سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ در زمان جنگ تحمیلی به ما ماموریت دادند که یک فروند هواپیمای c130 که به مدت 3 سال در اصفهان زمین گیر بود جهت تعمیرات سنگین به تهران ببریم و از تهران یک فروند هواپیمای دیگر را که تعمیرات سنگین آن تمام شده بود پس از اتمام پرواز آزمایشی و تحویل آن از صنایع هوایی به شیراز برگردانیم. 

نوروز  علی آقایی

پس از تحویل هواپیمای مذکور آن را به قسمت نیرو هوایی انتقال دادیم و قرار شد که فردای آن روز به شیراز پرواز کنیم. روز بعد هنگامیکه آماده پرواز بودیم از طرف عملیات سه نفر را که حکم ماموریت داشتند آورده و گفتند که آنها را به شیراز ببریم.
طبق قانون مسافر و مامور باید از طریق تر مینال مسافر مانیفست یا لیست مسافر شوند و ما از سوار کردن آن سه نفر خودداری کردیم و شخصی که آنها را آورده بود تهدید کرد که شما اجازه پرواز ندارید و از طریق بیسیم به ما گفتند که استندبای یا آماده پرواز بمانیم .

پس از گذشت نیم ساعت از عملیات اطلاع دادند که پرواز کنید و به محض بلند شدن هواپیما از مهرآباد در تهران شایعه شد که سازمان منافقین هواپیمای فوق را ربوده و به عراق می برند ولی ما از همه جا بی خبر بودیم و بعلت سکوت رادیویی از حریم تهران که خارج می شدیم سیستم رادیویی را خاموش می کردیم. قرار بود آن روز محموله ای  را در اهواز پیاده کنیم و به شیراز برویم . به محض رسیدن به حریم اهواز گفتند که به سمت شیراز ادامه مسیر دهید .

 تا اینجا همه چیز برای ما نرمال بود به محض تماس با شیراز گفتند شما تهدید شده اید که در جواب گفتیم نه و همه چیز را برای فرود ما آماده کرده بودند. پس از فرود در شیراز متوجه تعداد ماشین پلیس و نیرو های امنیتی شدیم که هواپیما را محاصره کردند. فکر کرده بودند که ما تروریست ها را دستگیر کرده ایم .
پس از اینکه چیزی یافت نکردند گفتند آن سه نفر که شما سوار نکردید در موقع خروج از عملیات گروه ضربت به آنها مشکوک شده و آنها را تفتیش می کنند که از چمدان های آنان مقادیری مهمات کشف و عملیات آنان خنثی می گردد و آن قدر به خود مغرور بودند که به محض بلند شدن هواپیما عوامل آنها شایعه می کنند که هواپیما ربوده شده و به عراق می رود .

راوی : افسر مهندس پرواز سروان بازنشسته نیروی هوایی نوروز علی آقایی فرزند اکبر اهل شهر نراق

 یاد آور می شود :
نوروز علی آقائی افسر مهندس پرواز نیروی هوائی جمهوری اسلامی ایران افتخار ۸۵ماه حضور و ۲۵۰۰ ساعت پروازدر جبهه های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس در کارنامه خویش دارد .
ایشان با داشتن سه نوع گواهینامه از سه نوع هواپیمای سنگین ترابری و همچنین گواهینامه مهندسی پرواز از سازمان هواپیمائی کشوری (ایکائو) از افتخارات شهرمان نراق و جامعه خلبانان ایران اسلامی می باشد .

۹۸/۰۵/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

سلام و وقت به خیر
ملارضا هستم.در خصوص هواپیما ربایی سال 74 تحقیق و پژوهش برای مستند می کنم. در این ماجرا آقای نوروز علی آقایی نقش مهمی داشتند . خواستم ببینم می تونم اطلاعات تماس ی از ایشون از طرف شما پیدا کنم یا نه ؟
شماره تماس
09193150595
با تشکر ملارضا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook