اهدای سلام
ضمن گرامیداشت روز خبرنگا ر و عرض تبریک به تمامی فعالان در این عرصه اجتماعی یاد و خاطره مرحومان حاج عباس جعفری . حاج مرتضی جعفری . حاج سید محمود غفاری و سید مهدی غفاری را که علیرغم عدم وجود وسائل ارتباطی در انعکاس اخبار و رویدادها و نیازهای شهرمان به بهترین وجه همت داشتند گرامی میداریم و برایشان طلب مغفرت داریم و برای سایر عزیزانی که در این راستا تلاش داشته و دارند توفیق بیشتر و طول عمر با عزت همراه با سلامتی آرزومندم .
عرض تبریک و تشکر ویژه دارم از عزیزان پر تلاش و پر توان و دلسوز آقایان حاج محمد و حاج حسین عضائی که تنها به پشتوانه اراده و فقط به عشق شهر و همشهریان در انعکاس اخبار و رویدادها و معرفی بزرگان و فرهنک کهن شهرمان دل میسوزانند.
ضمن آرزوی توفیق بیشتر برای این دو بزرگوار امیدوارم بتوانیم در حد امکان و به طریقی نیکو آنها را یاری دهیم .
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۹ موسی موسویان
دست همگی درد نکنه. واقعا کار سختیه ان شا اله جملگی موفق باشند
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۴ مرتضی علی آقایی
درود و سلام بر همه خبرنگاران کهن شهر نراق بویژه استادم جناب آقای مجتبی غفاری که به حق دین خود را از هر لحاظ به شهر خود ادا نموده اند و باعث سر افرازی و سربلندی شهرمان شده اند. روز خبر نگار بر همه این عربزان مبارک بد.دست مریزاد سردار عضایی و حاج حسین عزیز و دوست داشتنی.
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۴ احمد رضایی
درود بر خبرنگاران نراقی

و صد درود بر دو نفر خبر نگار مجهول الهویه
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۱۸ ابوالفضل یوسفی
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت عزیز دلم سرور گرامی جناب حاج محمد اوضاعی ، مطلب عالی در سایت سلحشوران در رابطه با خبرنگاران درج کرده اید جسارتا بنظر میرسد میتوان از آقای نصرت الله اکبری و مرحوم احمد رجبی نیز که در عرصه صدا و سیما فعالیت داشتند نام برد درود خدا بر تمامی نراقیهایی که باعث سرافرازی کهن شهرشان هستند
هزاران سلام و درود و رحمت و صلوات به کلیه خبر نگاران نراقی از بدو تاریخ تاکنون اعم از معلوم و مجهول که در زاستای ثبت وقایع و نشر فرهنگ و ادب و مشاهیر نراق و نراقی کوشیده و میکوشند.
خداوند به گذشتگان رحمت و مغفرت و به محیاتسلامتی و توانایی ببشتر عطا نماید.
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۹ محمدرضا ابوالحسنى
فرهنگیان و خبرنگاران و اصحاب رسانه نراق
مایه مباهات ما هستند
سپاس ودرود بر همه ایشان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook