سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 در صفحه های 135 و 136  کتاب صحیفه عاشقان نور (زندگینامه و وصیتنامه شهدای شهر نراق) نوشته شده :

حسین قجری سال 1345 در خانواده مذهبی و زحمتکش در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی دیده به جهان گشود.

  

 پدرش حاج علی محمد قجری فرزند حبیب الله ابن کاظم و مادرش خانم جمیله قاسمی فرزند علی از زمره خانواده های مومن و اصیل در شهر نراق هستند . 
پدر او از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کند . حسین دوران کودکی را در دامان پدر و مادری دلسوز و مهربان سپری نمود و تحصیلات خود را تا مقطع چهارم دبستان ادامه داد و بخاطر کاستن فشارهای ناشی از کار از دوش پدرش درهمان نوجوانی در امر دامپروری وارد شد .

شهید حسین قجری

این دوران را با تلاش و زحمت فراوان و کمک خانواده سپری نمود تا پانزده سالگی در بسیج نراق ثبت نام و به خیل عاشقان ولایت و امامت پیوست . در بسیج که به عنوان مدرسه عشق بود درس عاشقی و ایثارگری را آموخت و در پشت جبهه روزها در سنگر کار و تولید  و شب ها در بسیج از حریم ارزش های اسلامی دفاع می کرد.

یکی از پسر خاله های وی به نام مهدی عباسی فرزند غلام محمد عضو پایگاه بسیج بود که تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین شربت شهادت نوشید .

حسین در مراسم های مختلف که از طرف بسیج اعلام می شد شرکت داشت. ایشان در اولین اعزام که به جبهه داشت تصمیم گرفت خدمت سربازی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بگذراند؛ به همین لحاظ در اهواز ماند و به عنوان کادر لشکر مشغول خدمت شد .

عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌ جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود درآوردند. این عملیات روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ با رمز « یا فاطمه الزهرا » در منطقه خسروآباد تا راس‌البیشه آغاز گردید و موفق‌ترین عملیات جنگ ایران و عراق بود که طی آن دسترسی عراق از آب‌های خلیج فارس قطع شد .

در عملیات والفجر 8 که رزمندگان ضربات سهمگینی به دشمن بعثی وارد نمودند، نیروی هوایی عراق نیز با هواپیما عقبه سپاهیان اسلام را زیر آتش داشت که در یکی از بمباران ها تاریخ 3 اسفند 1364 مقر ستاد لشکر 17 علی ابن ابیطلب(ع) در انرژی اتمی دارخوین در محور اهواز – آبادان استان خوزستان مورد هدف هواپیماهای دشمن قرار گرفت .

 سرباز وظیفه حسین قجری جوان متدین تاریخ 3 اسفند 1364 از ناحیه سَر مورد اصابت ترکش راکت قرار گرفت و با خون خود وفاداری به انقلاب و امام و نظام جمهوری اسلامی را امضاء نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر نراق خاکسپاری گردید .

از شهید قجری وصیتنامه وجود ندارد و فرازی از زندگینامه ایشان با بازبینی  توسط سایت سلحشوران شهر نراق بازنشرگردید .

 روح بلندش با قرائت صلوات بر محمد و آل محمد شاد گردد .

۹۷/۱۱/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۰۵ اسفند ۹۷ ، ۱۳:۴۵ یکی از همین حوالی

حلقومها را میشود برید ولی فریادها را هرگز هر فریادی که از حلقوم بلند شود جاودانه خواهد ماند شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی
روح شهدا شاد فاتحه و صلوات بر محمد و ال محمد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook