سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 قربانت گردم
بعد از فریضه حمد و ثنا که لوازم چاکران آستان(خادمین جناب) است البته تعدیّات رجبعلی بختیاری(رجب علی خان بهرامسری آسترکی فرزند آرستم) و ظلم های گوناگون از قتل و تهمت و غارت و خرابی و آتش زدن بخانه و سوختن اموال که در ظلم و ستم اهالی و محرکین قتل پدر(میرزا فضل الله نراقی فرزند محمد جواد مشهور به معاون التجار) ناامیدم به خوبی مستحضرید تمام آنها به یک طرف و نمک به زخم پاشیدن جناب اَجل آقای آقا محمدعلی( محمد علی نراقی سالم پدر سرتیپ احمد  نراقی سالم) عمه زاده به یک طرف .
محض رضای خداوند و حق قرابت اَرحام(اعضای خانواده) به سرپرستی ملاحظه فرمایید و ناحق گو را جواب دهید شرعا و قانونا وجدانا شرعا اگرطلبی مرحوم حاجی محمد جعفر(خیّر  نراق در زمان حیات و پدر بزرگ سرتیپ احمد نراقی سالم) از مرحوم پدرم داشت طلب حَقه در طومار تَرَکه او مذکور شده بود و چنانچه پدرم مدیّون او بود تا هر دینار با هر کَس حساب داشت در دفترش ثبت است بعلاوه حُکم شرع خلاف عالم بعد از ثبوت شرعی قَسَم استظهاری( سوگندی است که در دعوای بر میّت خواهان باید ادا کند) است که تمام ورثه مدعی طلب بخورند و از کبیر و صغیر مطالبه کنند .

قانونا کجا رَواست طلب حقه را ندهند و به اذکار نالایق در عوض تسلیت بنویسند ....... کاروانسرا را امروز تصرف کرده ؛ آب و سایر املاک را اگر دو روز دیگر بود تمام را ضبط می کرد ؛ پس آقا عمه(پسرعمه) بزرگوار اگر شما حسابی داشتید در حساب دریا دریا اظهار ممنونیت ایراد نمی کردید .
چه حسابی ؟ چه طلبی ؟ اگرکسی در حیات شخصی را میهمان کند بعد از فوت او پول میهمانی را مطالبه از صُغار و کُبار باید بنمایند ؟
جمعی از وُراث باطلاع اهالی نراق حق الزحمه طومار نوشتن پنج شش شبانه روز و تقسیم اموال کردند یکی دو تومان سَر آب واگذاردند باقی را گرفته و قباله را دادند ؛ چرا در حیات او(فضل الله معاون التجار نراقی) طَرفی نبود ؟
حال نیّت طلب دارید ؟ سبحان الله اَمان اَمان از کل دوست مادرم دختر حاجی محمد تقی .... که ده هزار تومان ثلث پدر او را نوشیدند و حال هم نه به مصرف رسانیده و نه باز هم دست کشیده اند .
ماها ابدا به تن خود نمی خریم که اهالی نراق یا غیر نراقی ادعای طلب حقه خود را به ذکر سوئی از فامیل حاجی بنماید بالعکس آقا محمد علی آقا( محمدعلی  نراقی سالم) به انواع بی حرمتی در حق مُرده و زنده به ذکرهای نالایق مشغول ... (ادامه متن موجود نمی باشد) .

 سایت سلحشوران شهر از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه یکی از فرزندان فضل الله نراقی فرزند محمد جواد موسوم به معاون التجار پس از فوتش به تاریخ 6 جمادی الثانی 1337 برابر 17 اسفند 1297  مربوط به 103 سال قبل سپاسگزار می باشد .

 لازم به ذکر است میرزا فضل الله نراقی موسوم به معاون التجار در قشون کشی رجب لر به نراق دستگیر و به سَمت سینقان منتقل و یکی دو روز در اتاقی حبس گردید . تاریخ 6 جمادی الثانی 1337 برابر 17 اسفند 1297 توسط عوامل یاغی و خیانت پیشه رجب علی خان بهرامسری آسترکی فرزند آرستم اهل روستای زَزُم الیگودرز استان لرستان در روستای سینقان از توابع دلیجان استان مرکزی به وسیله شلیک تیر از تفنگ جنگی کشته شد و پیکرش در مکانی به نام مصلی سینقان خاکسپاری گردید . مصلی بیش از نیم قرن قبل به مدرسه تبدیل گردید .

۹۷/۱۲/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook