سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهر بَرزُک از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان واقع است .آیت الله سید جلال الدین مصطفوی برزکی فرزند سید محمود از شاگردان عالم جلیل القدر حاج مهدی نراقی فرزند میرزا ابوتراب و از ناحیه ایشان و تایید آیت الله عبدالکریم حائری یزدی رئیس حوزه علمیه قم مجاز بودند متصدی امور شرعیه و نشر احکام بَرزُک را بر عهده داشته باشند .

آیت الله سید جلال الدین مصطفوی برزکی

حجت الاسلام مصطفوی قبل از اینکه به زادگاهش برزک تشریف فرما شوند مدتی به عنوان امام جماعت مسجد گذر بابا ولی کاشان فعالیت دینی داشت .
حجت الاسلام سید جلال الدین مصطفوی برزکی نهایتا پس از 90 سال عمر با برکت و با عزت در نشر دین سال 1346 شمسی بدرود حیات نمود و پیکر پاکش در بقعه متبرک سراج الدین(ع) در شهر برزک کاشان خاکسپاری گردید . این عالم بزرگ مورد احترام ویژه مردم منطقه قرار داشت و همچنان نامش به نیکی در افواه نقل می گردد .

دستخط مبارک اجازه نامه حضرت آیت اله عبدالکریم حائری یزدی(1267 قمری – 1355 قمری) از مجتهدان و مراجع تقلید شیعه و بنیانگذار حوزه علمیه قم و عالم بزرگوار حاج مهدی نراقی به حجت الاسلام آقاسید جلال مصطفوی بَرزُکی از شاگردان ایشان مبنی برتصدی وانجام امور شرعیه مردم درمنطقه بَرزُک کاشان تقدیم می گردد :

بسم اله الرحمن رحیم
چون جناب مستطاب شریعتمدار آقای آقا سید جلال الدین برزکی زبده فضاله مدتی است که در قریه برزک متصدی امور شرعیه هستند و از هر جهت لیاقت دارند و متجلی به زبور علم و عمل و دارای مراتب تقوی و سواد هستند لذا مجاز و ماذون هستند کماکان متصدی امور شرعیه قریه برزک بوده و در اجرای صیغه عقود و ایقاعات مجاز و ماذون می باشند و التماس دعا از ایشان دارم در مظان استجابت دعا.
الاحقر مهدی نراقی

بسم اله الحمدلله
بلی جناب ایشان چنانچه مرقوم فرموده اند مجاز درتصدی امور شرعیه و اجرای عقود و نشر احکام و بیان حلال و حرام و مواعظ غوام بوده و خداوند را در هر حال نصب العین قرار داده و تقوی را پیشه خود قرار دهند انشاالله تعالی
الحقر عبدالکریم حایری


توضیحات سلحشوران شهر نراق

آیت الله العظمی حاج مهدی نراقی فرزند میرزا ابوتراب ابن حاج میرزافخرالدین ابن ملا محمد ابن حاج ملا احمد نراقی ابن حاج ملا محمد مهدی نراقی از علمای مبرز و بزرگوار خاندان نراقی و در منطقه کاشان جزء روحانیون طراز اول بود . حاج مهدی به دلیل فضل و کمالات به مثابه نیاکانش به فاضل نراقی مشهور بود .
عالم شیعه شیخ مهدى معروف به فاضل نراقى, یکی از نوه هاى علامه ملا احمد نراقى و از عالمان بزرگ معاصر بود . وى در بیت علم و عمل متولد شد و پس از طى مقدمات تحصیل به همراه آیت الله حاج رضا مدنى فرزند ملاعبدالرسول وارد حوزه علمیه قم شد و به درجه اجتهاد نایل گردید . سپس به کاشان بازگشت و در مسجد گذر بابا ولى به اقامه جماعت و تدریس علوم دینى پرداخت.

http://mali88.persiangig.com/image/Arak/2/IMG_0471.jpg

عالم بزرگ آقا مهدى فاضل نراقى بن میرزا ابوتراب نراقى از شاگردان حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى بنیان گذار حوزه علمیه قم و آیت الله حاج محمدرضا نجفى (مسجدشاهى) و از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم اجازه اجتهاد داشت.
معظم له علاقه وافر به نراق و زادگاه نیاکانش داشت . وى سال ١٣٢٢ هجرى قمرى متولد و زودهنگام در ۴١ سالگى سال ١٣۶٣ هجرى قمرى برابر 1323 هجری شمسی وفات یافت . از زمان رحلت این مجتهد و عالم ربانى 75 سال می گذرد .

منابع:
سایت سلحشوران شهر نراق
کتاب گلشن ابرار جلد ۶ صفحه 280

کتاب علما و دانشمندان کاشان صفحات ٧٧٢ و ٧٧٣
کتاب تلخیص مرصادالعباد و چند مقاله صفحه ١٩٣

۹۵/۰۹/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook