سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ عصر روز 21 بهمن 1357  مردم انقلابی مقابل  شهربانی  کرج جمع شدند و از نیروهای آن می خواستند تسلیم شوند ولی یکی از افسران شاهنشاهی مقاومت کرد و به روی مردم آتش گشود و چند نفر را مجروح کرد.

http://www.beytoote.com/images/stories/economic/hhe652.jpg

مردم با دستان خالی به خشم آمدند و شهربانی را تصرف کردند و افسری که به مردم تیراندازی کرد را کشتند و جنازه اش را در معرض عمومی گذاشتند . تمام وسایل و اسلحه ها را گرفتند و نیروهای شهربانی هم تسلیم شدند.
مردم زیادی جلو ساختمان تجمع کرده بودند و شعار می دادند: ارتش برادر ماست خمینی رهبر ماست. سربازان به مردم ملحق می شدند و مردم هم با شاخه های گل که به نوک تفنگ های آنها  می گذاشتند از آنان استقبال می کردند. حکومت نظامی بر قرار بود و انقلابیون هم در میدان مبارزه بودند که فرمان امام خمینی(ره) از بلند گو صادر شد که به حکومت نظامی اعتنا نکنید .

http://axgig.com/images/22756322786879780331.jpg

انقلابیون به پادگان ها حمله کردند سربازها برخی فرار و برخی به مردم پیوستند. مجسمه های رضا شاه و پسرش محمدرضا را از میادین کرج پایین کشیده شد  .
مردم به اتوبان تهران کرج هجوم بردند و راه اتوبان را بستند تا مانع آمدن نیروهای کمکی از قزوین و تهران برای سرکوب مردم شوند و در روز 22 بهمن 1357 مردم شهر کرج به تمام مراکز نظامی و انتظامی کرج مسلط شدند.
در آن زمان حجت الاسلام جعفر شجونی و آیت الله فارغ از پیشگامان نهضت در شهر کرج بودند .

راوی : آقای مرتضی علی آقایی فرزند علی اکبر اهل شهر نراق

۹۵/۱۱/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook