سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهدای مرداد ماه شهر نراق

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۹ ب.ظ

نراق بخشی از شهرستان دلیجان در استان مرکزی واقع است . از بین هشتاد شهید گلگون کفن شهر نراق پنج شهید بزرگوار در مرداد ماه طی دفاع مقدس به شهادت رسیدند :

1- عباس رمضانی نراقی فرزند حسن متولد 1341 تاریخ 7 مرداد 1361 طی عملیات رمضان در جبهه پاسگاه زید عراق به شهادت رسید .

2- داود مجیدی فرزند نصرالله متولد 1341 تاریخ 5 مرداد 1361 در جبهه سَر پل ذهاب استان کرمانشاه به شهادت رسید .

3- غلامحسین کریمی پور فرزند ماشاءالله متولد 1341 تاریخ 22 مرداد 1360 طی حادثه ای در کمیته انقلاب اسلامی تهران به شهادت رسید .

4- ابوالفضل شاطری فرزند غلامرضا متولد 1344 تاریخ 14 مرداد 1362 طی عملیات والفجر 2 در جبهه حاجی عمران پیرانشهر استان آذربایجانغربی به شهادت رسید .

5- محسن کمره ای فرزند علی متولد 1345 تاریخ 24 مرداد 1364 در پدافندی عملیات عاشورای 2 در جبهه چنگوله استان ایلام به شهادت رسید .


به روح پاک و مطهرشان صلوات نثار می کنیم :

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

۹۵/۰۵/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی :
ما در فرهنگ اسلامی مقوله‌ای بنام بازنشستگی نداریم و شعار تازنده‌ایم رزمنده‌ایم را که در طول دفاع مقدس سرمی‌دادیم مؤید این مسئله است و الگوبرداری ما از غزوه بدر تا کربلا بود و در آن پیر و جوان مطرح نبود.

وی افزود: دوران عمر شما در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ تشییع و اسلام و بشر گذشت. خیلی از افراد آرزو داشتند تا این مقطع تاریخی را درک می‌کردند. تلاش‌هایی که در آن مقطع صورت گرفت به تعبیر دشمن باعث شکل‌گیری امپراتوری اسلامی‌شده است.

رحیم پور با اشاره به اینکه جهاد با درون و بیرون جز اصول شیعه است و اگر شیعه در طول تاریخ فداکاری نمی‌کرد اسلام مانند مسیحیت می‌شد،‌ افزود: شعارهایی که سی سال است در ایران سر می‌دهیم الآن در سرتاسر جهان سر داده می‌شود و انقلاب اسلامی نگذاشت دو جنگ جهانی که در سوریه و عراق به وقوع پیوست دشمن را پیروز میدان کند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم به تبیین جایگاه شهدا و دوستان آنان که از رفقای شهیدشان جا ماندن پرداخت و خاطرنشان کرد: قرآن کریم چند آیه مهم دارد که بشارت شهداست به دوستانشان که شهید نشدند که شما مصداق آن هستید. اگر مسیر را درست بروید در تعالیم اسلام آمده است که اگر به فیض شهادت نرسیدید و بر اصول و اعتقاداتتان استوار باشید با شهدا محشور خواهید شد.

وی ادامه داد: نکند این تصور پیش بیاید که در روزگار کنونی، فداکاری‌هایی که در آن دوران صورت گرفته نادیده انگاشته شود. خداوند کوچک‌ترین قدم‌هایی را که در راه حق برداشته‌اید ثبت کرده است و چیزی از قلم نیفتاده است و به آن‌ها پاداش خواهد داد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان شعارهای عمیقی که در دوران پیش از انقلاب و بعدازآن توسط مردم کشورمان داده می‌شد اظهار کرد: ایمان، جهاد، شهادت تنها راه سعادت این ازجمله شعارهایی بود که پیش از انقلاب توسط مردم داده می‌شد و هنوز هم ادامه دارد و بیانگر این مطلب است که این شعار از عمق جان مردم سر داده‌شده و با اعتقاد قلبی به آن ایمان دارند. در این 1400 سال هر کس عمل صالحی انجام دهد در صدر پیامبر گرامی اسلام (ص) و انبیاء الهی و بعد اولیاء و شهدا در ثواب آن شریک هستند چون آن‌ها بودند که باعث شدند اسلام گسترش پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر خون شهدا نبود اسلام جهانی نمی‌شد چرا که اسلام را فداکاران حفظ کردند نه کسانی که تنها حرف می‌زنند.

وی با اظهار اینکه شهدا زنده هستند و ارزش اصلی حیات شهدا همین است که آن‌ها به درجه‌ای از زندگی دست پیدا می‌کنند که افراد دیگر هرچند هم خوب باشند از آن سهمی ندارند، افزود: شهدا اگرچه حضور فیزیکی ندارند اما از آن عالم به این عالم احاطه و اشراف دارند و کسی جز شهدا از این امتیاز برخوردار نیست و تا از این عالم به عالم دیگر نرویم متوجه نخواهیم شد که شهدا زنده‌اند. یعنی چه؟

وی تأکید کرد: کسانی که هزینه کردند و فداکاری کردند مواظب باشد در دوره کنونی که ناملایماتی می‌بینند دچار تزلزل نشوند و محکم و استوار باشند. به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) نیت خوب چیزی است که صاحبش را به بهشت می‌رساند. قلب سلیم انسان را در آن دنیا نجات می‌دهد و به انگیزه و قلب انسان نگاه می‌کنند. باید اخلاص و پاکی و تسلیم حق بودن را توشه آن دنیا کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook