سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بازگشایی خانه فروغی ها در شهر تاریخی نراق

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۵۹ ب.ظ

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ یکی از اقدام های شایسته مهندس مهدی اسماعیلی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نراق بازگشایی خانه فروغی ها برای اولین بار در نوروز 1397 به روی مردم و گردشگران داخلی و توریست های بین المللی می باشد . این اقدام در کنار فعالیت های اثربخش مسئولین و دست اندرکاران گذشته در معرفی خانه های قدیمی نقطه امید و پویایی است که در امر گردشگری مورد نیاز می باشد .  

این خانه با رایزنی و پی گیری های صورت گرفته با مالکین آن سرانجام اجازه یافت به روی مشتاقین بازگشایی شود و نمایشی از زیبایی و خلاقیّت و هنرنمایی نراقی ها به ایران و جهان معرفی گردد .

ادامه پست قبلی: منزل منسوب به فروغی ها
(توضیحات بیشتر پس  خانه ی اجدادی فریدون جان در شهر زیبای نراق
سیزده نوروز �

قسمت هایی از این منزل که زمانی علاوه بر سکونت به صورت حاکم نشین نیز بوده مورد توجه شایسته قرار گرفته و روزانه علاقمندان به فرهنگ و تاریخ و خصوصا معماری به کنکاش از این بنا می پردازند . این خانه از هَشتی ، بیرونی ، اندرونی ، میهمان پذیر ، مطبخ ، محل نگهداری چهارپایان ، محل اسکان خدمه ، حاکم نشین و ... تشکیل یافته است .

.
در  شهر #نراق کجاها را ببینیم؟ 
بخش اول، خانه #فریدون_فر

خانه فروغی ها در حومه خانه نخجیر و برج رئیس قرار دارد . از امتیازات این بنا دست نخوردن ترکیب و سبک معماری قدیم آن است و بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد .
صاحب این خانه آقای فتح الله فروغی فرزند علی محمد کارمند اداره دخانیات و از شهروندان متمکن شهر نراق بود . آقا فتح الله بهمن 1356 در اثر بیماری ذات الریه در بیمارستان بانک ملی فوت و در گورستان مسگر آباد تهران دفن شد .

فریدون فروغی نراقی و پدرش
فریدون فروغی نراقی و پدرش
همسر فتح الله خانم فخریه غفاری فرزند حاج محمد علی اهل شهر نراق تاریخ 10 تیر 1381 بدرود حیات گفت . مشارالیها در قطعه 213 ردیف 48 شماره 43 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

فتح الله و فخریه دارای چهار فرزند شدند که تنها پسرشان فریدون از هنرمندان کشور شد و سه فرزندان دیگرشان پروانه ، عفت و فروغ فروغی نام دارند .

53omaeu

این خانواده از نراق به تهران نقل مکان نمودند بر این اساس فرزندانی همچون فریدون در تهران تولد یافتند لیکن علاقه وافر آنان به زادگاه والدین باعث می شد که پی در پی به نراق تردد داشته باشند . هنوز یادگاری فریدون و سایر فرزندان و اقوام دیگر بر دیوارهای خانه فروغی ها که قدیم نوشته شده قابل مشاهده است .   

#خانه_تاریخی_فریدون_فروغی
#خانه_تاریخی_فروغی_ها
#نراق
#ن� 

فریدون فروغی نراقی تاریخ 9 بهمن 1329 متولد گردید و روز جمعه 13 مهر۱۳۸۰ در منزلش در تهران پارس درگذشت. پیکر او را در روستای کوچک قُرقُرک در حومه بوئین زهرا استان قزوین(جاده اشتهارد کرج) خاکسپاری کردند .

خانه فروغی ها در کهن شهر نراق در کنار اماکن و خانه های قدیمی دیگر روزانه مورد بازدید علاقمندان قرار دارد .

۹۷/۰۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook