سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بیع نمود و بفروخت به بیع خیار شرطی شرعی عفت پناه ساره خاتون بنت مرحوم آقاعلی نراقی به عالیحضرت آقا نصرالله ولد مرحوم آقا محمد من القصه همگی و تمامی یک درب تحتانی واقعه در خانه مشهور به خانه آقا احمد شاهی ؛ حدّی به اطاق(یک حجره از حجرات خانه) آقا تقی و حدّی به اطاق و خانه آقا قاسم و حدّین به شارع به انضمام پنجاه دِرَم به وزن شاه باغچه واقعه در همان خان محاذی(مقابل) همان تحتانی(بنای زیرین) مع ممر ... متاع و کل متعلقین بها به ثمن مبلغ چهار تومان رایج سلطان روپیه ناصرالدین شاهی فی عدوی(گذشتن از حد) یکهزار و دویست و شش نخود وزن مبایعه صحیحه شرعیه شرطیه و در ضمن العقد شرط شرطی شد که هر گاه بایعه مرقومه وجه مزبور را از حال تحریر الی مضی(گذشت زمان) مدت یک سال تمام در پنج یوم آخر ردّ ... ... به سوی مشتری نماید تسلط بر فسخ مبایعه داشته باشد و الّا بیع لازم و خیار ساقط خواهد بود و بعد هذا به اجاره شرعیه قبول نمود بایعه مرقومه همگی و تمامی مبلغ مزبور را از مشتری مرقوم به مدت مسطور الی مدّت خیار به مال الاجاره مبلغ یک تومان رایج سلطان از قرار فوق که در آخر مدّت برساند و صیغه مبایعه و موجره ... شرع جاری گردید .

و کان ذالک فی عزه شهر رمضان المبارک مطابق سنه 1287
رمضان 1287(برابر آذر 1249)
من شاهدین استاد صادق خلف مرحوم آقاعبدالحسین

حاضر شد عالیقدر آقا نصرالله مشتری مرقوم در ظهر و دانسته و فهمیده حسب المبایعه لازمه شرعیه بیع مرقوم در ظهر را ....... منتقل نمود به نیکو آداب استاد حسین خلف مرحوم آقاحسن و ثمن تماما کاملا اخذ و قبض شرعی شد و ...... قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف شرعی مرعی شد انتقالا ... شرعیا .
و کان ذالکی تحریر فی هفتم شهر جمادی الاول 1291
7 جمادی الاول 1291(برابر 1 تیر 1253)

 

                       استاد سید مجتبی غفاری                                    دکتر محمد میرشکاری

سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 151  ساله توسط جناب دکتر محمد میرشکاری فرزند علیرضا و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۹۶/۰۵/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook