سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دکتر سیروس نراقی یکی از نخبگان پزشکی جهان

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲ ب.ظ
سیروس نراقی تاریخ 17 مهر 1321 در شهر تاریخی نراق تولد یافت و شناسنامه شماره 97 متعلق به ایشان می باشد .
پدرش مرحوم غلامحسین خان نراقی فرزند میرزا احمد خان و مادرش مرحومه سعادت عادلخانی فرزند دکتر حسنعلی اهل آمره خلجستان قم نام دارند .


خواهرش سیمین نراقی و برادرانش : سیاوش ؛ سعید و سیامک نراقی نام دارند که جملگی دارای تحصیلات و در خارج سکونت دارند .

شروع تحصیل سیروس در دبستان دولتی نراقی زادگاهش نراق بود. پس از اینکه به همراه خانواده به تهران عزیمت نمودند در خیابان ولی عصر(عج) در دبیرستان رازی تحصیلات را ادامه داد . دبیرستان فرانسوی – ایرانی زکریای رازی یکی از مراکز آموزشی بود که ایشان پله های ترقی دانش را پیمود و زبان فرانسه را فرا گرفت .

وی نهایتا در کنکور سراسری با رتبه ممتاز قبول و وارد دانشگاه گردید . سیروس پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی در خارج از کشور از دکترهای حاذق زمان بود .

نقل متواتر از اقوام و آشنایانش است که طی سال های 1981 الی 1989 میلادی که رونالد ویلسن ریگان(1911 – 2004) رئیس جمهور ایالات متحد امریکا بود به مریضی مزمنی گرفتار شد که دکترهای مختلفی از درمان آن عاجز ماندند تا اینکه گفتند دکتر سیروس نراقی دارای تخصص آن درد می باشد . وی را با هواپیما از اروپا به امریکا دعوت نموده و بیماری ریگان را تشخیص و در صدد مرتفع نمودن آن بر می آید .

سرانجام سیروس نراقی در اواسط دهه 80 دچار بیماری گردیده و مدتی در استرالیا(احتمالا شهر کانبرا پایتخت) در کُما به سر برده و نهایتا به عالم بقاء شتافت و در همان کشور به خاک رخ نهاد .

از دوستانی که مطالب بیشتری از مرحوم دکتر سیروس نراقی دارند زحمت انتشارش را بکشند .
۹۷/۰۳/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۰۲ تیر ۹۷ ، ۲۲:۰۵ محمد قجری

اقای اوضایی سلام.
من بادکترسیروس نراقی وبرادرش سیاوش دردوره ابتدایی درنراق همکلاس بودیم سیروس همیشه شاگرداول بوداین دوبرادربسیار مهربان ومؤدب بودندوپدرشان غلامحسین خان نراقی انسانی بافرهنگ وحتی به بچه هاپیش سلام بود.

بااینکه خانواده ای متمول وتحصیل کرده بودند درعین حال بسیارخاضع وفروتن وبه قول معروف همرنگ جماعت وهم بازی بچه رعیت های آنزمان بودند.

ازهم کلاسیهامیتوانم از
مرحوم مهندس فضل اله ترابی فرزنداستادشکراله
علی محمودی فرزندباباحبیب
حسن صادقی فرزندرحمت اله
امراله نوروزی فرزند شاطرعبداله
سیدمهدی موسوی فرزند سیدمحمد
علیرضاسعادت
عباس واحمدرضایی فرزندان استادیوسف
شکراله قجری فرزندحسن وپدرسردار محسن قجری

وتعدادی دیگرکه ذکر نامشان دراین مقال نمی گنجدنام ببرم.
دوره ابتدایی رادرطبقه دوم کاروان سرای بازار شمس السطنه شروع کردیم ومدیرمدرسه مان اقای قدرت الله عامری واموزگاران اقایان علی اکبروحسن غفاری واقای مهدی عسگری واقای محمد رؤفی واقای طبیب زاده بودند.

پس ازاینکه دبستان ابتدایی نراق ساخته شدبه انجانقل مکان کردیم .درطول سالیان گذشته ارزو میکردم یکباردیگردکترسیروس را ببینم ولی قسمت نشد.

یادی هم بکنم ازروان شادهدایت اله رحیمی فرزند اسکندرکه فراش مدرسه بود.

شوروحال کودکی برنگردددریغا

دیانت بهائی
Like This Page · September 28, 2018 ·


دکتر سیروس نراقی
.
.
.
در سپتامبر 1942 در ایران متولد شد در کنکور سراسری رتبه ی اول را کسب کرد و پس از تحصیل در رشته ی پزشکی مدتی به عنوان پزشک در ارتش خدمت نمود . در سال 1969 به آمریکا مهاجرت کرد . تحصیلات عالی و تخصصی خود را در دانشگاه الینوی و شیکاگو ادامه داد و تخصصش را در بیماری های داخلی گرفت و به عنوان بهترین پزشک حاضر و بهترین استاد سال انتخاب شد .
پس از اتمام تحصیلات به پاپوآ گینه ی نو مهاجرت کرد به خاطر اعتقادات روحانی و مذهبی اش عمر و تخصص خود را صرف خدمت به مردم در یکی از محروم ترین مناطق دنیا نمود او نه تنها در مقام استاد دانشگاه که به دلیل برنامه های آموزشی و پژوهش و مطالعاتش دانشگاه پاپوآ گینه ی نو را در سطح جهان مطرح نمود ، بلکه اکثر اوقات خود را صرف دیدار از منطق محروم و دور افتاده میکرد تا برای مردمی که دسترسی به خدمات پزشکی نداشتند خدمات درمانی فراهم کند .
در سال 1998 دانشگاه سیدنی او را در منصب پروفسر طب به معاونت رئیس بیمارستان نپین منصوب کرد . در سال 1999 ملکه الیزابت نشان افتخار فرماندهی امپراطوری بریتانیا را به او اهدا نمود نشانی که به دلیل تواضع دکتر بجای قاب روی دیوار در گوشه ی کمد نگه داری شد سیروس هرگز از افتخارات خود با کسی سخن نمیگفت .
وی به عنوان پروفسور طب و معاون رئیس دانشکده پزشکی ، موسسات تحقیقاتی را با کمک همکارانش تاسیس نمود و از طرف نخست وزیر گینه ی نو مورد تحسین و تمجدید و احترام قرار گرفت .
دکتر سیروس نراقی پس از عمری پر بار از خدمت به بشریت در سال 2004 عالم خاک را وداع گفت و به جهان پاک شتافت.



یادشان جاوید
#بهایی
#بهاییت
#اسلام
#زرتشت
#مسیح
#ایران #نراق #تهران #یزد #اراک #کاشان #کرمان #خرمشهر
#دکتر_سیروس_نراقی
#bahai #iran

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook