سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

صورت اختلافات کمپانی عرض شد ؛ صورت تمام محاسبات جناب کمپانی از اول الا حال در نراق نزد مرحوم والد(محمد جواد نراقی متوفی 1318 قمری فرزند حاج محمد مهدی) بود دیگر خود سرکار رسیدگی نمائید .
هر فقره را معلوم می فرمائید که از چه بابت است اگر این حساب را نروید و نرسید تمام محاسبات را باید قلم کشید دیگر یکشاهی نخواهد داد مگر اینکه سرکار تشریف ببرید با دستک هائی که این محاسبات را ثبت کرده اند و حضورا این حساب را برسید و تتمه را دریافت دارید .
عرض دیگر الحال را که مصدع می گردم مشغول آمد و رفت مردمی هستم(احتمالا فاتحه خوانی فوت پدر) .اولا عید شریف سرکار مبارک باشد و خداوند طول عمری به سرکار عنایت فرماید ؛ خداوند می داند که این عید به ما چه گذشته و می گذرد ؛ امیدوارم که حق جل جلاله سایه سرکار را از سر اینجانب کم و کوتاه نگرداند.

دوما و سوما بر عمر و عزت سرکار بیفزاید . خدمت جنابان مستطابان افتخارالحاج حاجی محمد جعفر و آقاعمه آمیرزا محمد و آقامشهدی رضای آقا عبدالمبین از قول جناب عمو و حقیر عرض عبودیت ابلاغ دارید و عرض کنید چون یوم عید است و نوعید داریم فرصت جواب تعلقه جات سرکارانرا نداریم ؛ کمال معذرت را از هریک بخواهید ان شاءالله از بعد درمقام جواب برمی آئیم . ولی اینقدر بدانید که عید سنگینی گرفتیم ؛ ده مَن برنج آب ریختیم در ساوجبلاغ هم فاتحه خوانی بسیار خوبی گرفته اند قریب پنجاه تومان خرج شده ؛ آمیرزاعباس هم در یوم چهارشنبه بیست و هشتم(1318 قمری) وقت غروب بسلامت وارد شدند سلام می رسانند .

از قول حقیر خدمت جناب آمحمدکاظم(احتمالا آقا محمد کاظم ناظم التجار نراقی فرزند آقا محمد جعفر متوفی 1303 شمسی)وآقامحمدصادق و آقامحمدعلی(محمدعلی فرزند آقا محمد کاظم متوفی 1301 شمسی) سلام برسانید . جناب آقامحمدعلی رسید چرم و غیره را مرقوم دارند .
والده عباس را سلام برسانید . فاطمه خانم را سلام برسانید . نورچشمان عباس ؛ عبدالحسین ؛ فتح اله ( مهدوی ها سه تَن از فرزندان معاون التجار فضل اله نراقی) را دیده بوسی نمائید.
کاغذهای نمره 408 را اینک ارسال نمودم چون آقامحمد روانه بود بایسته عریضه عرض نشد منتظر نباشید . والده سلام می رساند . زیاده براین فرصت ندارم همینقدر سرکار تعجیل در فرستادن چهارصد تومان کاشان و وجوهات مابین بفرمائید و بزودی تشریف بیاورید همدان که تمام امورات معطل است .
زیاده براین عرض نمی شود . باقی سلامتی سرکار را طالبم .
من جانب نعمت الله نراقی(برادرِ معاون التجار نعمت اله فرخزاد نراقی فرزند محمد جواد ابن حاج محمد مهدی ابن عبداله نراقی)
 نمره 49  در تاریخ ... شهر ذیقعده 1318(اسفند 1279)


سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه نعمت اله فرخزاد نراقی فرزند محمد جواد از همدان به برادرش فضل اله نراقی معاون التجار در نراق در ارتباط با اختلافات کمپانی 122 سال قبل سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۶/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook