سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق مختصری از زندگینامه محمّد براتی فرزند امام علی(امامعلی) اوّلین شهید مدافع حرم شهر نراق برای اولین بار ارائه می گردد :

محمّد براتی سال 1362 در بَلخاب یکی از ولسوالی های ولایت سرپُل کشور افغانستان متولد گردید .
پدرش امام علی براتی فرزند برات و مادرش فاطمه صفری فرزند غلامعلی نام دارند .

محمّد 16 ساله بود که پدرش امام علی سال 1378 در بَلخاب افغانستان فوت نمود و از داشتن پدر محروم گردید . او آخرین فرزند خانواده بود . برادرانش رسول متولد 1349 و حسن متولد 1354 و محمّدحسین متولد 1358 می باشند .

محمّد سال 1387 به جهت کسب و کار از افغانستان به ایران مهاجرت و در استان مرکزی سکونت یافت . از راه کارگری و زحمت امرار معاش نمود . ابتدا شهر نراق را محل اقامت خود انتخاب نمود ولی دو سال بعد به شهرستان محلات عزیمت و مجدداً به نراق بازگشت .

مردم مهربان و وفادار نراق به این برادران مومن و درستکار احترام می گذراند و آنان را انسان های صادق می دانند . رفتار شایسته مردم نراق و زیبایی شهر باعث شد سال 1395 محمّد مادر بزرگوارش خانم فاطمه صفری را از افغانستان به ایران و دیار نراق بیاورد و با همدیگر زندگی کنند .

محمّد تاریخ 1 مهر 1395 علاقمند به تشکیل زندگی شد و خانم معصومه کریمی فرزند گلمحمد را به نامزدی انتخاب نمود .
تکفیری های داعش در چند کشور از جمله سوریه جنگ و آدم کشی ناروایی راه اندازه نمود و مسلمانان در جبهه مقاومت قرار گرفتند تا با این تفکر و عمل خطرناک مقابله نمایند .

بر این اساس محمّد براتی در تیپ فاطمیّون مخصوص مبارزین افغانستان سازماندهی و تاریخ 1 خرداد 1396 راهی سوریه گردید و در دفع تجاوزات دشمن تلاش های موثر داشت تا اینکه پس از پایان سه ماهه ماموریت به نراق بازگشت .

دومین بار تاریخ 15 مهر 1396 عازم جبهه های نبرد به سوریه اعزام گردید و 37 روز بعد دوشنبه تاریخ 22 آبان 1396 برابر 24 صفر 1439 و برابر با 13 نوامبر 2017 در منطقه عملیاتی شهرستان المیادین در استان دیرالزور کشور جمهوری عربی سوریه در مصاف با نیروهای تکفیری سَلَفی داعش بر اثر برخورد تکه های انفجاری به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از 18 روز به محل سکونتش شهر نراق منتقل گردید .

جمعه 10 آذر 1396 روز به یادماندنی از ایثار و همبستگی در شهر تاریخی نراق شکل گرفت و مردم شهرستان دلیجان استان مرکزی به همراه مومنین افغانستان پیکر مطهر اولین شهید مدافع حرم شهر نراق و بیستمین شهید مدافع حرم شهرستان دلیجان را به طرز باشکوه تشییع و در کنار سایر شهیدان راه آزادی در گلزار شهدای نراق به خاک سپردند . از شهید براتی فعلا وصیتنامه مکتوب وجود ندارد .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای احسان عبدالله زاده فرزند عبدالعلی از جهت مساعدت خالصانه در تهیه زندگینامه ابتدایی شهید محمد براتی سپاسگزار می باشد . هر گونه استفاده از مطالب تهیه شده در خصوص شهید محمد براتی نیاز به ذکر نام منبع می باشد .

۹۶/۰۹/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

۱۵ آذر ۹۶ ، ۱۸:۴۸ احسان عبداله زاده
شادی روح این شهید بالا مقام صلوات
حقا که بچه این خانواده بوده که شهید شده . سه برادر ایشان از افراد پاک و درستکار میباشند که در کلیه مراسم مذهبی و مسجد شرکت دارند. خدا رحمتش کند و صبر بدهد به مادر بزرگوارشان
سلام چرا عکس از همسر شهید محمد براتی نمیزارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook