سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 نراق بخشی از شهرستان دلیجان در استان مرکزی واقع است .  صبح دوشنبه تاریخ 28 مرداد 1353 برابر 30 رجب 1394 و 19 آگوست 1974 شهاب سنگی بر بام دبیرستان حاج معصومی(باغ شاه محمود سابق) شهر نراق فرود آمد که صدای مهیب و هولناک آن اهالی را وحشت زده کرد .

 

پس از آن زنان و مردان نراقی اطراف سنگ حلقه زده و هر یک احساسات خودشان در ارتباط با شنیدن صدای مهیب یا نزدیکی به صحنه فرود و ... را اظهار کردند .
نیروهای دولتی از جمله پاسگاه ژاندارمری نراق و شهرداری وارد صحنه شده و جِرم آسمانی را انتقال و صورتجلسه نمودند .
پس از آن چند قطعه کوچک سنگ آسمانی که در محوطه فرود باقی مانده بود مورد توجه اهالی فهیم قرار گرفت و جهت حفظ و حراست از آن و به صورت یادگاری از این صحنه نادر تاریخ نگهداری گردید .

حاج یوسف عضایی

یکی از اهالی محبوب و نیکوخِرد نراق آقای حاج یوسف عضایی فرزند ماشاءالله که قطعه ای از زمین های باغ شاه محمود را خریداری و محل سکونتش تا محل فرود سنگ آسمانی فاصله نزدیک دارد به محل وارد و بعد از رفتن مامورین قطعه ای از این سنگ را در کُنجی یافته و 45 سال از آن حراست نموده است .

 

با توجه به افتتاح اولین موزه شهاب سنگ دنیا در شهر نراقِ ایران و نگهداری قطعاتی از شهاب سنگ های چهار سیاره مریخ ، عطارد ، وستا و ماه  ؛ جناب حاج یوسف عضایی با مساعدت سایت سلحشوران شهر نراق آمادگی دارد این قطعه زیبا و شگفت انگیز از اجرام آسمانی به وزن تقریبی 6 الی 7 گرم را در صورت علاقمندی مسئولین امر طی صورتجلسه و با ثبت رسمی نام اهدا کننده تقدیم نماید . 

 پروفسور ایرج عشقی در خصوص اولین موزه تخصصی شهاب سنگ کشور در شهر نراق اظهار داشته :
نمونه های به نمایش درآمده قطعاتی از شهاب سنگ های چهار سیاره : مریخ، عطارد ، وستا و ماه به صورت انحصاری در موزه نراق به معرض دید علاقه مندان قرار گرفته که  38 قطعه شهاب سنگ ، 6 قطعه سنگ شیشه ای از قطعات اجرام آسمانی جمع آوری شده در سراسر دنیاست که به موزه نراق اهدا شده است .

سه قطعه کوچک از شهاب سنگ اهدایی کشور روسیه ، یک قطعه استثنایی از سیاره وستا اهدایی الجزایر و پنج سنگ شیشه ای طبیعی اهدایی کشور آلمان می باشد . جلوه های ارائه شده در موزه شهاب سنگ نراق منحصر به فرد است و در هیچ کجای دنیا موزه اجرام آسمانی در محل برخورد شهاب سنگ با زمین دایر نشده است .

۹۸/۰۱/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook