سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

این سه برادر در شهر کاشان تولد یافته اند . پدرشان سید جواد زعیم و مادرشان بانو اسدی نام دارند . مادربزرگ آنان  نواده علامه حاج ملا احمد نراقی و ملا محمد محسن فیض بود .

Image result for ‫اتحادیه کمونیست‌های ایران‬‎

سیّد سیامک زعیم(زعیمی) در کاشان متولد شد . وی با نام مستعار شهاب از فعالین چپ و مسوول ایدئولوژیکی- سیاسی اتحادیه کمونیست‌های ایران موسوم به سربداران و طراح اصلی واقعه خشونت بار و مسلحانه جنگل های آمل بر علیه مردم در سال ۱۳۶۰ بود .
سیامک همچنین از فعالان جنبش دانش آموزی دبیرستان البرز در سالهای ۱۳۴۲ - ۱۳۳۹ و از فعالان جنبش ضد جنگ ویتنام در آمریکا بود. او در زمان تحصیل در آمریکا از اعضای شاخه چپ جبهه ملی ایران به شمار می رفت. در سال ۱۳۵۷ به ایران برگشت. او در ۷ بهمن سال ۱۳۶۰ و یک روز پس از شکست واقعه آمل دستگیر و در سال ۱۳۶۳ اعدام گردید .

Image result for ‫نراق شهر‬‎

سیّد بهرام زعیم(زعیمی) از فعالین دانشجویی بود که به اتهام فعالیت بر علیه امنیت ملی دستگیر و مدت چهار سال و نیم در زندان به سر برد .


سیّد کورش زعیم(زعیمی) سال 1318 در کاشان متولد شد . فرزندانش تورج – بیژن – سامان و آرتام زعیم می باشند .
سید کورش فعال سیاسی، پژوهشگر، زندانی سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران است . او عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران بود .

آثار متعددی از کورش زعیم در زمینه‌های علمی مثل "خود آموز ساختمان"، "کتابدستی ریاضیات"، "راهبرد زنده مانی"، "زیست انرژی" و تاریخی از جمله "بزرگان کاشان"، "امپراتوری شوروی به کجا می‌رود؟" و "تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد" انتشار یافته‌است. چندین اثر ادبی نیز از جمله "آزادی و مسوولیت روشنفکران "نوشته کارل پوپر توسط او ترجمه شده‌است.
کورش زعیمی با تأسیس کانون اندیشه و سخن و با پژوهش در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به عنوان یک پژوهشگر نیز فعالیت کرده‌است. او چندین بار به علل مختلف زندانی شده‌است.

Image result for ‫جبهه ملی ایران‬‎

شعبهٔ ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، کورش زعیم را به دلیل «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ در فروردین ماه ۱۳۹۱، به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم کرد که «نظر به کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شده است .

۹۷/۰۲/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook