سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

برابر گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ کتاب فهرست نسخه های خطی کتابخانه امام صادق(ع) حوزه علمیه قزوین(پنجه علی) توسط حجت الاسلام محمود طیّار مراغی سال 1378 توسط معاونت تحقیقاتی و پژوهش حوزه ی علمیه ی قزوین منتشر گردید .

نسخه ی دستنویس و کتاب های ارزشمند این کتابخانه از مناطق مختلف جمع آوری و نگهداری می شود .
در بین این گنجینه ها نُسَخ خطی عده ای از مشاهیر شهر نراق به چشم می خورد :

در صفحه 43 کتاب فهرست نسخه های خطی به کتاب انیس المجتهدین اثر علامه حاج ملا محمد مهدی نراقی فرزند ابی ذر در زمینه اصول فقه به زبان عربی اشاره شده است .


در صفحه 181 به کتاب طوفان البکاء اثر ابراهیم ابن محمدباقر جوهری در ارتباط با مقتل اشاره شده که در انتها نسخه 12 بند مولانا علی(کمال الدین) نراقی فرزند میرزا احمد نراقی متخلص به محتشم و مشهور به محتشم نراقی کاشانی اضافه گردیده است .

در صفحات 227 و 228 کتاب فهرست نسخه های خطی به کتاب محرق القلوب اثر علامه حاج ملا محمد مهدی نراقی فرزند ابی ذر در زمینه مقتل و به زبان فارسی اشاره شده است:
مقتل و تاریخ شهادت رسول اکرم(ص) علی بن ابیطالب(ع) امام حسن(ع) امام موسی(ع) و امام رضا(ع) و بویژه امام حسین(ع) در فاجعه کربلا است که به درخواست عبدالرزاق خان تالیف و در یک مقدمه و بیست مجلس تنظیم شده است .

در صفحات 242 و 243 کتاب فهرست نسخه های خطی به کتاب مشکلات العلوم اثر علامه حاج ملا محمدمهدی نراقی فرزند ابی ذر مرقوم شده :
مجموعه ای کشکولی که به تقلید از کشکول شیخ بهایی تنظیم شده است ؛ مرحوم مولی احمد نراقی نیز پس از پدر کتاب الخزائن را به فارسی در تکمیل و تتمیم کتاب والدش نگاشت ؛ در این کتاب مشکلات علوم به ترتیب علوم و فنون از قرآن و حدیث و منطق و هندسه و طب و ریاضیات و غیره مطرح شده و سپس به هر کدام پاسخ مناسب داده می شود .
این نسخه شامل جلد اول و دوم و سوم می باشد .
آغاز : احمدالله حمدا یلیق بقربه و ینبغی لما لایتنهاهی من عظمته و اشکره شکرا یجلب المزید من نعمته ... .
انجام : ... و ما معنی الشیطانین المرجومین و کیف یجمع مرجومیتما .

نستعلیق ؛ بی کا ؛ دوشنبه جمادی الاول ؟ ؛ عناوین شنگرف ؛ جلد پارچه ای با عطف تیماچ
212 برگ ؛ 25 سطر شماره 28

https://www.cgie.org.ir/uploads/news/2015/12/4(3).jpg

صفحه 256 به تقریظ علامه حاج ملا احمد نراقی فرزند محمدمهدی بر نوشته های یکی از شاگردانش در کتاب المغتنم فی فروع مذهب سادات الامم اثر حسن بن محمدعلی یزدی حائری اشاره دارد .

۹۶/۱۰/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook