سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

و بعد   چون نظام عالم و بقاء نسل بنی آدم بمناکحت منوط و بمزاوجت مربوط است و ارتکاب ازدواج متضمن وسعت رزق و غنا و متکفل رفع فقر و عنااست تارکین این سنت سیئه از حوزه اسلام در نزد اولوالالباب مخذول و منکوب است لهذا در بهترین اقرار اوقات و نیکوترین ساعتی از ساعات رشته عقد مناکحت و مزاوجت دائمیه واقع گردید فیمابین انساب العاقل البالغ الرشید وهو آقا میرزا احمد قطبی فرزند ارجمند آقا میرزا نصراله قطبی نراقی والحره البالغه التسبیه الرشیده مسماه سلطان خانم بنت مرحوم آقامحمدرضای نجار نراقی به کابین معین و صداق مشخص مبلغ یکصدو بیست و یکتومان که عبارت از یکهزارو دویست و ده ریال است رواج فعلی ایران بوده باشد مطابق تفصیل ذیل.
هدیه کلام اله مجید یکجلد یکتومان.
فرش اطاق عالی یک تخته بیست تومان.
مس ساخته شده بوزن شاه یکمن ده تومان.

تمامی دو فقره باغ کامل از جمله یکدرب باغ مُشجر واقعه در دشت پوسانچه(پوسُنجه) که واقع است در جنب باغ والد ناکح که هشت مَن می باشد با جمیع اشجار مغروسه آن از جوز و لوز و سایر اعناب و اشجار و جدارین و کلما یتعلق بها که محدود است از طرفی بباغ والد ناکح مرقوم و از سمتی بباغ ورثه مرحوم آقامشهدی طوقان و از جهتی بشارع عالم و از جانبی به کوچه باغچه موته شهره به قیمت نود تومان که جمعتان چهار فقره می شود یکصدو بیست و یکتومان .
مناکحه صحیحه شرعیه و معاقده صریحه ملیه اسلامیه جامعه جمیع شرایط و ارکان الصادرین عن وکالتهما بعد نبوت وکالتهما والصداق المرقوم کلا فی ذمه الزوج المسطور ...... ومهما ارادتو علیه التفقه والکسوه و علیهما الیمکن والیمکن وقد وقع عقدالمبارک المیمون
فی یوم جمعه پنجم شهر ربیع الاول مطابق با .... ئیل سنه 1357 هجری طبق 15 اردیبهشت باستانی سنه 1317
5 ربیع الاول 1357(برابر 15 اردیبهشت 1317)

توضیح اینکه تمامی یک سَرچه از جمله یکهزارو هفتصد سَرچه مجرای قنات سفلای نراق با ... آب علیا جزو مهریه فوق می باشد به مبلغ نه تومان که نود ریال رواج فعلی است که جملتان مبلغ یکصدو سی تومان که یکهزار و سیصد ریال بوده باشد التاریخ التاریخ.
تمام مطالب فوق صحیح است .
امضاء احمد قطبی نراقی.
الشهود التعریف التوکیل
جناب خیرالحاح حاجی فتح اله خالوی منکوحه و آقای میرزا غلامرضا فرزند مرحوم حاجی رئیس التجار نراقی(غلامرضا محمدی فرزند حاجی حبیب اله نراقی رئیس التجار)
...........
نصراله قطبی نراقی 1357 قمری(1317 شمسی)

 از جناب مهندس خدابخش بیابانی فرزند رضا از بابت ارائه تصویر عقدنامه سپاسگزاریم .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی عقدنامه میرزا احمد قطبی فرزند میرزا نصراله و سلطان خانم بنت محمدرضا نجار نراقی در 83 سال قبل سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۷/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook