سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پُست نراق پنجاهمین اداره پُستی است که به دلیل اهمیتش در ایران ایجاد گردید . طبق آمار موجود که در حال افزایش است 15 مسئول و نیروی غیر بومی از بیش از یک قرن در اداره پست و تلگراف نراق اشتغال داشته اند .
همچنین 40 نراقی از ابتدای راه اندازی پست و تلگراف در سراسر ایران در این اداره اشتغال داشته اند .

سال 1337 خانواده ای از شهرستان محلات استان مرکزی وارد نراق شدند . آقای ابولفضل اکبری فرزند اسماعیل در اداره پست نراق اشتغال یافت و به دلیل متمایز بودن از خاندان اکبری به اکبری پُستی یا پُستچی مشهور گردید . آنها در طول 15 سالی که در نراق حضور داشتند در خانه مهدوی ؛ بازار و منزل آقا(فاضلین نراقی) سکونت داشتند .

همسر آقای اکبری دختر عمویش به نام خانم فاطمه اکبری فرزند علی اصغر از زنان مومنه و با کرامتی بود که بین زنان نراقی مورد احترام قرار داشت . مشارالیها سال 1392 بدرود حیات گفت . تنها دخترشان خانم انسیه اکبری نام دارد .

یکی از فرزندانشان به نام حمیدرضا  اکبری متولد 1338 سال 1390 در سن 52 سالگی طی سانحه تصادف به همراه همسرش جان به جان آفرین تسلیم نمود .
پسران دیگر این خانواده محبوب  آقایان لطف لله متولد 1330 و مهدی متولد 1335 از فرهنگیان بازنشسته هستند که همچنان ارتباطشان را با اهالی نراق حفظ نموده و به نراق تردد دارند .  

آقای ابوالفضل اکبری تاریخ 13 مهر 1307 در شهر محلات متولد شد و 15 سال در نراق حضور داشت و سال 1352 دچار بیماری گردیده و به تهران منتقل می شود و نهایتا دارفانی را وداع گفته و پیکر پاکش تاریخ 21 فروردین 1352 به محلات انتقال  و خاکسپاری می گردد .  46 سال از فقدان این مرد پاکسرشت و انسان شایسته می گذرد ولی هنوز قدیمی های نراق ذکر خیر وی را بر لب دارند . 


                                        لطف الله اکبری                                                            مهدی اکبری

همسر و فرزندان در همان سال 1352 که سرپرست خانواده فوت نمود به محلات باز می گردند .  به روح مرحوم ابوالفضل اکبری و همسرش مرحومه فاطمه اکبری و فرزندشان حمید و عروسشان صلوات نثار می کنیم .

۹۸/۰۱/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

خدا رحمت کند این بزرگوار را را بجهت زحماتی که در شهر نراق متحمل گردیده است و نیر حسن سابقه بجای مانده . و نیز تشکر از متولیان سایت بدلیل جدیت و تلاش و پیگیری معرفی این بزرگواران به نسل نو. خدا خیرتان بدهد
با عرض سلام از اینکه. یادی از پدر و مادر ما دراین کانال فرمودید کمال تشکر. می نماییم ما مردم نراق را دوست داریم‌ وبه آنها افتخار می کنیم وهر کجا که آنها را می بینیم از صمیم قلب آنها را دوست دارم مخصو صا. هم کلاسی ها و هم بازی هایم. با تشکر از. زحمات شما.
روح مرحوم اکبری شاد باشه

ایشون و خانواده اش از نیکان روزگار بودند که چندین سال در نراق سکونت داشتند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook