سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

و بعد باتحقق کافه شرایط صحت و قواعد شرعیت حاضر گردید در محضر شرع مطاع بانو گوهر خانم کریمی دارنده شناسنامه شماره ۱۵۶۶ صادره از دفتر ثبت آمار محلات نراق بیع نمود و بفروخت به مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه به عالیقدر آقا ابراهیم رحمانی نراقی(فرزند نصراله و سکینه) دارنده ورقه شناسنامه شماره از دفتر بخش محلات نراق همگی و تمامی یکدانگ و نیم از سه دانگ از جمله ششدانگ خانه که مشاع و مشترک است فیمابین مسماه مزبوره و اخوی صلبی و بطنی(برادر پدری و مادری) خود آقا حسین درویش علی نراقی(حسین مرشدی فرزند درویشعلی شماره شناسنامه 60) مرحوم که سه دانگ همان خانه اختصاص به مشتری مرقوم دارد و مفروز از سه دانگ می باشد و رقبات آن عبارتست از نصف یکدرب فوقانی و ایوان جلو آن و نصف از اطاق ننه آقا شهره و چهاریک یک بوم در جنب اطاق ننه آقا بانضمام چهار یک بوم فوقانی ... و باغچه و طویله جمیع ممر و مدخل و مشاعات تابعه آن از ایوان و اغلاق و کلیه متعلقات و مشاعات به نحوی که بایعه مسطوره متصرف بوده دون استثنائی بقدرالحصه و محدوداست به حدود زیر .

حدّی به شارع عام . حدّی به خانه آقا غلامحسین درویش . حدّی به اطاق محمود ... به مال المبایعه ثمن هشتاد ریال وجه نقد که عبارت از هشت تومان فعلی بوده باشد .
ثمن نقدا تاما کاملا اخذ و نض شرعی شد و سایر شروط در مبایعه صحیحه شرعیه از قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و اخذ و استرداد تمامی مال المبایعه از طرف مشتری مرقوم واصل و عاید بایعه مسطوره گردید و به وصول تمامی آن اقرار و اعتراف نمود و تمامی مبیع موصوف را از ید خود تخلیه نمود و به تصرف مشتری معزی الیه واگذار نمود و نیز مشتری مرقوم ید مالکانه و مستحقانه نمود کتصرف الملوک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی احقاقهم و عقد مبایعه صحیحه شرعیه جامع جمیع شرایط و ارکان خالی از نواقص و بطلان وکافه خیارات متصوره سیما خیارالغبن ولو کان فاحشا علی الطرفین جاری گردید .
پس به مقتضای مراتب مسطوره تمامی مبیع مسطور که عبارت از یکدانگ ونیم و رقبات فوق است حق صرف و ملک طلق مشتری معزی الیه است و نمی رسد احدی را حرفی و سخنی که از درجه اعتبار شرعی ساقط است در حین العقد شرط شرعی شد بر بایعه مسطوره که چنانچه در این معامله فسادی ظاهر شود که مستحقا للغیر برآید و از تصرف مشتری انتزاع گردد علاوه بر مبلغ مال المبایعه از عهده خسارات وارده و غرامات شرعیه خود بایعه مزبوره برآید .
وکان ذالک تحریر.....  مطابق 1360 هجری قمری(برابر 1320 هجری قمری)

اثر انگشتان خانم کریمی و آقا حسین کریمی را تصدیق دارم
احمد قطبی نراقی(فرزند نصراله)

بانو گوهر کریمی اقرار به مراتب متن نمود
حبیب اله فروغی نراقی(فرزند ملا محمدعلی)

اعتراف بما رقم فیه
محمود معتقدی نراقی(فرزند ملا محمدرضا)

اعترف بمارقم فیه
احمد قطبی نراقی(فرزند نصراله)

گوهر کریمی اقرار و اعتراف به مراتب متن نمود صحیح است
علی فروغی نراقی

بانو گوهر کریمی اقرار و اعتراف به مراتب متن نمود
 احمدی نراقی

از جناب آقای قاسم قجری فرزند رضا(سلطانعلی) از بابت ارائه تصویر سند سپاسگزاریم .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله فروش خانه توسط خانم گوهر کریمی فرزند درویشعلی و برادرش حسین مرشدی به ابراهیم رحمانی فرزند نصراله 80 سال قبل در نراق سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۵/۳۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۰۵ شهریور ۹۸ ، ۰۵:۳۲ حمیدرضا شایان
١٣٦٠ قمری مطابق با ١٣٢٠شمسی تصحیح شود.باتشکر🌻

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook