سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاضر شد ... رقیه خانم بنت مرحوم آقا حبیب اله بعد حصول معرفیها و کونها معروفه مصالحه لازمه شرعبه اسلامیه با عالیحضرت رفیع منزلت عمده التجار آقا محمد رضای تاجر نراقی همه و تمامی دعاوی خود را که داشت از صبایای مرحوم کربلایی ابراهیم که بنام ....... خانم و فاطمه خانم و مریم خانم هستند که ..... وجه خانه معین واقع در محله کبابیان(شهر همدان) که محدود به ذیل است :
به خانه ورثه حاج ملا رسول
به خانه ورثه آقا سید محمد
به خانه تقی نژاد
به شارع

و شما سه نفر اولادهای کربلایی  ابراهیم هستید ؛ علم دارید که پدر شما وجه خانه مرقومه را نداده و حال من به قدر حصه(سهم) از شما سه نفر مطالبه میکنم و مُخَلَّقَة (لایق و سزاوار) پدر شما به شما رسیده باید حصه مرا بدهید و سایر دعاوی دیگر شما مصالحه کائنا ما کان(هر چه باشد) بطوریکه حقی و حرفی و اسمحلاقی ذبیده فیضی از برای شما مصالحه باقی نماند عرض نهایت المصالحه مبلغ دو تومان پول سیاه دانه یکشاهی که نقدا واصل شد و ضمیمه شد معین موهوب(بخشیده شده) صیغه جاری شد بعد ذالک ... رقیه خانم مصالحه به هیچ اسم و رسم حقی بر سه نفر متصالحه(آشتی) و بر َترَکه (اموال و حقوق بر جاى مانده از میّت) مرحوم کربلایی ابراهیم و بر خانه مرقومه ندارد تماما به مصالحه شرعیه ساقط شد هرگاه ادعایی نماید از درجه اعتبار عاطل(بیهوده) و باطل است .
حَرّر(نوشت) فی هفتم شهر رجب المرجب سنه 1310
7 رجب 1310 برابر با 6 بهمن 1271


مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 128 ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۹۶/۰۲/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook