سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ در ماه های آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یعنی بهمن ماه 1359 بنده و سه تَن از دوستانم به اسامی : محمدرضا پاینده(شهید دلیجانی عملیات فتح المبین) اسماعیل قهاری دلیجانی و حسن نجفی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات عازم جبهه دارخوین در محور آبادان استان خوزستان شدیم .

در آنجا با جمع پاسداران و بسیجی های اعزامی از محلات استان مرکزی دو وظیفه داشتیم : یکی مراقبت از سه راه دارخوین در محور اهواز – آبادان که به سه راهی شادگان نیز مشهور می باشد . دیگری  مراقبت از قبضه خمپاره 120 میلی متری عقاب مستقر در جبهه روستای سَلمانه(جَنب جبهه محمدیه) که فرمانده آن جوان با وقاری به نام محمد جواد دل آذر نام داشت.

محمد جواد  دل آذر از پاسداران سپاه شهر قم بود که بعدها فرمانده بزرگی شد و تاریخ 13 اسفند 1364 در جبهه فاو عراق  به فیض شهادت نایل آمد .
 آشنایی با تعدادی از سلحشوران شایسته بسیجی و پاسدار از توفیقات بنده در دو ماه حضور در اولین اعزامم به جبهه بود. من در آن زمان 17 ساله بودم اما هنوز هم خاطرات بیاد ماندنی از تک تک آنان در ذهن دارم  .

از راست : دکتر محمد حسنی ، شهید سید عباس حسینی

 یکی از این قهرمانان ؛ جوانی بی آلایش ؛ صمیمی ؛ با ایمان و شجاع به نام سیدعباس حسینی اهل روستای جوشق از توابع دلیجان بود که مدتی قبل انقلاب در شهر نراق تحصیل می کرد و با مردم این دیار آشنایی داشت.
ما با هم در سنگر خمپاره عقاب مدتی را کنارهم بودیم . یکی از یادگارهایم از او عکسی است که  در نزدیکی سنگر خمپاره عقاب در اسفند 1359 با هم انداختیم . در فرصت ها و شرایط های دیگر جبهه با پسر عمویش به نام سید مجتبی حسینی آشنا شدم که از مجاهدان فی سبیل الله و هر دو جمعی سپاه پاسداران شهرستان محلات بودند . 

شهید سید عباس حسینی

 اندوه و ناراحتی ام زمانی بود که شنیدم سید مجتبی حسینی تاریخ 21 خرداد 1360 در عملیات فرمانده کل قوا و سید عباس حسینی تاریخ 20 بهمن 1361 طی عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیدند . هر دو شهید مجرد بودند و مسیر الی الله و شهادت را برگزیدند تا دیگران از نور مسیرشان بهره مند گردند .

بعد از سال ها هنوز هم وقتی توفیق زیارت حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر علیه السلام در مشهد اردهال نصیبم می شود داخل صحن و ابتدای پله ها صلوات و فاتحه ای بر سَر مزار شهیدان حسینی و سایر شهدا قرائت می کنم و یاد و خاطرشان را گرامی می دارم .

 راوی : دکتر محمد حسنی فرزند علی اهل شهر دلیجان  20 بهمن 1397


۹۷/۱۱/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۱۴ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۲۳ کانال نراق شهر من


‍ 🔸 سید عباس حسینی
فرزند سید علی سال ١٣۴١ در روستای جوشق(جوشن) حومه اردهال از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید.

ایشان قبل انقلاب در شهر نراق تحصیل می کرد . پس از انقلاب عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات استان مرکزی گردید، زمانی که عراق جنگ را بر ایران تحمیل نمود او از پیشقراولان نبرد حق علیه باطل بود .

🔸 سید عباس حسینی تاریخ ٢٠ بهمن ١٣۶١ طی عملیات والفجر مقدماتی جاودانه تاریخ گشت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در چند مکان از جمله شهر نراق اطراف ضریح منور سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کنار پسر عمویش سید مجتبی حسینی فرزند سید حسن در دل خاک آرام گرفت .

🌺 به روح پاک و قدسی اش صلوات نثار می کنیم .

♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۰۲ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۴۶ سید علیرضا سیدی
سیدعباس حسینی دایی من است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook