سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق از 120 سال پیش تا کنون پنج نفر از حاجیان که در مکه و مدینه کشور عربستان خاکسپاری شده اند شناسایی و برای اولین بار معرفی می گردند :

1- حاج میرزا ابوتراب نراقی(عمده التجار) فرزند حاج علی اکبر نراقی تاریخ 1 محرم 1321 برابر 9 فروردین 1282 در نراق فوت نمود و طبق وصیتنامه پیکرش به وسیله افراد و چهارپایان ابتدا به نجف عراق و سپس به مکه عربستان منتقل و زیر ناودان کعبه (ناودان طلا – ناودان رحمت) خاکسپاری گردید .
طبق سند موجود حاج میرزا ابوتراب سال 1321 فوت و در زادگاهش نراق خاکسپاری گردید ولی بر اساس رسم متعارف آن مقطع سال 1326 قمری بقایای پیکرش به مبلغ هشت تومان تا نجف و 12 تومان تا مکه حَمل گردیده و زیر ناودان طلا دفن می شود .


2- حاج حبیب الله نراقی مشهور به حاج رئیس و رئیس التجار فرزند حاج محمد مهدی تاجر نراقی ابن میرزا محمد در نراق تولد یافت و تاریخ  حدود 26 ذیقعده 1353 برابر 11 اسفند 1313 در سن 64 سالگی در راه مکه جهت اجرای مناسک حج بدرود حیات گفت .
ایشان با چند نفر از جمله یک نفر از اهالی دهستان جاسب از توابع دلیجان رهسپار مکه مکرمه در عربستان می شوند . در بین مسیر شبی در منطقه کویت اتراق می کنند که حال حاج حبیب الله حاج رئیس خراب شده و نهایتا منجر به فوت ایشان می شود و آن جاسبی وی را همانجا دفن می کند . فرزندانش حاج غلامرضا محمدی و شکرالله خان صفایی می باشند .

3- حاج غلامرضا اوضایی فرزند محمد ابن شیرعلی سال 1382 مقطع مناسک حج در مدینه فوت نمود و پیکرش در قبرستان بقیع شهر مدینه کشور پادشاهی عربستان سعودی خاکسپاری گردید .

4- حاج حسین بحرینی فرزند عبدالباقی تاریخ 30 آبان 1380 مقطع مناسک حج در مکه فوت نمود و پیکرش در قبرستان ابوطالب(جنت المعلی یا حجون)  شهر مکه کشور پادشاهی عربستان سعودی خاکسپاری گردید . 

5- حاج غلامعلی طالبی فرزند علی تاریخ 2 اردیبهشت 1376 مقطع مناسک حج در مکه فوت نمود و پیکرش در قبرستان ابوطالب(جنت المعلی یا حجون)  شهر مکه کشور پادشاهی عربستان سعودی خاکسپاری گردید . در قبرستان وادی السلام زادگاهش شهر نراق به یادش سنگ یادبود نصب شده است.

شادی روحشان صلوات نثار کنید

Image result for ‫صلوات‬‎


۹۷/۰۲/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۳ مرتضی علی آقایی
خدا رحمت کند این افراد را که مکه مکرمه بدرود حیات گفته و در همانجا به خاک سپرده شده اند.همه ار افراد معروف وشناخته شده اند.مرحوم غلامرضا عضایی از مردان بسیار شریف ویکی از مدیران اجرایی بانک صادرات بود که خدمات شایانی به نسل جوان نراق در زمان حیات کردو هوچنین دیگران که منشا خیر و برکت نراق بودند روحشان شاد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook