سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پنج شنبه 28 مرداد 1395 به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ورود آزادگان سرافراز از عراق به ایران همایش مشترک خاطره گویی توسط سلحشوران شهر نراق و مهدی آباد اردهال برگزار گردید .

 

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق رزمندگان این دو خطه قهرمان پرور همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع روستای مهدی آباد اردهال اجتماع کردند و در کمال صفا و صمیمیت به خاطرات چند نفر از آزادگان و طلایه داران جبهه ها گوش فرا دادند .

 

اکثر رزمندگان و اسرای نراقی به همراه خانواده در همایش شرکت داشتند که این مومنین مورد توجه زنان عزتمند مهدی آباد قرار گرفتند .

در این همایش گروه جهادی حوزه ثارالله شهر نراق که ماموریت چهار روزه در روستای مهدی آباد جهت فعالیت های عمرانی و آبادانی انجام وظیفه می کردند حضور داشتند .

 

در مجموع همایش خاطره گویی باعث آشنایی بیشتر با روحیه ایثار و از خود گذشتگی آزادگان و تالیف قلوب گردید .
یادآوری می گردد شهر نراق دارای هشت آزاده دلاور و روستای مهدی آباد دارای سه آزاده شجاع می باشند . 

 

سلحشوران شهر نراق از جناب سرگرد محمد شریفی فرمانده بسیج شهر نراق در جهت برپایی و اداره هر چه بهتر این همایش معنوی قدردانی می نماید .

 

از سردار دفاع مقدس جانباز شیمیایی حاج اسدالله محمدی که شرایط و مقدمات برپایی مراسم را انجام داد و با حال نامساعدش از تهران به مهدی آباد عزیمت نمود صمیمانه تشکر می نماییم .


۹۵/۰۵/۳۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۰۱ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۳۹ اسدالله محمدی
با سلام؛ از کلیه عزیزانی که در رابطه با برگزاری مراسم بیان خاطرات آزادگان شهر نراق و روستای مهدی‌آباد اردهال زحمت کشیده‌اند؛‌خصوصا آقایان حاج عباس باقری، حاج قدرت‌الله ایزدی و آقای حمیدرضا طهماسبی و هم‌چنین فرمانده محترم حوزه ثارالله نراق و خواهران و برادران عزیزی که از شهر نراق در این مراسم شرکت کرده‌اند،کمال تشکر را داریم. هم‌چنین از آقایان محمد و حسین عضایی که در رابطه با برگزاری و انعکاس اخبار این مراسم زحمت کشیده‌اند و اعضای فرهنگی گروه که از این مراسم عکس و فیلم تهیه کرده‌اند (آقایان کاظمی و جعفری) صمیمانه تشکر می‌کنیم.
گفته‌ها و ناگفته‌های بسیاری از دوران جنگ وجود دارد. باید توجه داشت که این گفته ها در حال حاضر چه نفعی می تواند برای ما داشته باشد .
چگونه می تواند روشن گر راه آینده باشد و تکلیف را در شرایط کنونی مشخص کند .
در حال حاضر فقط هشت سال دفاع مقدس در بیان خاطرات محدود شده است .
باید دید آیا از این تجربه بزرگ ، در ساختار فرهنگی و هنری و آموزشی و از همه مهمتر در امور اجرایی مملکت استفاده می شود یا خیر .
اگر استفاده می شود چرا خروجی در راستای شایسته سالاری و عدالت اجتماعی ندارد .؟
چرا در مقابل هجمه گسترده دشمنان علیه فرهنگ و اندیشه های دفاع مقدس ناتوان است . ؟
متاسفانه در سال های اخیر، بازگویی حقیقت دفاع مقدس در برخی از موارد با تحریف جنبه شعاری پیداکرده .و افرادی که نه جنگ را دیده اند و نه آن را درک کرده اند ، و نه امانتدار خوبی هستند ، و نه ایمان و اعتقادی به حق و عدالت و راستگویی دارند،شده اند، دست اندرکار این مهم، عدم امانتداری مثل سیل ویرانگر، همه ارزش ها را نابود می کند. باید این امور با ارزش و معنوی را به افراد مؤمن و جوانان با ایمان سپرد که در این خصوص تزکیه شده باشند .
نباید فقط به خاطره گویی بسنده شود .
باید به موضوعاتی همچون همبستگی اجتماعی ، وحدت نظر و شایسته سالاری آن توجه شود .
باید توجه شود که خط و مشی فکری جوانان امروز جامعه اسلامی با اصول و مبانی انقلاب و امام (ره ) و رهبری و با نسل گذشته تفاوتی ندارد ، بلکه تفاوت در شیوه مدیریتی و نحوه برخورد با نسل جدید است .
امروزه با توجه به سرعت و رشد تکنولوژی ، جوانان با بهره گیری از اطلاعات در فضاهای مجازی برخوردار هستند و با دریافت اطلاعات درست و غلط با نوعی ناامیدی روبرو هستند .
در دوران دفاع مقدس شایسته سالاری حاکم بود .حال در جامعه کنونی وقتی صحبت از جوان و شایسته سالاری به میان می اید با چماق عدم تجربه ، هر فرصتی از وی گرفته می شود ، تا حدی که حس مسئولیت پذیری در افراد کاملا" نابود می گردد .
باید تلاش کنیم، در عرصه های مختلف هر کسی روی صندلی خودش نشسته باشد و امانتدار باشد.تا با ایجاد روحیه انقلابی و با نشاط در جوانان برای پیشبرد انقلاب در راستای اهداف امام (ره ) و شهدا و رهبری حرکت کنیم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook