سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شماره : 52
تاریخ 25/12/1357
بخشداری محترم دلیجان

چون برگزاری و رفراندوم جهت رای گیری جمهوری اسلامی یا غیر در شُرُف انجام است ؛ لذا پنج نفر آقایان مفصله ذیل که از معتمدین محل و مورد اعتماد امین در نزد اینجانب هستند معرفی می گردند .

خواهشمند است دستورات لازم را جهت انجام مقدمات به آقایان مذکور ابلاغ تا طبق مقررات انجام و در صورت لزوم مراتب را به اینجانب اطلاع دهند .

منتخبین:
1- آقای سید محسن محمدی
(اهل گلپایگان و نماینده آموزش و پرورش نراق)

2-آقای سید محمود غفاری
3- آقای عزیزالله فروغی
4- آقای ماشاالله(نعمت الله) آعلی
5- آقای سلطانعلی حیدری

کمیته انقلاب اسلامی شهر نراق - عبدالحسن محمودی

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق

22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) پیروز شد و زمام امور ابتدا در اختیار چهره های انقلابی و خدوم و دلسوز قرار گرفت تا بتدریج تغییر رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی تغییر یابد .
یکی از مراکز دولتی که امکان حضور و گردهمایی مردم به جهت تصمیم گیری میسر بود شهرداری شهر نراق بود . در این نامه مسئول کمیته انقلاب پنج نفر از معتمدین نراق را به بخشداری دلیجان معرفی نموده تا در انتخابات 12 فروردین 1358 تشریک مساعی داشته باشند که دو نفر آنها از چهره های فرهنگی است .

از معدود اسنادی که در اختیار سایت سلحشوران شهر نراق قرار گرفته سندی است که 33 روز پس از انقلاب تاریخ 25 اسفند 1357 وجود دارد .

این نامه توسط حجت الاسلام عبدالحسن محمودی امام جماعت وقت شهر نراق امضاء گردیده است . آقای محمودی اهل روستای زیدون از توابع شهرستان بهبهان استان خوزستان به مدت سه سال از سال 1355 لغایت فروردین 1359 به همراه همسر و فرزندانش در نراق سکونت داشت . ایشان اکنون از وعاظ شهر قم است .
12 فروردین 1358 انتخابات مردمی در ایران انجام گرفت و بالطبع در شهر انقلابی نراق نیز همگام با کشور به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند . کمیته خودجوش انقلاب اسلامی نراق که به وسیله معتمدین و فرهنگیان در شهرداری نراق تشکیل یافت.

یادآوری می گردد ادامه کار کمیته انقلاب اسلامی شهر نراق تحت نام کمیته 4 در مسجد حاج شیخ عباس جعفری(مسجد قمر بنی هاشم) استقرار یافت و آقای محمودی مسئولیت کمیته چهار را بر عهده آقای مسلم رجبی قرار داد . مجموعا کمیته 4 از اسفند 1357 لغایت بهار 1359 فعالیت داشت .

۹۵/۱۰/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

درباره بلایای طبیعی در نراق مثلا سیل و زلزله تحقیق کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook