سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خیرالحافظی
در قصبه نراق بمطالعه عالیحضرت پسندیده خصلت برادر مهربان آقا محمد حسن خلف مرحمت شان آقا ابراهیم نراقی برسد .
8642 (8642 بدوح یا فرشته نامه رسان در نامه های قدیم مرسوم بود)
برادر جان من  امیدوار است که اصولا وجود شریف در کمال صحت و در پناه حضرت حاضر الحضور محفوظ بوده کامجوی وزین باشید .......... مراسله..... مواصله واصل و از سلامتی و صحت مندی حالات شما آگاهی حاصل شد .
در باب فروش خانه نوشته بودید اختیار با بچه ها و مادرشان است بواسطه اینکه اینجانب آنقدر عمری ندارم که دو دفعه امیدواری به خانه و چیزی داشته باشم . چه خواهد شد ولی اینجانب عمری هم داشته باشم اعتنائی به خانه و غیر خانه ندارم مال بچه ها می باشد خودشان می دانند .
نظر به خواهش شما امروز که جمعه است و روز پسند است که چاپار می رود به نورچشمی می نویسم ... هرگاه بنای موطن در همدان را ندارند که البته خانه به کار آنها نمی خورد و لابد به هر قیمتی است باید بفروشند و هرگاه بَنای موطن خود را دارند باز هم محض اینکه شما خواهش نموده اید بقدر یکی دو دانگ بعد از فروش را چند هم تفاوت ندارد .

شما هم‌ ............ که می فروشم شما هم زحمت کشیده سعی در فروش نمائید بلکه ان شاءالله با التفات شما ........ شود چنانچه خودتان هم میل خرید داشته باشید نورعلی نور است چنانچه الان به بعد جا بَر شما تنگ است که این خانه خالی است تشریف بیاورید بمبارکی و دلخوشی منزل بمانید هرگاه یه کم خرابی هم دارد که بقدر سه چهار تومان است وکیل هستید بسازید و درست نمایید ؛ توجه کنید از باب قیمت محسوب  می شود .... می دهم به هر طریق میل شما باشد مضایقه نداشته و ندارم .
اینکه ....... زحمت دیگر اینکه در خصوص باغجاه دست ........... می دهد از قراری که معلوم شد یکی دو سال است که آقا ابراهیم مکاری .... دارد اینجانب اطلاع نداشت قبل از عید نوروز در فصل زمستان فهمیدم گریبان او را گرفتم .
هرگاه دوسه تومان هم گران است نَقلی ندارد جائی نمی رود آنرا هم زحمت به شما داده رسیدگی نموده جویا شده بیع شرطی چیزی نباشد در قیمت هرگاه عرض نموده ام دوسه قَران اضافه باشد نَقلی نیست جائی نمی رود ........ که اینجانب قباله نموده ام ...... او را بدهم معطل است لامحاله کاری بایستی بکند .

زیاده زحمتی ندارد مگر آنکه تمام دوستان و قوم و خویشان و متعلقان را کُلُهُم دعا برسانید .خصوصا والده نور چشمی آقا محمد تقی و خودِ آقا محمد تقی و همه مُتُعلّقان را دعای بسیار برسانید . والده نورچشمی ها دعای بسیار به شما و صبیه دائی می رسانند. همه نورچشمان را .......... و دیده بوس است والده ..... همه روزه سلامتی .................

اثر مُهر : الاقل محمد حسن نراقی

از جناب مهندس خدابخش بیابانی فرزند رضا اهل شهر نراق از بابت ارائه تصویر نامه ای که اظهار فرمود مربوط به سال 1214 هجری قمری است سپاسگزاریم .

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی سخت و دشوار نامه ای که 226 سال پیش از همدان به نراق ارسال گردیده قدردانی می نماید .

۹۷/۰۷/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook