سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛  دهستان جاسب یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان دلیجان استان مرکزی ایران است .
این دهستان در 15 کیلومتری شهرستان دلیجان و از طرفی با شهر نراق کمتر از 15 دقیقه راه آسفالته دارد . این مناطق شامل ۷ پارچه آبادی است که نام جاسب را برخود دارد .

http://jasbiha.com/wp-content/uploads/2014/04/157yui36260.jpg

این منطقه متشکل از روستاهایی به اسامی :  واران، هرازجان، کِروگان، وشتکان، زُر، وسقونقان و بیجگان می باشد .
این ۷ آبادی در دره‌ای به طول ۵۰ کیلومتر در راستای رود ازنا قرار دارند. بزرگترین روستای دهستان جاسب کِروگان است . در کِروگان محفلی از بهاییت زندگی می کردند .

در قبرستان کروگان تعداد قبرهای قدیمی از اموات وجود دارد که قدمت آنها از 100 الی 300 سال می باشد . چندین مورد سنگ قبرها در اثر مرور زمان تخریب و یا شکسته و از بین رفته و تعدادی دیگر با نقش و نگار خاص و مُهیج همچنان در قبرستان وجود دارد .
پیشنهاد می گردد مسئولین امر نسبت به انتقال این سنگ ها که مربوط به دو سه قرن پیش است به موزه یا مکان خاص اقدام نمایند .

تصویر تعدادی از سنگ قبرهای قبرستان کروگان جاسب که مربوط به یک تا سه قرن گذشته است از نگاه دوربین سایت سلحشوران شهر نراق  نمایش می گردد :



۹۶/۰۷/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

درود بی پایین بر شما
بنده از نوادگان عبدالرزاق رزاقی و در خارج از کشور ساکن هستم، در بین سنگ قبر های موجود ان سنگ قبر شکسته شده متعلق به پدر بزرگ من است، أو اولین کسی بود که در تمام ان مناطق حمام بهداشتی مدرن در کروگان ساخت،،، این فکر بسیار جالبه است که از این سنگ قبر ها محافظت شود و انها را در برابر تخریب حفظ کرد و در معرض دید عموم گذاشت و من بابت این توجه از شما متشکرم متاسفانه پدر بزرگ من که انقدر خدمت به ان مردم کرده بود را هم حمامی که ساخته بود را خراب کردند و هم سنگ قبرش را شکسته اند و هم فرزندانش را از شهر و دیار خود راندن و آواره نمودند فقط و فقط چون بهایی بود و به مردم خدمت میکرد، باز هم تشکر از شما که با این مطلب بنده را به یاد خاطرات گذشته انداختید و به دوران کودکی بردید و ممنون از سایت خوب و بیطرف تان
۲۴ مهر ۹۶ ، ۰۷:۵۰ نظرات آقای هاشمی درباره بهائیت
هاشمی: بهاییت یک دین ساختگی است

هاشمی در مصاحبه‌ای در سال 79 درباره ساختگی بودن بهاییت می‌گوید: تا زمانی که آیت الله بروجردی زنده بودند، ما می‌خواستیم که وارد شویم، اما ایشان موافق نبودند. دسترسی هم به ایشان چندان زیاد نبود و غیر ایشان هم کسی نمی‌توانست حوزه را وارد این کار کند. اما تفکّر این کار در ما به طور جدی بود و آمادگی داشتیم. یکی از مسائلی که آن موقع وجود داشت، مسئله بهائیت بود. بهائیت به‌عنوان یک دین ساختگی که در خدمت رژیم بود و رژیم تبلیغ می‌کرد، یکی از مظاهر مبارزه ما با رژیم بود که با بهایی‌ها که تحت حمایت رژیم بودند، مبارزه کنیم.[6]

هاشمی در سخنرانی دیگری در سال 63 نیز به تفصیل به این موضوع پرداخته بوده و این‌گونه علیه بهاییت موضع می‌گیرد: کفار نمی ‏خواهند بگذارند ما با هم متحد باشیم، تنها به این اختلاف موجود ما هم اکتفا نمی‏ کنند، غیر از اختلافاتی که از قدیم بین مسلمانان درست کرده بودند، اخیراً هم آمدند اینها چیزهای جدیدی مثل بهائیت و امثال اینها را در جامعه اسلامی خلق کردند. دین درست می‏ کنند و بعداً خودشان حمایت می کنند، حالا؛ مثلاً آمریکا یا انگلستان بیایند از بهائیت حمایت کنند؛ یعنی چه؟ اگر آنها از مسیحیت حمایت می‏کردند، یک معنایی داشت و می‏گفتند دینمان است تا از بهائیتی. بهائیتی که باید از اینجا عبور کرده باشد؛ یعنی، مسلمان هم باشد، شیعه هم باشد؛ چون می‏خواهد از امام زمان استفاده کند. بعد از آن بیاید و بگوید امام زمان ظهور کرده، آن‌ها رفتند و از اینها حمایت می‏کنند، به عنوان اینکه یک خنجری در قلب مسلمان ها باشد و یک وسیله تفرقه جدید درست کنند و هر چه که بدانند و بشود اختلاف درست کنند، می‏ کنند، می‏ بینید در هندوستان نمی ‏گذارند آشتی بر قرار شود؛ بخاطر اینکه مسلمان زیاد است، هندو هم زیاد است.[7]

۲۴ مهر ۹۶ ، ۰۷:۵۳ نظر خبرگان رهبری درباره بهائیت
آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با سرکردگان فرقه ضاله بهائیت اظهار داشت:ضدیت بهائیت با اسلام، پیامبر خدا،تشیع و اهل بیت بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد:شکی در کافر و نجس بودن بهائیت وجود ندارد و این اجماع همه فقهای شیعه است.
آیت‌الله محسن حیدری تاکید کرد:بهائیت ساخته و پرداخته انگلیسی هاست مرکزیت بهائیت در اسرائیل است و صهیونیست ها از آنها به عنوان یکی از حربه های خود برای رسیدن به مقاصد شومشان استفاده می کنند.
وی افزود:نشست و برخاست دختر اقای هاشمی با بهائیان چیز عجیبی نیست از او بیشتر از اینها انتظار نمی رود آنها آنقدر در دین و آرمان های انقلاب سیر نزولی داشته اند که انتظار بدتر از اینها را هم باید داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که در سراشیبی سقوط قرار گرفت دیگر نمی شود برایش حد یقفی تصور کرد گفت:تعجبم از آنهایی است که هنوز هم در حالت غفلت هستند و خود را توجیه می کنند و اما و اگر می آورند که نباید در مورد این خانواده صحبت کنیم مگر اینکه از خط انقلاب انحراف پیدا کنند من نمی دانم مگر انحراف از خط اسلام و انقلاب شاخ و دم دارد؟
۲۴ مهر ۹۶ ، ۰۷:۵۴ فرقه ضاله بهائیت منبع: راسخون ( http://rasekhoon.net/article/show/133813/ )
بهائیت فرقه‌ای است که میرزا حسین علی نوری موسس آن بوده است. او فرزند میرزا عباس نوری است و در سال 1233 هـ..ق در تهران متولد شد. وی بعد از تحصیلات مقدماتی همچون پدرش که در دستگاه «امام وردی میرزا» از قاجاریه سمت منشی‌گری داشت، به خدمت دیوان درآمد و چون شوهر خواهرش هم منشی کنسول روس بود، با ساز و کارهای ایجاد ارتباط با سفارت‌خانه‌ها هم آشنایی پیدا کرد. (1)
ادامه در http://rasekhoon.net/article/show/133813/%C3%99%C2%81%C3%98%C2%B1%C3%99%C2%82%C3%99%C2%87-%C3%98%C2%B6%C3%98%C2%A7%C3%99%C2%84%C3%99%C2%87-%C3%98%C2%A8%C3%99%C2%87%C3%98%C2%A7%C3%98%C2%A6%C3%9B%C2%8C%C3%98%C2%AA/


آقای علی اکبر رزاقی
اینکه مطمئنا سالهاست جاسب را ندیده اید و اینگونه به آن اظهار علاقه می کنید جای تقدیر دارد! دمت گرم و تنت سالم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook