سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

در تاریخ هفتم شهر ربیع الاول 1336 (برابر 30 آذر 1296) در حضور اشخاصی که حاشیه ورقه را مُهر نموده اند حاضر شدند جناب آقا ابوالقاسم تاجر نراقی و جناب آقای حاجی محمد علی تاجر یزدی بابت ارسال مرسول و محاسبه عمل ساوجبلاغ که فیمابین ایشان بود ختم محاسبه ایشان بموجب شرح ذیل شد.
ومبلغ یکصد و هفتاد و دو تومان یکهزار چهار عباسی که محل حساب آقا محمد علی بود نقدا دریافت نمود و دعاوی بین ایشان بشرح ذیل باقی ماند .
اولا پنجاه و هفت تومان وجه نقد آقا محمد علی که در حجره غارت شده قرار شد که هر وقت آقا محمد علی بخواهد آقا ابوالقاسم را قَسَم بدهد یا اینکه خودش قسم بخورد نگیرد .

ثانیا بابت چهار توپ مِتقال سفید که غارت شده هر وقت آقا محمد علی بخواهد آقا ابوالقاسم را قَسَم بدهد که عین متقال او بوده است .
ثالثا بابت مُطالبات که در محل است چنانچه مدیونین حاشا نمایند که ابدا هَمچه محلی آقا محمدعلی نزد ما ندارد آقا ابوالقاسم باید از عهده برآید سَوای این مطلب فوق الذکر دیگر ابدا حق و حسابی با یکدیگر ندارند و هریک در مقام ادعا برآیند عاطل و باطل است .
سنه 1336 قمری (برابر با 1296 شمسی)

در تاریخ 9 شهر جمادی الاول 1336(برابر 1 اسفند 1296) دو فقره دعاوی جناب آقا محمدعلی تاجر یزدی که با جناب عُمده التجارآقا ابوالقاسم تاجر نراقی داشت که یک فقره او پنجاه و هفت تومان است که آقا ابوالقاسم مذکور میگوید در حجره غارت شده و یک فقره چهار توپ متقال سفید که آنهم آقا ابوالقاسم می گوید غارت شده هر دو فقره را ختم نمودند به پنجاه تومان که آقا ابوالقاسم به آقا محمد علی یزدی بدهد دیگر از بابت این دو فقره مذکور به هیچ وجه آقا محمد علی حقی به آقا ابوالقاسم ندارد .

هرگاه منبعد آقا محمدعلی در این دو فقره ادعایی از آقا ابوالقاسم بنماید عاطل و باطل است و مبلغ پنجاه تومان را آقا ابوالقاسم نقدا به آقا محمدعلی رد نمود بتاریخ فوق
آقا محمد علی تاجر یزدی اقرار نمود

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁


مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 102 ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۹۶/۰۲/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان سایت..واقعا دلهای قدیمیا مثل قراردادهاشون پاک و بی شیله پیله بوده...خیلی بامزه بود.. خدایشان رحمت کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook