سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 سعید سالم نراقی در 1337 در تهران به دنیا آمد . پدرش علی اکبر و مادرش فهیمه حاج عبدالعظیم نراقی  نام داشت . در دوران طفولیت مادرش را از دست داد و تحت تربیت نامادری اش قرار گرفت .

شهید سعید سالم نراقی

تحصیلات  ابتدایی را در مدارس تهران گذراند اما در نوجوانی به بیماری رماتیسم قلبی گردید و مدتی بعد در بیمارستان بستری شد . سپس تحصیلات دوره دبیرستان را در هنرستان فنی در تهران به پایان برد و دیپلم گرفت . وی مدتی به شغل آزاد روی آورد و پس از آن در حدود سال های 1355 و1356 به استخدام  شرکت واحد اتوبوسرانی  تهران وحومه در آمد ودر قسمت فنی مشغول به کار شد.

این ایام با بحبوحه  مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی  همزمان بود که سعید نیز همگام با مردم در راهپیمایی ها  حضور فعال داشت با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با آنکه معافیت پزشکی وقانونی داشت ،  از سوی شرکت واحد اعزام به جبهه شد .

دو ماه در لشکر 77 دوره آموزشی  دید ودر عملیات طریق القدس وفتح بستان حضور یافت و سرانجام در همان عملیات مجروح شد و در 15 آذر 1360  به شهادت رسید . پیکر وی پس از انتقال به تهران در قطعه 24 ردیف 116 شماره 17 بهشت زهرا  به خاک سپرده شد .

از سعید سالم به عنوان انسانی بسیار مقید به آداب و نیز آزاد اندیش نام برده اند . بارزترین خصلتش این بود که حقایق را می پذیرفت و در مقابل سخنان حق  به راحتی  تسلیم  می شد . قلب رئوف و مهربانی داشت و می کوشید همیشه خدمتگزار مردم باشد. سعید سالم از دوران کودکی به هیئت های مذهبی علاقه مند بود و مدتی به همراه یکی از دوستانش  در جلسات تفسیر قرآن حضور می یافت . در دوره ای نیز در شرکت واحد کلاس نهضت سواد آموزی تشکیل داده بود و به همکارانش خواندن و نوشتن  می آموخت .

او اهل مطالعه هم بود و بسیاری از کتاب هایی شهید مرتضی مطهری را خوانده بود واعتقادات مذهبی قوی داشت. پس از شهادتش کتابخانه وکوچه ای واقع در خیابان امیریه به یاد او نامگذاری شده است . هم اکنون خانواده شهید سالم در کاشانک ، خیابان شهید کاظمی زندگی می کنند.
یادآوری می گردد اجداد خاندان سالم یا سالم نراقی از خانواده های با ریشه شهر نراق هستند.

۹۸/۰۱/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook