سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 فدایت شوم
پاکت جناب عالی رسید چون مشعر(شعور – خبردهنده) بر سلامتی وجود شریف مَسرت روی داد .
در خصوص فقها ؛ جناب صمصام السلطان(میرزا محمودخان صمصام السلطان نایب الحکومه محلات) مرقوم داشته بودند اَبدا شکایت از جناب ایشان در این کارَت شنیده نشده است مگر جناب آقای حاجی میرزا سیّاح ( احتمالا حاج میرزا محمدعلی فرزند محمدرضا مشهور به حاج سیّاح محلاتی – تولد 1215 خورشیدی – فوت 1304 خورشیدی) اظهار فرمودند من عرض کردم خلاف است چون جناب معظم له این اوقات خیلی اظهار یگانگی می نماید .

حضرت مستطاب جناب صدرالاشراف( سید محسن صدر محلاتی فرزند سید فخرالذاکرین تولد 1250 خورشیدی – فوت 27 مهر 1341) و جناب مستطاب آقای حاجی اسدالله سَلمه الله باشد همراه می باشند چیزی که اسباب خیال شده است دو سه مجلس جناب آقا شیخ سید حسین پدر زن جناب معظم له ملاقات کردم صریح می فرمایند ایشان محلات نخواهد رفت من همه روزه جواب و سوال دارم ؛ استعفا داده از کابینه وزارت جویا شدم می فرمایند قرار است لکن چند نفر ..... هستند و طالب شده اند یکی جناب ..... دوبار رفته است جناب مستطاب حاجی سیّاح واسطه کرده نزد من جواب سخت دادم خود ایشان مانع شدم همراه نباشد .
به هر حال من با میل دوستان همراه هستم بعد از آنکه خودشان بخواهند چه باید کرد چاره ندارد به بنده هیچ مرقوم‌ نداشته حتی پاکتی نوشته بودم محلات جواب نرسیده است ؛ ممکن نیست من راضی شوم آقای سهام (آقای سهام نظام ؛ حاکم محلات و سایر البلوک و بلاد تابعه) محلات بیایند ؛ بیت .... همه دیدند که شب و روز دوندگی می نماید ؛ دو نفر دیگر در کار هستند ؛ هر دو را نزد من آمده اند ؛ لکن من انتظار دارم مطلب آقای صمصام(میرزا محمودخان صمصام السلطان نایب الحکومه محلات) معین گردد .

هرگاه میل ندارد مجبور نمی توان کرد ؛ به هر حال همین دو روزها معین خواهد شد ؛ خاطر مبارک آسوده باشد من خود همه جا همراه هستم تا حاکم معین نشود نخواهم آمد ... .... را دیدم یکی دیگر معامله پیش آمده است املاک ییلاقی با عمارت و هر چه مرحوم اتابک اعظم(میرزا علی اصغرخان تولد 1236 فوت 1286 ملقب به امین السلطان) داشت ؛ حال مِلک های امین السلطان(صدر اعظم) است گفتگو کرده ایم خریداری شود با مبل و فرش و عمارات و باغات و پیشنهاد می شود شش مزرعه خریداری شود شراکت یکنفر دوست خودتان نصف مال من است قرار طهران دیده شود .
ختم عمل همین دو روز است یقین دارم همه دوستان همراهی خواهند فرمود و کمک در ..... خواهند کرد . قیمت گندم مرقوم داشته بودید به جناب خیرالحاج حاجی میرزا عبداله زحمت دادم کمی گندم امانت نزد ایشان است هرروز مَظنه(گمان) بفرمائید مصرف کرد پول او را بَرات(نوشته مالی) تهران بگیرند با تنخواه که خودشان بدهکارند کمک بفرمائید ؛ مُسَلّم است تمام دوستان همراهی می فرمایند که تدارک خوبی برای همگی کمال بود .

دو جلد تقویم فرستاده شد یکی بزرگ یکی بغلی ؛ باز لازم است بفرمائید ان شاءالله تعالی خود فدوی زود خدمت می رسم . روز .... توقیف است ؛ مطالب بسیار است . پنجاه هزار نفر فقیر تا بحال تلف شده است ؛ گندم خرواری یکصد و پانزده تومان است ؛ خداوند شرح بدهد . حضور تمام آقایان و دوستان سلام می رسانم .
زیاده مزاحم نمی شوم . والسلام               

اقل محمد هاشم

سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از جهت بازخوانی نامه محمد هاشم به فضل الله نراقی(معاون التجار) فرزند محمد جواد حدود 105 سال قبل قدردانی می نماید .

۹۷/۱۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook