سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

علی اکبر غفاری فرزند آقا میرزا حسین بن میرزاعبدالباقی سال 1303 شمسی در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید .

مرحوم علی اکبر غفاری

وی از سال 1310 تحصیلات ابتدایی را آغاز و تا کلاس پنجم را در زادگاهش نراق گذراند و کلاس ششم ابتدایی را سال 1316 در شهر بیجار(گروس) استان کردستان سپری نمود . دایی ایشان به نام میرزا عبدالله غفاری(1280 – 1353) فرزند محمد تقی رئیس اداره آمار بیجار بود .

 

            مرحوم علی اشرف غفاری فرزند حسین

بعد که میرزا عبدالله غفاری به شهرستان بابل استان مازندران منتقل می گردد علی اکبر نیز همراه آنان به بابل آمده و تحصیلاتش را تا دریافت دیپلم ادامه می دهد . همانجا در تربیت معلم و نهایتا در آموزش و پرورش استخدام می شود . 

سال های بعد علی اکبر به روستای شهابیه از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین استان مرکزی منتقل و مسئولیت دبستان را عهده دار می شود .
وی سال 1329 با نصرت خانم رضوانی فرزند هدایت الله ازدواج نمود . پس از دوسال از شهابیه به شهرستان دلیجان استان مرکزی منتقل و خدمات فرهنگی اش را ادامه داده ضمن اینکه یکی از اتاق های مدرسه جهت زندگی به ایشان تعلق داشته ولیکن همسرش با یک فرزند خردسال زندگی در نراق را انتخاب می کند .  سپس به شهرستان محلات منتقل می گردد . 

آقای علی اکبر غفاری با داشتن دیپلم قدیم در فرهنگ خطه های شهابیه خمین ؛ دلیجان ؛ محلات و نراق جایگاه ویژه ای دارد و خدمات فرهنگی ارزشمندی را ارائه نموده است . چندین سال و مشخصا طی سال های 1338 الی 1343 نماینده فرهنگ شهر نراق و مدتی نیز سرپرست امور اوقاف نراق بود .
صدرالذکر سال 1343 از نراق به تهران منتقل گردیده و سال 1354 از آموزش و پرورش بازنشسته گردید .

مشارالیه دارای سه دختر به اسامی : سیمین – سوسن – فرشته و یک پسر به نام فریدون غفاری می باشد . همسرش نصرت خانم رضوانی فرزند هدایت الله از معلّمین زحمتکش و مدتی نیز مدیر دبستان دخترانه سیّاح نراق بود که تاریخ 20 آبان 1389 فوت و در قطعه 8 ردیف 107 شماره 26 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

 

پدر همسر آقای غفاری به نام هدایت الله رضوانی(فوت 20 آذر 1341 دفن در ابن بابویه) فرزند محمدحسین از چهره های ارزشمند بود و با آوردن شریف بین الحق اصفهانی فرزند زین العابدین(نماینده فرهنگ نراق و دلیجان) به نراق و منطقه کمک شایان توجهی نمود .

آقای علی اکبر غفاری پس از عمری تلاش در سن 94 سالگی دارفانی را وداع گفت و شنبه 18 اسفند 1397 پیکر پاکش در بهشت زهراء(س) تهران آرام خواهد گرفت  . مراسم تعزیت سوم یادشده دوشنبه 20 اسفند 1397 از ساعت 16 در تهران : کانون توحید واقع در میدان توحید – خیابان پرچم و مراسم هفتم او پنج شنبه 23 اسفند 1397 در زادگاهش مسجد جامع شهر نراق منعقد خواهد بود .

به روح پاکش صلوات نثار می کنیم
۹۷/۱۲/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

۱۸ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۳ سید مسعود موسوی شورای شهر نراق
درگذشت شادروان غفاری را خدمت خانواده مصاب تسلیت عرض مینمایم از درگاه خداوند متعال غفران واسعه برای آنمرحوم و برای اهل بیتش صبری جزیل خواستارم ‌.
رحمت الله علیه
سلام
خانواده محترم غفاری درگذشت شادروان علی اکبر غفاری رابه شما تسلیت عرض مینمائیم وازدرگاه خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت راخواستارم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook