سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 به اجاره صحیحه شرعیه قبول نمود ستوده خصلت آقا مشهدی ولی محمد خَلف مرحوم کربلائی علی اکبر دلیجانی از جناب عمده التجار آقا فضل الله خلف مرحمتشان آقا محمد جواد تاجر نراقی همگی  و تمامی یکدانگ ونیم از جمله ششدانگ مزرعه زرقانین(یا زرغان حومه شهرستان دلیجان استان مرکزی) شهره را در اراضی رودخانه لعل بار مع ممر(گذر) و مجرا(محل جریان) و اراضی و صحاری(دشت ها) و مراتع و مرابع(مکان ها) بقدرالحصه و کلما یتعلق علیه از اول مِهرماه جلالی سنه 1319 هجری الی مدت سه سال تمام به مال الاجاره نَود خروار رسمی گندم پاک بی عیب ‌کدخداپسند از بوم زرقانین(مزرعه) که عبارت از هزارو هشتصد مَن به وزن شاه بوده باشد و نَود بار کاه گندم صحیح و ثلث تمام شبدری که در یکدانگ و نیم کِشته شود که ان شاءالله وجه مال الاجاره را تحویل نراق در سَر هر سالی در رفع محصول سی خروار گندم و سی بار کاه و ثلث تمام شبدر را در قصبه نراق تحویل جناب موجر(فضل اله نراقی معاون التجار) نماید و قبض رسید دریافت نماید و منال دیوانی و قنائی کار نو بعهده جناب موجر است و نَهر روبی و غیره تمام بعهده مستاجر(آقا مشهدی ولی محمد فرزند کربلائی علی اکبر دلیجانی) مرقوم است و باید مستاجر مرقوم سَکنه قلعه(قنات و قلعه زرغانین دلیجان) را در کمال درستی محافظت نماید که خرابی حاصل نشود و صیغه مواجره علی النهج الشرع الانور جاری و ساری گردید .
 وکان ذالک فی نوزدهم شهر ربیع الاول سنه 1319
19 ربیع الاول 1319(برابر 15 تیر 1280)

 شاهدین و ناظرین معامله در قلعه و قنات زرغانین دلیجان :

مُهر عبدالراجی ولی محمد
مُهر الراجی حبیب الله
مُهر محمد ابن علی الرضوی
مُهر عبده شکرالله
مُهر محمد ابن ابراهیم
اعتراف بما رقم فیه 1319
مُهر عبده شکرالله

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی اجاره یک دانگ و نیم مزرعه زرغانین دلیجان توسط معاون التجار فضل اله نراقی فرزند محمدجواد تاجر نراقی به آقا ولی محمد فرزند علی اکبر دلیجانی در اراضی رودخانه لعل بار در 122 سال پیش سپاسگزار می باشد .

 توضیحات :  رودخانه لعل بار یا اناربار که از کوهستان‌های اطراف الیگودرز، خمین، گلپایگان و خوانسار سرچشمه می‌گیرد، از استان مرکزی و بخشی از استان قم می‌گذرد. طول رودخانه اناربار حدود ۲۹۰ کیلومتر است .

رودخانه اناربار یا لعل‌بار در شهر نیم‌ور به سمت شهرهای دلیجان و قم می‌رود و در ناحیه پل دلاک در ۲۰ کیلومتری قم به قره چای پیوسته و به کویر نمک می‌ریزد . سد پانزده خرداد به فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر دلیجان به سمت قم بر روی این رودخانه ساخته شده است.

۹۸/۰۷/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook