سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 نراق - حضور مبارک بندگان جناب مستطاب عمده الاجله والاعیان آقای معاون التجار تاجر نراقی دام جلاله مشرف آید
مورخه 3 جمادی الثانی 1336(برابر 25 اسفند 1296)

فرستنده اقل الفانی عزیزاله مستخدم پست بناب
وصول 8 رجب 1336(برابر 29 فروردین 1297)

روحی و ذاتی استقامتی الفداء
مدتی است که بواسطه فشار روزگار و گرفتاری های فوق العاده نتوانسته ام تجدید اخلاصُ ارادت نموده و مراتب چاکریت خود را تقدیم نمایم . اکنون که روز فروز(تابش) نوروز سلطانی به مقام مزاحمت برآمده و بوی سال جدید باستشمام می رسد و بادهای فرح انگیز فصل بهار انسان را از تحت فشار فارغ نموده روح تازه می بخشد و وادار یادآوری دوستان می نماید .
اینکه با تحریر این مختصر مراتب فدویت(جان نثاری) خود را تجدید و تبریک و تهنیت عید سعید سلطانی عن(اینکه) صمیم قلب  عرض نموده و از درگاه حضرت احدیّت سائل و آملم سال های سال آن جوهر وفا را با دلی خوش و سرور قلب به این اعیاد شریفه نایل و موفق فرمایند و آه تضرع و ابتهال(دعا و زاری) به درگاه حضرت یزدان عموم دوستان بنمایند بلکه این بلای عالم گیر و این آتش جهان سوز را از میان عموم عدم نماید و اثر کلمه بارکه(شتر به زانو خوابیده) که می فرماید .

می رود این روزگار تلخ دیگر نیاید. ظاهر گردد دیگر تاب و تحمل در وجود بشر باقی نماند خصوصا این ولایت(بُناب و مراغه) بدرجه سختی رسیده که نشان قدرت تقریر و بازو قوه تحریر ندارد .

آرد من مراغه ۲۸ قَران همه اشیاء مانند این است ملاحظه فرمائید که اهالی این صفحات در چه حالت است . عرض تکبیر به حضور عموم دوستان از قبل این فانی ابلاغ دارید . سلام مخصوص به نورچشمی آقا میرزا عبدالله(عبداله مهدوی نراقی فرزند فضل اله) و والده اش می رسانم .
والده ماجده هم بخدمت والده میرزا عبدالله(همسر معاون التجار) سلام می رساند . همه در انجام خدمات و فرمایشات از جان و دل حاضر که خدمتی رجوع فرموده قرین افتخارم فرمائید .
زیده العالی
 عزیزاله مستخدم پُست بُناب

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه 105 سال قبل عزیزاله مستخدم پُست بُناب آذربایجان به فضل اله نراقی معاون التجار در نراق و اعلام وضعیت بحرانی آنجا سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۸/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook