سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اما بعد غرض از تنمیق الکلمات (زیبا نوشتن)واضحه الدلالات تسطیر این سطور ... و قصورات .....
زمان و اوقات حاضر گردید عالیحضرت آقا قاسم ابن کهف الحاج میرزا نراقی و بیع نمود و بفروخت به برادر عیال خود و هو آقا ربیع همگی و تمامی دو دانک از حصه(بهره) معینه از شش دانگ خانه جدیدالبناء شهره به باغچه کاظم که عبارت است از چهار در یورت(مکان . منزل) غیر مُسقف و یک صُفه(ایوان . شاه نشین) و دالان(محلی مسقف میان در خانه و خانه) که داخل یورت ها می شود و حدی به باغچه تالار و حدی به باغچه ورثه مرحوم آقا عبدالکریم و حدّی به یورت ...... و حدّی به باغچه ساخت خانه مع محرو مدخل و مع دو دانک از جمله ششدانک باغچه ای که در میان خانه مزبوره واقع است .

و تمامی و همگی باغچه معینه که در طرف دروازه است مع دو ساقه درخت جوز کوچک(درخت همیشه سبز) حدّی به باغچه بایع و حدّی به باغچه اطاق بایع و حدّی به کوچه محله لاجار(لاجِره) به ثمن(بهای کالای مورد معامله) مبلغ دوازده تومان ....... فروش از قرار عددی ............. مبایعه صحیحه شرعیه مشتمله بر صفه عربیه اسلامیه و اسقاط جمیع خیارات(اختیار بر هم زدن معامله) ... نمود.
النبین و لو کان تا شا بل افحش و ثمن تمام و کامل واصل و عاید بایع مشارالیه گردید و به وصول آن اقرار و اعتراف شرعی آورد و بیع مذبور را .................. از ید و تصرف خود اخراج نمود و به تصرف مشتری واگذاشت و او را در آن تصرف مالکانه و مستحقانه نمود بتصرف املاک فی املاکهم و ذوالحقوق فی احقاقهم مقرر و مشروط آنکه راه حصار مشتری در سمت دروازه بوده باشد .

چنانچه خواسته باشد که از اندرون خانه تردد نماید به حصار خود بدون چاروا(چارپا – حیوان چهار پا) بائع(فروشنده) مانع او نشود و راه آمد و شد حصار خود را بائع نیز در حصار مشتری داشته باشد .
چنانچه بائع بین آنچه به جهت اطاق بنا نماید بالوعه(چاه آبریز) آن در حصار مشتری بوده باشد و بائع را مخالفت ننماید و در خانه و اشجار باغچه میان خانه بقدر دو دانک مشتری داشته باشد و مسقف نمودن پورت های مذکور و باقی اخراجات آنها بعد از جریان صیغه مبایعه با مشتری بوده باشد .


تحریریه : شهر ذیحجه سنه 1211 هجری قمری (227 سال قبل برابر با خرداد 1176 هجری شمسی)

توضیح آنکه چون شش دانک خانه مذکور را چهار دانگ از بائع(فروشنده) است و دو دانک به قرار تقسیم از مشتری لهذا دو دالان به قرار چهار دانک بائع راه تردد وارد و مشتری هم به قرار دو دانک و فوقانی دالان که داخل خانه می شود از مشتری است .


سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی این سند 227 ساله ارزشمند قدردانی وافر دارد .

۹۵/۱۲/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook