سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

در شهر کوچک ولی با عظمت نراق صحنه هایی رخ داده که نمونه های آن کم نظیر است . متاسفانه در گذشته و حال عده ای کم بصیرت که از فرهنگ و تاریخ فاصله دارند از گرفتن عکس و فیلم ممانعت می کنند و اجازه نمی دهند وقایع مستند از ایثار و فداکاری در تاریخ ثبت شوند .

القصه جوان رعنا و شجاعی به نام مهدی عباسی برای سومین بار داوطلبانه راهی جبهه گردید و تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین به شهادت رسید و پیکر مطهرش تاریخ 13 فروردین 1361 وارد زادگاهش شهر نراق شد .

 

در این اثنا حاج غلام محمد عباسی فرزند ماشاءالله پدر شهید مهدی که از انسان های با ایمان و خداترس بود با بیل و کلنگ برای جوان زیبا و خوش قامتش قبر کَند و باز خودش پیکر رشید مهدی را داخل گور گذاشت . بعد حاج غلام محمد در سال 1361  هجری شمسی ندای مولایش اباعبدالله الحسین علیه السلام در سال 61 هجری قمری را تکرار کرد :
هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة ( محال است تَن به ذلّت دهیم)

پیکر مطهر شهید مهدی عباسی

دوازدهم فروردین 1361 پیکر مطهر عبدالله محمودی گلزار شهداء شهر دلیران نراق را افتتاح  و روز بعد سیزدهم فروردین(سیزده بِدَر) پیکر مطهر شهیدان : سید غلامرضا باشی ؛ ابوالفضل بیابان گرد و مهدی عباسی از شهدای عملیات فتح المبین گلزار را معطر کردند .

راه ادامه یافت و والدین و خصوصا خواهران شهید عباسی همراه با همسرانشان از سیره شهیدشان دفاع و مصائب بی برادری را تحمل کردند .
تنها برادر شهید به نام علیرضا عباسی پرچم و اسلحه مهدی را بر دوش کشید و بارها در سخترین جبهه ها و عملیات های دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرد و نامش در زمره مردان روزگار ثبت گردید .

حاج غلام محمد پدر صبور و فداکار که با قلبی سرشار از ایمان و پیروی از سیره ائمه عزیزترین سرمایه زندگی خود را تقدیم عزت و سربلندی اسلام و ایران کرد سال 1386 دعوت حق را لبیک گفت و در کنار همسر مکرمه اش مرحومه توران خانم قاسمی در نزدیکی های مزارفرزند شهیدش و در جوار بقعه شاه سلیمان نراق آرام گرفت .

و امّا روز سیزده فروردین 1398 دقیقا با سیزده فروردین 1361 متلاقی شد و در سی و هفتمین  سال دفن مهدی رخداد تلخی برای بیت شهید به وقوع پیوست . حاجیه خانم آفاق عباسی(همسر آقای حاج سید داود میرکریمی) خواهر بزرگ شهید در اثر بیماری فوت و سه شنبه 13 فروردین 1398 برابر با 26 رجب 1440 پیکر پاک این مادر فاخره و نمونه در قطعه ... بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

سایت سلحشوران شهر نراق مصیبت وارده را به خاندان گرانقدر عباسی و میرکریمی و خصوصا خواهران مشارالیها و تنها برادرش آقای علیرضا عباسی رزمنده قهرمان دفاع مقدس تسلیت می گوید .

۹۸/۰۱/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

روحش شاد . خدا رحمتش کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook