سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

آقای میرزا فضل الله صاحب تاجر(معاون التجار میرزا فضل الله نراقی فرزند محمدجواد)
اوّل عباس بفدای فضل الله خودم ... که به تَصدُق حضور مبارکت شَوَم عرض می شود که اوّل خداوند سایه مرحمت حضرت عالی را از سَر این فدوی(بنده – جان نثار) کَم نگرداند بحق محمد و آله .
ضمنا معروض آستان مبارک می دارم که مقدار چهل مَن به وَزن شاه گندم لازم داریم و نان نداریم ؛ اگر خود حضرت اَجَل دارند که چه بهتر و اگر ندارید از محبوب خودم جناب آقا ملا علی(ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم نراقی) که به فعله های خاوه(روستای خاوه دلیجان) و کُرَجار(نام قبلی روستای مهدی آباد دلیجان) می دهند از او بگیرید تا ۹ ماه دیگر تا اول تابستان بعدی می شود وَجه او را هرچه بفرمائید و اگر از بنده هم می خواهد زیادتر از محمد آقای کُرَجاری بگیرد سزاوار نیست و اگر می گوید او معتبر هست و بنده نامعتبر هستم جناب عالی هم ضامن بنده بشوید .

به آقای محمد کُرَجاری گفته که او قبض بدهد وَ اِلّا بنده قریب بیست هزار تومان با مرحوم محمد ابراهیم معامله کردم ؛ خود بنده و بنده زاده ها شما ملاحظه بفرمائید یک دیناری ... یا اختلاف حساب داشتم حال در هر صورت خود حضرت عالی قبض به او بدهید و من قبض به حضرت اَجل عالی می دهم . زیاده بر این عرضی ندارم ایّام عزت مُستدام باد
باقی امرکم مطاع مطاع وکان عظام را عرض چاکر می رسانم جناب محبوب خودم ناظمت تجار جناب ملا علی را با آقازادگان ... تمام را عرض چاکر .... تمام اخلاص ... شان حضرت عالی سلام می رسانیم .

عرض دیگر به جناب آقا ملا علی (ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم نراقی) بفرمائید از قول حقیر که مگر به شما خبر ندادند که :
ای اغنیای ارض ؛ فقرا امانت هستند در میان شما این امانت را درست حفظ نمائید و به راحت نفس خود تمام نپردازید. (عباس افندی فرزند بهاءالله بنیانگذار بهائیت)
ای صاحب من ؛ خدمت خواهم رسید اما محرمانه .

مطلب دیگر : از آلایش غنا پاک شو و با کمال آسایش در افلاک فقر قدم گذار تا خمر بقا از عین فنا بیاشامی .( مرجع کتب و آثار بهائی - کلمات مکنونه فارسی٬ صفحه 55 )
تو باید پانصد خروار گندم داشته باشی و بنده از اخلاص کِش های شما باشم و چهل مَن به مَن ندهی که پول بگیرید ؛ بدهید اخلاص دارم ؛ ندهید زیاد تر اخلاص دارم ؛ باقی قربان همه شماها و خواهش دارم که عریضه این تاریخ عرض می نمایم محرمانه باشد والسلام تا شرفیاب شوم . بنده یکنفر هستم دوست و دشمن هم دارم حضرت اجل .........  .
والسلام اقل فانی عباس کرجاری

روی پاکت نامه :

از کُرَجار(روستای مهدی آباد دلیجان) به نراق
بحضور مبارک حضرت مستطاب اجل بندگان آقای معاون التجار(میرزا فضل الله نراقی فرزند محمدجواد) روحنا فدا شود ملاحظه فرمایند
بتاریخ دهم جمادی یکم 1335 (برابر 13 اسفند 1295)

پُشت پاکت نامه :

وصول ۱۱ جمادی الاول 1335 (برابر 14 اسفند 1295)

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه عباس کُرَجاری(روستای مهدی آباد دلیجان) به معاون التجار نراقی در 105 سال قبل سپاسگزار می باشد .

۹۷/۰۸/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook