سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نراق - جناب محامد آداب(صفات نیک) آقا طوغان(طوغان یوسفی فرزند محمد یوسف فوت 4 شوال 1352) و عالیجاه مجدت همراه آقا نصرالله .... ملاحظه شود
12 ربیع الاول 1325(برابر 4 اردیبهشت 1286)

مکرم دوست ... ان شاءالله تعالی پیوسته قرین کمال سلامتی و عافیت بوده باشید . مشروحه آن دوستان گرامی توسط قاصد مخصوص واصل و از مندرجات استحضار کامل حاصل گشت و از اظهارات دوستانه که نموده بودید فوق العاده ممنونم.
در خصوص امر ثلث(یک سوم) و وصیت مرحوم حاجی محمدتقی(حاج محمد تقی ابن حاج محمد ابراهیم تاجر نراقی) برای مزید بصیرت آن دوستان گرامی اظهار می دارد در بدو ورود فخرالحاج حاجی محمد جعفر(حاج محمد جعفر ابن حاج محمد ابراهیم تاجر نراقی موصی برادرش حاج محمد تقی) به کاشان با اینکه امر وصیت شرعا به هیچوجه مربوط به ورثه نیست و فقط در موقع احتمال خیانت وصی تکلیف حاکم شرع است که رسیدگی و تحقیقات بعمل آورد .

معذالک فوری خطابی به جناب آقا محمد فرزند مرحوم حاجی محمد تقی نوشتم که خودشان با وکیل سایر ورثه یا وکیل دیگری که از طرف تمام ورثه مختاریّت داشته باشد به کاشان بیایند که در موقع رسیدگی حضور داشته باشند به هیچ وجه حاضر نشدند و جز طفره و تعلل از جواب های آنها چیزی استفاده نشد .

با اینحال در موقعیکه از حضور ورثه مایوس شدم با حضور .... آقایان اعظام با اسناد و نوشته جات حاجی مشارالیه رسیدگی نموده و آنچه در ورقه مشروحه مُمضی(امضا کرده) و مرقوم (نوشته) داشتیم حالا مجدد طراز(اندازه – روش) مطلب کرده اند و تصور می کنند به مزخرف گوئی می شود کاری از پیش بَرَد ولی من به هیچ وجه حاضر نیستم که خود را آلت دست اجرای اغراض قرار دهم و محض مراعات حال آنها باز ممکن است مراجعه بشود که ضرر دارد .
همانطور که قبلا به آنها اخطار کردم حالا هم اظهار می دارم که خود یا وکیل با ثبت الوکاله آنها به شهر حاضر شود ...... حاجی را نمیخواهم با حضور ... می کنم آنها معلومات خودشان را اظهار دارند هرگاه در واقع امری به اشتباه گذشته باشد معلوم و مبرهن شود و الا به یقین مامور ما بر اظهارات واهی شهداء مالی به هیچوجه اثری مترتب نخواهد شد و جز موجبات خسارت خودشان چیزی حاصل نخواهد نمود .

مخصوصا به آنها مراتب را حالی کنید و بفهمانید که من به هیچ وجه بر خلاف شرع و حق حمایتی از حاجی محمد جعفر ندارم(متوفی که برادرش موصی اوست) ؛ اگر در واقع در دعوی صادقند که حاجی تقلب کرده و اشتباه کاری کرده است من هم ممنونم که حاضر شوند و اشتباه کاری او را مدلل دارند . جناب فرزند مکرم حاجی آقا علی سلام مخصوص می رساند و احوالپرسی دارد.
زیاده زحمتی ندارم والسلام
شهاب الدین نراقی ( مجتهد و نویسنده حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی(1285 ه.ق – 1350 ه.ق) فرزند حاج میرزا فخرالدّین بن حاج ملّا محمّد نراقی )

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه شهاب الدین نراقی از کاشان به طوغان یوسفی در نراق در خصوص مرتفع نمون اختلاف موصی محمدتقی نسبت به برادر مرحومش محمدجعفر 115 سال قبل سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۴/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۱۰ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۳ سلحشوران شهر نراق
حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی در تشکیل حوزهٔ علمیّهٔ قم با آیت‌اللّه عبدالکریم حائری همکاری داشت

حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی فرزند حاج میرزا فخرالدّین بن حاج ملّا محمّد نراقی، سال ۱۲۸۵ ه‍.ق در نراق که آن مقطع از توابع کاشان بود چشم به جهان گشود.

مقدّمات و سطوح را نزد پدرش حاج میرزا فخرالدّین نراقی و ملّا حبیب‌اللّه شریف و دیگران به پایان رسانید. سپس به نجف اشرف عزیمت کرد و در آنجا از محضر آخوند ملّا محمّدکاظم خراسانی و حاج سیّد مصطفی کاشانی و حاج میرزا عبداللّه مازندرانی بهره‌ها برد و در سال ۱۳۲۸ ه‍.ق پس از نایل شدن به درجهٔ اجتهاد و سه سال بعد از فوت پدرش به نراق و کاشان بازگشت و تولیت مدرسهٔ سلطانی کاشان را به عهده گرفت.

وی در تشکیل حوزهٔ علمیّهٔ قم با آیت‌اللّه حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی همکاری داشت. و به علّت کثرت طلّاب در قم عدّه‌ای را به همراهی آقا مهدی فاضل نراقی برادرزادهٔ وی جهت شرکت در حوزهٔ علمیّهٔ کاشان به کاشان اعزام داشتند.

حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی عصر جمعه ۲۶ شوّال ۱۳۵۰ مطابق با ۱۳ اسفند ۱۳۱۰ در سنّ ۶۵ سالگی بدرود زندگی گفت. رحلت نراقی باعث تعطیلی عمومی در کاشان شد. پیکرش را با تجلیل فراوان به قم حَمل کرده در حومه مرقد مطهّر حضرت معصومه به خاک سپردند.
کتاب البدائیه فی مسئله البداء اثر اوست.

یکشنبه 26 شوال 1440 برابر 9 تیر 1398 نودامین سالگرد رحلت یکی از مشاهیر شهر عالِم پرور نراق و یکی از مجتهدین نامی ایران می باشد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook