سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبدِالله الْحُسَیْن وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنِّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَّ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ
 بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ آقای سید مجتبی حسینی فرزند سید حسن سال 1339  در روستای جوشق اردهال از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید .

شهید سید مجتبی حسینی

قبل انقلاب  بهترین سال های عمر خود را در شهر نراق به ادامه تحصیل پرداخت .  تحصیلات او در نراق  همراه با پسر عمویش سید عباس حسینی(شهید) و برادرش سید نصرالله حسینی و چند نفر دیگر تجربه زیبایی  برایشان در زندگی پدید آورد . حسینی ها از پیروان راستین رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله(ره) بودند و جملکی پس از انقلاب عضو سپاه از جمله سپاه شهرستان محلات گردیدند .

 سید مجتبی شخصیت آزادگی و ظلم ستیزی و جوانمردی را از جد بزرگوارش ، سالارشهیدان امام حسین  (ع) به ارث برد و در راستای اهداف اباعبدالله الحسین (ع)  تاریخ 21 خرداد  1360  شمسی در یکی از اولین عملیات های موفق سپاه اسلام بنام عملیات فرمانده کل قوا  - خمینی روح خدا  در نبردی سخت و در گرمای قریب 45 درجه جلگه خوزستان  در نزدیکی های صلاه ظهر با لبانی تشنه شهد شیرین شهادت را نوشید .

چند روز قبل از عملیات دکتر سید محمد بهشتی در انرژی اتمی دارخوین حضور پیدا نمود و علی رغم بی احترامی که آن مقطع به ایشان می شد لیکن پاسداران منطقه نراق و دلیجان و خصوصا محلات استقبال خوبی از ایشان به عمل آوردند .  از جمله سید مجتبی که در یکی از تصاویر هویداست شیفتگی خود را نسبت به آقای بهشتی نشان داد .

سید محتبی 21 خرداد 1360 به شهادت رسید و دکتر بهشتی دو هفته بعد تاریخ  7 تیر 1360  مظلومانه به شهادت رسید .
پیکر مطهر و گلگون سید مجتبی  حسینی که از یکی از اولین شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سپاه پاسداران محلات محسوب می شود از خوزستان به محلات انتقال یافت .


خیل عظیمی از عاشقان شهید دوست پیکرش را بر روی دوش های خود گذاشته و حسین حسین گویان تشییع نمودند . نماز توسط آیت الله سید عبدالعلی(حاج طه) مقدسی امام جمعه فقید در محلات اقامه گردید .
به همین شکل نوبت به مردم وفادار دلیجان رسید و در این شهرستان نیز مردم مذهبی در تشییع پیکر فرزند منطقه سنگ تمام گذاشتند .


مردم نراق از جمله همکلاسی هایش نیز درخواست تشییع پیکر سید مجتبی در نراق را نمودند و به طور باشکوه ساعتی با برکت و حماسی را در تاریخ ثبت نمودند .
همه آمدند تا در زادگاه شهید جوشق اردهال اوج و دلدادگی را به نمایش بگذرانند . فضای منطقه با حضور گسترده مردم جلوه ی ویژه ای به نمایش گذاشته  شده بود . نهایتا پیکر مطهر آقا سید مجتبی بر روی دوش شهید دوستان تا مرقد منور فرزند بلافصل امام پنجم شیعیان جهان حضرت علی ابن امام محمد باقر علیه السلام آرام گرفت .

همرزم شهید حسینی آقای محمد(غلام) ابوالحسنی اهل شهر نراق اظهار داشت :

به اتفاق هم و برخی از دوستان که بیشترشان در طول 8 سال دفاع مقدس به فیض شهادت نایل آمدند در منطقه دارخوئین در روستای سلمانه(سلمانیه) مستقر شدیم . سید مجتبی آرام و قرار نداشت هر روز صبح از سنگر خارج و به تمام منطقه و نیروها تا روستای محمدیه که خط مقدم پدافندی بود سر می زد و ابتدای وقت نماز ظهر بر می گشت و حامل اخبار و مطالب جدید بود .

بارها گلوله خمپاره دشمن در نزدیکی ایشان منفجر شد  که سردار شهید کاظم محمودی نراقی به ایشان گفتند مجتبی مواظب خودت باش حالا حالا با شما کار داریم . تا اینکه همه نیروهای محلات را به عقب فراخوان نمودند و پس از سازماندهی در گروه های  22 نفره در عملیات فرمانده کل قوا – خمینی روح خدا در سحرگاه 21 خرداد 1360  با ارتش متجاوز بعثی عراق درگیر شدیم .

  این عملیات محدود ولی موفق بود . شهید والامقام سید مجتبی حسینی معاون فرمانده یکی از دسته های رزمی را بر عهده داشت تا سرانجام  پس از نبردی عاشورایی به فیض شهادت نائل شدند .

روحش شاد با ذکر صلوات که در دل نثارش می کنید .
🌹🌹🌹🌹
سایت سلحشوران شهر نراق از رزمنده جان بر کف دفاع مقدس جناب آقای محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله در مساعدت این پست قدردانی می نماید .


۹۶/۰۳/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۲ سیدنصرالله حسینی
امام خامنه ای: امروز زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. لازم میدانم ازکلیه برادران ودوستانی که درسایت سلحشوران نراق درخدمت به شهدای عزیزتلاش بی وقفه دارند بویژه رزمنده جانبازوسرور عزیز وارجمند آقای حاج محمد عضایی کمال تشکر وقدردانی رابنمایم.انشاءالله خداوند توفیق ادامه راه شهدا راعنایت فرماید ودرفردای قیامت مارا از شفاعت آن عزیزان بهره مند فرماید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook