سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

هوالمصلح العالی
فبعد باعث بر تحریر و ترقیم و تسطیر این کتاب مستطاب خالی ازخلل و ارتاب آنست که حاضر گردید در عالی محفل شرع مطاع عالیحضرتان محمد رضی خلف مرحوم آقا کربلائی زین العابدین کرمانی عن قرار در حالت طیب خاطر ...... در حالتی که جمیع اقاریر شرعیه از مشارالیه صحیح و نافذ بود دون اکراه والاجبار و صلح صحیح شرعی نمود به عالی مرتبت آقا شکرالله(ترابی) خلف صدق عالیجاه استاد محمد دباغ نراقی همگی و تمامی کافه حقوق و مِلک و اشجار واقعه در ...... شهره کاما ماکان و بالغا مابلغ بدون استثناء شیئی از آن که محدود است به حدود اربعه حدّی به اراضی ..... و حدّی به روداب و حدّی به مِلک و اشجار کربلائی ابوالقاسم و حدّی و سهم آقا محمد مهدی مَع سهم مشارکت مشارالیه با آقا محمد مهدی مزبور به مال المصالحه مبلغ هشتاد تومان از قرار دو هزاری رایج ایران ریال جدید الضرب رضا شاه پهلوی خلد اله ملکه نقد مقبوض فی المجلس و صیغه مصالحه علی نهج شرع انور اقدس نبوی جاری و واقع گردید و آنچه قانون شرع انور اقدس نبوی بود بعمل آمد و غبن در مصالح عنه کماکان مصالحه شد به مال الصلح مبلغ بیست تومان از قرار رایج مرقوم وجه نقد مقبوض و صیغه مصالحه علی نهج شرع انور جاری شد و بعد ذالک تحریر دیگر از برای مصالح مرقوم حقی و بهره ای و نصیبی در مصالح عنه باقی نمانده است و سایر قواعد مصالحه کما هوالمقرر فی الشرع المطاع معمول و مرعی گردید و مصالح مزبور مصالح عنه مرقوم از یَد تصرف خود خلع و اخراج نموده و به تصرف مصالح له مزبور داد و مصالح له هم در مصالح تصرف مالکانه و مستحقانه  نمود و و نج شرع انور اقدس نبوی ص ع  در ضمن عقد خارج لازم مصالح مزبور ملازم شرعی شد که چنانچه از حال تحریر الی مدت سی سال تمام هلال وجه خود مصالح اجالتا وجه دیگری از قبل آن وکالتا به هر اسم و رسم ادعائی در خصوص مصالح عنه بکند و به ثبوت شرعی برساند و یا مستحقا للغیر ایراد شود و یا کشف فسادی در مصالح عنه ظاهر شود خود مصالح از عهده برآید و علاوه بر مال المصالحین معادل آنرا از مال خود ............ .

و کان وقوع ذالک التحریر فی پانزدهم شهر ذیقعده مطابق با سنه 1353
15 ذیقعده 1353(برابر 30 بهمن 1313)

 بازخوانی نوشنه  پشت سند :
 به مصالحه صحیحه شرعیه منتقل نمود  عالیشان استاد شکرالله(ترابی) ابن استاد محمد دباغ نراقی به ابوی خود استاد محمد مرقوم همگی و تمامی دو ثلث از کل مبیع مرقوم در ظهر را به مال المصالحه مقدار و موازی صَد دِرَم نمک آران و صد دینار پول سیاه الیوم به مقتضای مارقم از کلیه مرقومات ظهر از اشجار مغروسه در محل  سرجوبه قدیما و جدیدا مابین پدر و پسر مشترک است به این معنی که یک ثلث آن حق آقا شکرالله و دو ثلث آن اختصاص به استاد محمد ابوی مشارالیه دارد و صیغه مصالحه صحیحه شرعیه بینهما علی شرع الانور جاری شد .

و کان ذالک تحریر فی نهم شهر صفر سنه 1355
9 صفر 1355( برابر 11 اردیبهشت 1315)

 صحیح است شکرالله ترابی
 اعترف بما رقم فیه غلامرضا فروغی نراقی
 محمود طبیب زاده نراقی 

 از جناب آقای فرزاد ترابی فرزند فضل الله از بابت ارائه تصویر سند خرید مِلک و اشجار توسط استاد شکراله ترابی نراقی قدردانی می شود .

 سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند فروش مِلک و اشجار توسط محمد رضی فرزند زین العابدین کرمانی به شکراله ترابی فرزند محمد دباغ نراقی در 86 سال پیش سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۲/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook