سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

گرامی .... زیده عزا و عمرا   
مدتی است منتظرم که در همدان مراحمتی نموده بطرف کاشان بیائید ؛ کم بختی بنده ولی از جناب حاجی محمد جعفر(حاج محمد جعفر تاجر نراقی) متوقع بودم که بدلجوئی و پرسش بنده در راه کاشان بیایند معلوم  می شود مُراد رحلت مرحوم آقا قدس سِره در قبه بازماندگان هستند . ....
در خصوص ...... مدتی بنده واگذاردم و نوشتم به آقای میرزا حسن که به هر که می خواهند تفویض فرمایند زیرا که بنده از عهده قرائت نوشتجات آن بر نمی آمدم و از باب سند یکصد و سی و شش مَن گندم رونده حاضر است به جناب مستطاب ..... دلیجانی آقای آقا سید حسین  (احتمالا مجتهد آقا سید محمد حسین دلیجانی فرزند حاج میرزا عبدالوهاب دلیجانی) مرقوم دارید قبض بدهند عین گندم یا قیمت آن را بندگی نمایم .

گندم در اینجا خرواری بیست و پنجهزار است کرایه آنرا هم باید کم گذارم که زحمت است باید تحمل فرمائید یکی ضبط محصول دو دانگ .... دوّم وصول مالیات مُزوَش(روستایی از توابع دلیجان) دو طغرا(حکم) قبض لغایت این دو فقره مرحمت فرموده هردو را انجام بدهند کاغذی هم ....نوشتم جواب خودشان ارسال داشتم ... معطلی بسیار است ؛ خواهشمندم که هر دو فقره را منحل فرمائید ... .
آقا محمد رضای نراقی(احتمالا حاج محمدرضا نراقی رئیس التجار نراقی ساکن همدان) به من نوشته بود که به او رجوع کنم چون شما همه ساله عامل این زحمت بودید امسال هم باید التفات کنید .جناب مستطاب شریعت مآب آقای آقا محمد را سلام برسانید  . جناب عمده التجار حاجی محمد جعفر را دعا برسانید .
این نامه را دیروز نوشتم مجال نبود بفرستم الیوم مورخه ۲ رجب کاغذ دوّم رسید اما ......... ندارد به هرکس آقای .... حسن در سند تفویض کرده ...... اما اجاره خانه آقا علی خان(آقا علی خان ابوالحسنی " 1235 – 1340 "  فرزند فرج اله) سالی چهار‌تومان است سه سال است می شود دوازده تومان .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی ارسال نامه بین همدان – نراق و پرداختن به گلایه مندی ؛ قیمت گندم ؛ پرداخت مالیات ؛ اجاره خانه علی خان ابوالحسنی بیش از یک قرن پیش سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۷/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook