سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دکتر فتانه نراقی استاد برجسته معماری ایران

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۱۲ ب.ظ

دکتر فتانه نراقی از مدرسین معماری های داخلی و صنعتی دانشگاه هنرهای زیبا بود . همسرش محمد امین(داریوش) میرفندرسکی متولد ۴ آذر ١٣٠٨ فارغ التحصیل دانشکده معماری دانشگاه دولتی فلورانس ایتالیا و تجربه های آموزش در دانشکده های انگلستان ؛ ایتالیا و ایران را داشت. میرفندرسکی دهه ۴٠ از دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا بود .

دکتر فتانه نراقی و داریوش از بهترین شاگردان پروفسور فلورانسی لئوناردو ریچی بودند که شهرت جهانی داشت . فتانه نراقی که اصالت اجدادش از شهر نراق می باشد با میرفندرسکی یک زوج کامل عاشقانه ای از جهت فرهنگی و هنری بودند .

محمدامین(داریوش) و فتانه نراقی که تز دکترای دانشکده ی فلورانس را در باره ی بازسازی سر پل تجریش داده بودند، چند سال بعد هم با دقت و هنر بسیار، با یک اکیپ کامل از همکاران پروژه ی ارسباران را طراحی کردند، یا باغ شهر یکی از محله های ساری را با شرکت مردم محل به مدت چهار سال طراحی کردند و به تصویب سازمان مسکن و شهرسازی رساندند، که وزیر وقت درباره ی این طراحی شهری گفته بود از آنچه انتظار داشته بیشتر است و خودش به عنوان یک پروژه ی پیلوت کلنگش را می زند .

پروژه ارسباران

همسر نراقی به نام محمدامین میرفندرسکی فرزند میرزا سیّد جواد خان تاریخ ٢٣ خرداد ١٣٨۸ فوت و در قطعه ٨٨ ردیف ١۴١ شماره ٣٢ بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

۹۸/۰۶/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)



تجلیل از 9 پیشکسوت و پژوهشگر حوزه معماری
دریافت خبر : پنج شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۹
نه نفر از پیشکسوتان و پژوهشگران حوزه معماری و شهرسازی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ در آیین پایانی همایش دو روزه «تهران، ۴ دهه معماری و طرح های شهری» که در فرهنگستان هنر و با حضور شهردار تهران و رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد فتانه نراقی، حمیرا اتحادیه، سیدمحمد بهشتی، اسکندر مختاری طالقانی، محمدحسین خوش نویس، گیتی اعتماد، سهیلا صادق زاده، مهدی علیزاده و جهانگیر درویش به عنوان پیشکسوتان و پژوهشگران حوزه معماری و شهرسازی تجلیل شدند.
این همایش دو روزه در چهار بخش با عناوین تهران و مردم، تهران و مدیریت شهری، تهران و معماری و تهران و آینده با برگزاری چندین پنل(نشست) تخصصی و با حضور استادان دانشگاه و صاحب نظران حوزه های معماری و شهرسازی و مسئولان سابق و فعلی شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرآیند معماری و شهرسازی ۴ دهه اخیر در تهران مورد نقد و تبادل نظر قرار گرفت.

۰۲ دی ۰۰ ، ۱۴:۲۵ نراق شهر من
دکتر فتانه نراقی استاد برجسته معماری ایران

▪️ شنبه تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ برابر ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ آخرین روز حیات دکتر فتانه نراقی ۹۲ ساله در کشور انگلستان بود .

🖌در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۸۹

کانال تلگرامی نراق شهر من جهت معرفی دکتر فتانه نراقی و همسرش محمد امین میرفندرسکی این مطالب را نوشت :

دکتر فتانه نراقی متولد ۱۳۰۸ از مدرسین معماری های داخلی و صنعتی دانشگاه هنرهای زیبا بود .
همسرش محمد امین(داریوش) میرفندرسکی متولد ۴ آذر ١٣٠٨ فارغ التحصیل دانشکده معماری دانشگاه دولتی فلورانس ایتالیا و تجربه های آموزش در دانشکده های انگلستان ؛ ایتالیا و ایران را داشت. میرفندرسکی دهه ۴٠ از دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا بود .

🔹دکتر فتانه نراقی و داریوش از بهترین شاگردان پروفسور فلورانسی لئوناردو ریچی بودند که شهرت جهانی داشت .

▪️ فتانه نراقی که اصالت اجدادش از شهر #نراق می باشد با میرفندرسکی یک زوج کامل عاشقانه ای از جهت فرهنگی و هنری بودند .

محمدامین و فتانه که تز دکترای دانشکده فلورانس را در باره ی بازسازی سر پل تجریش داده بودند، چند سال بعد هم با دقت و هنر بسیار، با یک اکیپ کامل از همکاران پروژه ی ارسباران را طراحی کردند، یا باغ شهر یکی از محله های ساری را با شرکت مردم محل به مدت چهار سال طراحی کردند و به تصویب سازمان مسکن و شهرسازی رساندند، که وزیر وقت درباره این طراحی شهری گفته بود از آنچه انتظار داشته بیشتر است و خودش به عنوان یک پروژه ی پیلوت کلنگش را می زند .

▪️همسر خانم نراقی به نام محمدامین میرفندرسکی فرزند میرزا سیّد جواد خان تاریخ ٢٣ خرداد ١٣٨۸ فوت و در قطعه ٨٨ ردیف ١۴١ شماره ٣٢ بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

💐 شادی روحشان صلوات

🔸نراق شهر من
بزرگترین رسانه مجازی شهر #نراق
🆔 @naraqmycity

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook