سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بانو مُرصع رضایی تاریخ 19 آبان 1310 در شهر نراق متولد گردید و تاریخ 19 دی 1388 به رحمت خداوند پیوست .

  

مرحوم مرصع رضایی          مرحوم رحمان رضایی

پدرش رحمان رضایی فرزند ابوالقاسم و مادرش رقیه رضایی فرزند اسدالله ابن رضا از آخرین متوفیانی بودند که در بقعه متبرک زبیده خاتون از نسل چهارم امام جواد علیه السلام در حومه شهر نراق خاکسپاری شدند .

مرصع خانم نمونه و اسوه ای از زنان شجاع و مومنه که به عنوان نیروی مقاوم حضرت سید روح الله در مقطع انقلاب و همچنین دفاع مقدس فعالیت داشت .
قدیمی ها یادشان می آید که چهره ی انقلابی و فعال شهرمان آقای علی(میرزاعلی) کمره ای به تبعیت از رهبر نهضت امام خمینی(ره) خدمات موثری از خود به جای گذاشت و به جرم مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی مورد اذیت و آزار عده ای معدود قرار گرفت و حتی به میله پرچم داخل حیاط پاسگاه ژاندارمری نراق غل و زنجیر شد . در ادامه مزرعه لایه(لانه) که مکانی برای جلسات محرمانه انقلابیون این طایفه بود مورد بازبینی مامورین دولت شاهنشاهی قرار گرفت .

همه ی این تلخی و شیرینی ها مستلزم داشتن نیروی پشتیبان و مدافع است که علاوه بر همسر میرزاعلی شیرزن شیر پاک خورده ی دیگری به نام مادر(خانم رضایی)تنهایش نگذاشت .
انقلاب پیروز شد و دشمنان با همدستی یکدیگر رژیم بعث عراق را تحریک کردند تا تهاجم بر علیه ایران را آغاز و جنگ هشت ساله ای را بر کشورمان تحمیل نماید .

اغلب مردم در دفاع و پشتیبانی از جنگ به فرمان مقتدایشان خمینی کبیر(ره) وارد صحنه کارزار شدند ولیکن مرصع خانم سلحشوران بیشتری را تربیت نموده و سهم بیشتری را بر عهده گرفت تا آسایش و آرامش مردم در امنیت تامین گردد .
شمس علی – میرزاعلی – محمد کمره ای و سایر اقوام دور و نزدیک دیگر این خانواده لباس رزم بر تن کردند و راهی سرحدات غرب و جنوب کشور شدند و خانم رضایی صبورانه و دلیرانه استقامت می نمود تا ندای حسین زمان را لبیک گفته و رضایت را بر روی چهره رهبر ببیند .

علاوه بر فرزندان داماد مشارالیها قدرت الله کمره ای نیز از پیشقراولان دفاع مقدس بود .

مرصع خانم و همسر نیکوصفتش آقای فتحعلی کمره ای به همراه دختران در پشت جبهه خدمات رسانی می کردند و داماد و فرزندان در بسیج و سپاه و خطوط مقدم در حال جانفشانی بودند .

فرزندان این خانواده چنان شیر در ماموریت های خود فعالیت های موثر داشتند . یکی از این شجاعان جعفر کمره ای است که زندگی اش سراسر از رمز و راز است و همچنان سجایای اخلاقی اش نقل محافل است .

شهید جعفر کمره ای

او به دلیل شجاعت زایدالوصف و موفقیت در مقابله با عناصر ضد انقلاب کُردی منطقه مرزی عراق و ایران به سلطان سردشت مشهور و معروف است .

محمد کمره ای در خصوص برادرش جعفر اظهار نمود :
زمانی که جعفر در جبهه جنوب خدمت می کرد فرمانده برای آموزش شنا رزمنده ها را یکی پس از دیگری داخل آب می فرستاد که جعفر عنوان می کند من برای جنگ های آبی آفریده نشده ام و پس از تسویه حساب راهی زادگاهش نراق می شود .

 

مدت کوتاه در نراق با مادر فداکارش دیداری تازه می کند و به سمت منطقه شمالغرب کشورعازم می گردد . من در منزل آقای نجات عابدی مشغول کار بودم و ظهر که به منزل رفتم مادرم گفت داداش جعفر از جبهه جنوب آمد و به جبهه غرب رفت ! به همین سادگی. حتی صبر نکرد او را ملاقات کنم .

مهدی کمره ای در خصوص برادرش جعفر اظهار داشت :
زمانی که جعفر کمره ای در منطقه غرب از ناحیه پا مجروح می شود برای استراحت و بهبودی به نراق آمد. مادرم که می بیند او خیلی بد راه می رود از وی می پرسد ننه جان پایت چی شده ؟

جعفر می خندد ومیگه مادر هیچی کلاغ نوکم زده . بالاخره یک روز که به نیّت پانسمان راهی درمانگاه نراق میشه.مادرم زودتر خودش را به آنجا می رساند و با آقای سید تقی حسینی هماهنگ می کنه که من می خواهم پای فرزندم را ببینم که چه اتفاقی برایش رخ داده . بعد مادر مشاهده می کنه که زخم پای جعفر عمیق است و غصه اش نسبت به او زیاد می شود .

مصطفی کمره ای برادر جعفر اظهار کرد :
یک بار پس از نماز صبح بهم گفت همیشه بعد از نماز یک فاتحه بیاد شهدا بخوان و یادشان باش ؛ گویی خودش می دانست که خیلی زود از میانمان پر می کشد و باید این فاتحه را روزمره پس از نمازهای یومیه برایش نثار کنیم .

  

تشییع پیکر مطهر شهید جعفر کمره ای

پاسدار جعفر کمره ئی(کمره ای) فرزند فتحعلی متولد 1340 تاریخ 11 اردی بهشت 1366 پس از خَلق حماسه های جاودان در روستای مرزی گوره شیر سردشت استان آذربایجانغربی در مصاف با حزب منحله دمکرات کردستان مظلومانه به شهادت رسید .

داماد این خانواده پاسدار قدرت الله کمره ای فرزند رمضان متولد 1340 تاریخ 4 خرداد 1367 در خط پدافندی جبهه شلمچه در اثر ترکش آتشبار ارتش متجاوز عراق به شهادت رسید و در کنار سایر شهدا در گلزار شهدای زادگاهش نراق خاکسپاری گردید .

 

شهادت فرزند و داماد و همچنین حضور فرزندان دیگر خانواده در جبهه های غرب و جنوب فشار روحی مضاعف بر خانم مرصع رضایی وارد آورد و با همه ی ایمان و مقاومتی که از خود نشان می داد ولی سال ها خانه نشین شد تا اینکه عمر بابرکت و تاثیرگزارش تاریخ 19 دی 1388 به پایان رسید .

 

پیکر پاک این مادر قهرمان پرور با احترام ویژه توسط خانواده و مردم قدرشناس به طور باشکوه تشییع و در قطعه خانواده های شهدا جنب گلزار شهدای نراق به خاک سپرده شد .

پنج شنبه 16 دی 1395 برابر با 6 ربیع الثانی 1438 هفتمین سالگرد مرحومه مُرصع رضایی است . بی شک مشارالیها نزد خداوند دارای اجر و قرب فراوان است و نزد حضرت زهرا(س] روسفید می باشد به برکت صلوات و فاتحه به روح پاکش : الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .

 

سلحشوران شهر نراق هفتمین سالگرد ام الشهید مرحومه مرصع خانم رضایی را گرامی می دارد .


۹۵/۱۰/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)


با عرض سلام از مسئول سایت وکسانی که در جمع اوری مطالب و بازنگری و ثبت زحمت بی پایان کشیدن تشکر وسپاسگذاریم
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت عزیزانی که برای جمع آوری این مطالب زحمات بسیاری میکشند .
برای شادی روح شهیدان کمره ای و مادر این عزیزان صلوات
ممنون خدا قوت خسته نباشید امیدوارم با زحمات شما این سایت به فعالیت و رسالت خود ادامه دهد با تشکر از مدیریت وسایر فعالین این سایت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook