سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

باد می‏وزد و ساعات سرخ حماسه را در گوش درختان، نجوا می‌‏کند. من، در باور خیس دریاچه‌‏ها، پرواز آخرت را پلک می‌‏تکانم. به نیزارهای خاموش دل می‏دهم.

ای بزرگ! با ما که این‏چنین مچاله خویشتن مانده‌‌‏ایم، از وسعت روشن افق‏های دور بگو و از صدای عشق، تا به قله‌‎های بلند رهایی بیندیشیم و در رویای سپید ملکوت، دشت‏های شقایق‌‎پوش وطن را، دف‏زنان به شور آییم.

باورمان، چشمان آسمانی تو است که کوچه‌‎های شهر را خورشید می‌‎پاشد. تو آن اسطوره‏ای که شب‌‎های بی‏شمار، سر بر شانه‌‌‎های ماه، شاعرانه‌‏ترین واژه‏‌ها را گریسته‌‏ای.

پنجره‏‌های منتظر، نگاه ستاره‌‎پوشت را بسیار تجربه کرده‌‎اند. خونت که بر خاک ریخت، اندوه رفتنت، سینه سرخان زمین را زمین‏گیر کرد. نیستی، اما سال‏هاست شهر، یاد تو را نفس می‌‏کشد و نامت، نشانی جاده‌‎های باران را هجا به هجا، به یادمان می‌‏آورد. اقتدار روزهایمان را در تو یافته‌‎ایم؛ در رد گام‏های مقاومت.

سرفراز ایستاده‌‏ایم و پیام بلند تو را با فرزندان وطن، زمزمه می‏کنیم. اگر در هوای استقلال نفس می‏کشیم

نیستی؛ اما نوباوگان وطن، هر روزشان را پلاک می‏خوانند و چفیه می‌‎نویسند. اینان، روایت‏گر حماسه تواند؛ آن‏گاه که با شمشیر صدایت، عربده بادهای هرزه‏گرد را به دریدن برخاستی و هجوم بی‏وقفه شب و حضور دامنه‌‎دار کویر را ایستادگی کردی.

تو ماندی تا قله‌‎های میهن، با آفتاب سربلندی، به صبح سلام بگویند.
تو رفتی، تا خیابان‏های شهر را گام‏های نامردمی، آلوده نکند. اگر در هوای پاکیزه استقلال نفس می‏کشیم، اگر ایستاده‏ایم و روشنی را ادامه می‏دهیم، یعنی دریافته‏ایم بزرگی‏ات را؛ یعنی هنوز بر پلکان دل‏هامان نشسته‏ای و چشمان شمعدانی‏ها را لبخند می‏زنی.

نگاه کن، چه بارانی می‏بارد!
با تو، بر کتیبه‏های عشق حک شدیم
چشم می‏گشایم بر پنجره‏های آفتابی و نور منتشرت را می‏نوشم. تو از خورشیدزاران دور آمده بودی؛ از دامنه‏های ستاره.

خاطره‏هایمان را آبی تفکر تو آسمانی کرده است. تو را در گردنه‏های برفگیر، به پاسبانی بهار دیده‏اند و من به درختان بلندی می‏اندیشم که از پس گام‏های آخِرت، قد برافراشتند و به کوچه‏هایی که نامت، شکوهمندشان کرده است.

از تو می‏گویم که نگذاشتی جاده‏های آوارگی، دلتنگمان کند؛ نگذاشتی سردر گریبان شبانه‏های سیاه یأس شویم. می‏ستاییمت؛ که با تو، بر کتیبه‏های سرخ عشق، حک شدیم.

 به همت حوزه مقاومت بسیج ثاراله شهر نراق روز پنج شنبه 7 آذر 1398 در شهر زیبای نراق حماسه کم نظیری رخ داد و مردم و مسئولین شهرستان دلیجان و شهید دوستان نراقی با خانواده سردار پاسدار محمد علی قجری اولین شهید شهرستان های محلات و دلیجان همراه شدند و حضور عاشقانه ای را در تاریخ ثبت نمودند .

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مجری توانمند آقای مجتبی عابدی فرزند شهید غیاث عابدی برنامه را اعلام و با بردن نام شهید به نام محمد فضای مجلس را عطرانگیز نمود تا همه از قرائت صلوات بهره مند گردند .

قاری صاحب نام قرآن و دارای مقام های کشوری نوجوان خوش لحن آقای صالح احمدی نراقی با قرائت آیاتی از قرآن کریم شروع کننده برنامه بود .

پس از پخش کلیپ و مستندی از حاجیه فرخ خانم رمضانی مادر شهید و همرزمان ، استاد ارزشمند دلیجانی و فخر شعر و ادب منطقه حاج غلامعلی صفری اشعار زیبایی در خصوص محمدعلی قجری قرائت نمود که حضار پی در پی احسنت گفتند .

آقای حسین کاجی از راوی های مطرح کشور به سجایای اخلاقی و فعالیت های موثر شهید قجری در طول خدمتش در مقطع انقلاب و سپاه و جنگ های داخلی و غائله کردستان پرداخت . بر عکس اغلب مراسم های یادواره شهدا و همایش های رزمندگان جناب کاجی به بومی گری اشاره داشت و از زحمات و تلاش های شهید قجری و مردم فداکار نراق در طول جنگ  های داخلی کردستان و جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران و شرایط های متفاوت دیگر مطالب شایسته ای را مطرح کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

عده ای از اهالی بعد مراسم از دست اندرکاران درخواست کردند که در سایر موارد مشابه در خصوص مراسم های شهدا و رزمندگان از پتانسیل های موجود نراق و منطقه خودمان استفاده شود و از بیان مطالب سایر استان ها در نراق پرهیز و همچنین از هزینه های گزاف برای سخنران و مداح پیش گیری گردد .

ذاکر اهل بیت محمدحسن رمضانی نراقی با صدای دلپسند و آوای زیبایش حال معنوی در سالن برپایی کنگره ایجاد نمود و دل های مشتاق به اهل بیت و شهدا چشمانشان را با اشک چشم شستشو دادند . 

خانم آوا نصیری خواهر زاده شهید قجری دکلمه جذاب و نافذی را خواند که مورد تحسین زنان و مردان حاضر در سالن گردید .

یکی از جذاب ترین سین برنامه اجرای گروه سرود کوثر دبیرستان معصومی به سرپرستی خانم مهدی زاده نراقی بود که مردم همزمان با اجرای برنامه با احساسات همراه گروه زمزمه می کردند .

یکی دیگر از قسمت های جذاب مراسم رونمایی از کتاب خط شکن بود که به سرگذشت سردار شهید محمدعلی قجری اولین شهید بعد از انقلاب استان مرکزی پرداخته است .

رونمای از کتاب ارزشمند خط شکن در حضور : مادر ؛ همسر ، خواهران ، نماینده مجلس ، امام جمعه نراق ، مسئولین شهر و شهرستان ، نماینده منتخب آزادگان ، نماینده منتخب جانبازان ، محمد نجفی و عزت اله عطاءالهی و محمدرضا محمدی هر سه اهل شهرستان محلات از همرزمان شهید ، فرماندهی سپاه ناحیه دلیجان ، مدیریت و کارکنان کتابخانه های عمومی نراق و دلیجان ، مولفین ، فرمانده مقاومت بسیج حوزه ثاراله ، علی آعلی مدیر اجرایی کنگره و ... صورت گرفت .

در کنگره بزرگداشت سردار قجری از جوان شایسته و ورزشکار مطرح رکابزن دوچرخه سید محمد موسوی که در اربعین حسینی پس از وداع با مزار سردار شهید محمدعلی قجری از نراق و دلیجان استان مرکزی راهی مرقد حضرت سیدالشهداء تا کربلا عراق گردید .

ایشان از نوار صفر مرزی تا حرم سرور شهیدان حسین ابن علی(ع) رکابزنی نمود که مورد توجه ایرانی ها و عراقی های بین مسیر گردید . وی در کنگره با لوح تقدیر و تشکر کارت هدیه ای نیز از بیت معظم شهید قجری دریافت نمود .  .

در پایان لازم است تقدیر جانانه ای از مساعدت کنندگان برگزاری کنگره گرامیداشت شهید محمد علی قجری داشته باشیم که بیشترین سهم را در برنامه ریزی و اجرا داشتند :

مهدی نباتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلیجان و پاسداران پر تلاش

غلامحسین اسداله فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثاراله شهر نراق و دریادلان بسیجی و پایگاه وابسته

علی آعلی مدیر اجرایی مراسم و تیم همراه ایشان که عمده اداره و زحمات اجرای کنگره روی دوش ایشان بود .

مرتضی علی آقایی پژوهشگر و محقق به جهت گردآوری اشعار از چند تن از شاعران در خصوص شهید قجری و همچنین مشوق نویسندگان در نگارش کتاب خط شکن

هادی عابدی فیلمبردار ، عکاس و خبرنگار صدا و سیمای استان مرکزی در شهر نراق

محمدرضا علی آقایی مدیر بزرگترین کانال نراق به نام نراق شهر من به جهت پوشش تبلیغات قبل از برگزاری کنگره ، پخش کلیپ های مرتبط با شهید ، اجرای مسابقه نامه ای به سردار قجری

سید محمدحسن جوادی و همسر مکرمه اش زینب قجری به جهت تهیه و ساخت دعوت نامه های مراسم و طراحی رو و پشت جلد کتاب خط شکن

شهردار و کارکنان زحمتکش شهرداری نراق به جهت مساعدت در تهیه گل سالن و نمایشگاه ورودی و آماده بودن آتش نشانان فداکار

 فهیمه لطفعلی و  کارکنان کتابخانه های عمومی نراق و دلیجان و مدیریت این نهاد در استان مرکزی از بابت فراهم نمودن مقدمات رونمایی از کتاب خط شکن

زنان و مردان نیکواندیش و با بصیرت شهر نراق و مهمانان ارزشمند از شهرهای دلیجان و محلات و روستا و شهرهای همجوار

 

 

۹۸/۰۹/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۰)

۱۲ آذر ۹۸ ، ۰۲:۰۲ کانال نراق شهر من

‍ 🔹قدردانی بیت معظم سردار شهید محمدعلی قجری نراقی
اولین شهید آغازگر و خط شکن استان مرکزی از برگزارکنندگان کنگره این شهید



✅برگزاری کنگره بزرگداشت سردار شهید محمد علی قجری
در شهر نراق مایه فخر و مباهات است،
با تشکر از همه عزیزان و دست اندرکاران این کنگره با شکوه که شایسته است شروعی دوباره جهت برگزاری برنامه های مهم فرهنگی در شهر نراق باشد.

معرفی شهید قجری و شهدای شهر نراق ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ایجاد هماهنگی و وحدت کلمه در برگزاری امور بین مسئولین ، بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی توام با حفظ عزت ، پرهیز از هزینه های جانبی از جمله دستاوردهای مهم این کنگره بود.

از حضور باشکوه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرهای دلیجان و نراق و حضور همرزمان محلاتی شهید قدردانی می کنیم .

برگزاری این کنگره و خدمت به شهدا توفیقی برای برگزار کنندگان است و از همه عوامل اجرایی این اجلاسیه تقدیر و تشکر مینمایم :

🔹آقای مهدی نباتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلیجان و پاسداران پر تلاش

🔹آقای غلامحسین اسداله فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثاراله شهر نراق و دریادلان بسیجی و پایگاه وابسته

🔹آقای علی آعلی مدیر اجرایی مراسم و تیم همراه ایشان که عمده اداره و زحمات اجرای کنگره روی دوش ایشان بود .

🔹آقای هادی عابدی فیلمبردار ، عکاس و خبرنگار صدا و سیمای استان مرکزی در شهر نراق

🔹آقای محمد رضا علی آقائی مدیر کانال نراق شهر من به جهت پوشش تبلیغات قبل از برگزاری کنگره ، پخش کلیپ های مرتبط با شهید ، اجرای مسابقه نامه ای به سردار قجری

🔹آقای سید محمدحسن جوادی و همسر مکرمه اش زینب قجری به جهت تهیه و ساخت دعوت نامه های مراسم و طراحی رو و پشت جلد کتاب خط شکن

🔹شهردار و کارکنان زحمتکش شهرداری نراق به جهت مساعدت در تهیه گل سالن و نمایشگاه ورودی و آماده بودن آتش نشانان فداکار

🔹 خانم فهیمه لطفعلی و کارکنان کتابخانه های عمومی نراق و دلیجان و مدیریت این نهاد در استان مرکزی از بابت فراهم نمودن مقدمات رونمایی از کتاب خط شکن


با سپاس فراوان
خانواده سردار شهید محمدعلی قجری نراقی
١١ آذر ١٣٩٨

♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۱۲ آذر ۹۸ ، ۰۲:۰۴ کانال نراق شهر من
🔹پیام قدردانی آقای مرتضی علی آقایی محقق ، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و تاریخ در خصوص برگزاری کنگره گرامیداشت سردار محمدعلی قجری نراقی اولین شهید استان مرکزی



بسم رب الشهدای والصدیقین

مَن لَم یَشکُرِ المَخلوق لَم یَشکُرِالخالق

درشفاعت شهدا دستِ درازی دارند
عکسشان را بنگر چهره نازی دارند

ما به یادآوری خاطره ها محتاجیم
ورنه آنها به من وتو چه نیازی دارند

بار دیگر مردم شریف ،قهرمان ،دلاور و شهید پرور شهر تاریخی نراق حماسه ای تاریخ ساز آفریدند و با حضور گرم و پرشور خویش کنگره گرامیداشت سردار سرافراز شهرمان پاسدار محمد علی قجری اولین شهید شهر ،شهرستان و استان را گرامی داشتند.

این مراسم در پنج شنبه تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸ همزمان با هفته بسیج در سالن شهدای شهر نراق به یاد شهید آغازگر و خط شکن که قریب ۴۰ سال از شهادتش می گذرد با حضور گرم و با شکوه عاشقان به نحو شایسته و در خور توجه انجام گرفت.

به جرات می توان گفت که این مراسم با شکوه و کم نظیر اگر چه ابهت مراسم ۴۰ سال پیش شهید را نداشت ولی دست کمی هم از آن مراسم نداشت. بعد از گدشت ۴۰ سال بار دیگر همه آمده بودند از شهرستان دلیجان،محلات،استان مرکزی وقراء تابعه تا بار دیگر با اولین شهید شهر خویش تجدید میثاق نمایند.

سالن مراسم مملو از جمعیت و حضور چشمگیر مردم در خارج از سالن تا محل گلزار شهدا بر ابهت مراسم افزوده بود و با توجه به اینکه برگزاری مراسم با چند مراسم یادبود مومنین و مومنات شهر همزمان بر گزار گردید ولی خللی در اجرای آن ایجاد نگشته و اکثر میهمانان به نحو شایسته در هر دو مراسم شرکت کردند و حماسه ای تاریخ ساز خلق نمودند.

🔹حقیر وظیفه خود می داند از مردم عزیز و شریف نراق و سایر مسئولین و کسانی که با قدوم مبارک خویش از شهرستان و استان این مجلس را مزین نمودند تشکر و قدردانی بنمایم.

از بیانات و خاطرات ارزشمند سردار حاج حسین کاجی در رابطه با شهادت محمدعلی قجری تشکر و سپاسگزاری می گردد.

از زحمات آقای غلامحسین اسدالله فرمانده حوزه مقاومت بسیج نراق و آقای علی آعلی دبیر اجرایی کنگره صمیمانه تشکر می شود .

همچنین از تلاش های بی وقفه خبر گزاری صدا و سیمای استان در نراق جناب آقای هادی عابدی که از ابتدای مراسم با تلاش صادقانه خویش در حال ارسال خبر،عکس و فیلم بود تشکر می شود.

موضوع پایانی مراسم رونمایی از کتاب خط شکن "سرگذشت ،زندگی نامه،مبارزات و..." سردار شهید محمد علی قجری ،در محل مراسم رونمایی شد.
لازم به ذکر است که این کتاب توسط آقایان عضایی تالیف گردید و با توجه به استقبال بی نظیر از آن ،چاپ آن به مرحله دوم رسید که جا دارد از زحمات این دو عزیز گرانقدر که واقعا جلوه ویژه ای به این مراسم بخشیدند و با تلاش های بی وقفه خویش این فعالیت و فعالیت های فرهنگی دیگر را به سرانجام رسانده اند و از زحمات تمام گردانندگان مراسم صمیمانه تشکر و سپاسگزاری گردد.

🔹یادآوری می گردد پاسدار محمدعلی قجری عضو سپاه پاسداران شهرستان محلات تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ در مصاف با تجزیه طلبان گروهک اِلحادی و کمونیستی کومله در سنندج مرکز استان کردستان به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بقعه شاه سلیمان زادگاهش نراق خاکسپاری گردید.



با سپاس واحترام
#مرتضی_علی_آقایی_نراقی
آذر ۱۳۹۸


♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۱۲ آذر ۹۸ ، ۰۲:۰۷ کانال نراق شهر من
ادای احترام به اولین شهید منطقه


✅ آقای مجیدرستگاری گوهر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی به همراه کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان ظهر روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ از کتابخانه فاضلین نراقی بازدید و در جریان مسائل و مشکلات کتابخانه قرار گرفتند.

🔹همچنین ایشان ضمن ادای احترام به شهدای شهر نراق بر مزار پاک شهید محمدعلی قجری به عنوان اولین شهید استان مرکزی به قرائت فاتحه پرداختند.


♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۱۲ آذر ۹۸ ، ۰۸:۱۶ مرتضی علی ٱقایی
سلام
جناب حاج محمد وحاج حسین عزیز درود وسلام خدا بر شما باد که این کنگره را آنطوریکه شایسته مردم نراق بود به نحو احسن برگزار نمودید.دست مریزاد وخدا قوت
پاسخ:
سلام جناب علی آقایی

ما هم همچون سرباز در خدمت دست اندرکاران مراسم بودیم که با توانمندی منحصر به فرد روز تاریخی را ثبت نمودند .
با سلام
خسته نباشید دست مریزاد
اقا یه سوال فرموده بودین مردم درخواست داشتن مراسمات شهدا کم خرج تر بر پا شود چرا سال 96 برای بزرگداشت شهدای نراق در مسجد جامع من در سایت از شما سوال کردم سخنرانان چقدر دست مزد گرفتند همه به من هجمه اوردین که برای شسهدا هر قدر خرج کنیم بازم کم است ولی الان .......
۱۴ آذر ۹۸ ، ۰۱:۴۰ نراق شهر من

🔹تقدیم جهت برگزاری کنگره سردار پاسدار محمد علی قجری شهید آغازگر در شهر نراق تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸



قجری آن شهیدِ نیک نهاد
جان به راهِ خدا و میهن داد

آفرین بر مرام و همت او
بَه بَه از مَردی و مُروت او

دست از شهدِ زندگانی شُست
کَرد گُم جان و لطف جانان جُست

تا ابد نامِ او فروزان باد
کوکَبش تا همیشه تابان باد


🖌علیرضا شیدا اهل کاشان
آبان ۱۳۹۸


♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۱۴ آذر ۹۸ ، ۰۱:۴۲ نراق شهر من

🔹تقدیم جهت برگزاری کنگره گرامیداشت سردار پاسدار محمد علی قجری شهید آغازگر و خط شکن در شهر نراق تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸



⚡️غریب سنندج

نوجوانی زندگی می کرد در این آب و خاک
مَردِ مَرد از چهره های تابناک

عارفی پرهیزگار و زاهدی بی ادعا
از همه دلبستگی های زمینی پاکِ پاک

عاقبت جان را فدای مکتب و آیین نمود
چهره ی مرد خدا آغشته شد با خون و خاک

او شهیدی از دیار فاضلین ، شهر نراق
هست محمّد قجری آزاده ی این آب و خاک


🖌علی(میرزاعلی) قجری فرزند غلامعلی اهل شهر نراق


♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity
۱۴ آذر ۹۸ ، ۰۱:۴۴ نراق شهر من
🔹تقدیم جهت برگزاری کنگره سردار پاسدار محمد علی قجری شهید آغازگر و خط شکن استان مرکزی که تاریخ ٧ آذر ١٣٩٨ در زادگاهش شهر نراق برگزار شد



حرف دل


اقتدا می کنم ز بسم الله
بعد از آن لا الله الاالله

از محمّد(ص)علی مدد طلبم
کَرَمی از علی ولی الله

قجری سبز پوش شهر نراق
در طَبق جان خویشتن بنهاد

شد روانه به سوی کردستان
تا اجابت کند امر امام (ره)

گفت لبیک به امر روح الله
چون که بود عاشقِ ثارالله

بِگُذشت از سَر و هم سامان
خَم نگردید پیش نامردان

قجری عاشق شهادت بود
مظهر پاکی و صداقت بود

بود او اولین شهید نراق
بر شهیدان شهر سَرآمد بود

اولین عشق و اولین عاشق
عاشق انقلاب و میهن بود

عاقبت جان به راه جانان داد
جان فدایش که اینچنین جان داد

پیکرش را به شهر آوردند
چون گُلی روی دست آوردند

شد محلّات وعدهٔ دیدار
بهر تشییع پیکر سردار

چون که آن بود حوزهٔ اعزام
از برایش گذاشت سنگ تمام

از دلیجان ،نراق و شهر اراک
جملگی آمدند به استقبال

بر تَنِ پاک او نماز خواندند
پیکرش روی دست چرخاندند

این گل پرپر از کجا آمد ؟
زائری بود ز کربلا آمد

پیکرش وارد دلیجان شد
بر عزیزان شهر مهمان شد

شد به شایستگی استقبال
از نخستین شهید شهر نراق

ای نراق ! آغوش خود واکُن
بهر مهمان خود مهیا کن

میهمانت به زادگاه آمد
اولین رفت و اولین آمد

همهٔ مردمان شهر نراق
جملگی آمدند بهر وداع

شهر مملّوِ جمعیت گردید
بهر تشییع کم نظیر شهید

مأمنش بقعهٔ سلیمان (ع) شد
بر امام زاده٘ ،خویش مهمان شد

بار الها به حق خون شهید
این امانت ز بیتِ او بپذیر

" آقایی" آنچه گفت حرف دل است
او ز گفتار خویشتن خِجِل است

هر کسی را توان گفتن نیست
در مقام شهید ،سرودن نیست



🖌مرتضی علی آقایی فرزند علی اکبر اهل شهر نراق
٢۴ آبان ١٣٩٨

♻️نراق شهر من
🆔 @naraqmycity

تک سوار عشق


پَرگار گونه، چرخ زنم در مدار عشق
ثابت نمی شوم، مگر اندر قرار عشق

چون ابر نوبهار دلم زار می زند
تا آنکه لحظه ای برسد در کنار عشق

یادش بخیر، خط مقدم، چه حیف شد
یک عده ای قلیل شدند رهسپار عشق


مردود گشته ام، ز چه، از امتحان یار
وقتی شهید تشنه شد و بی قرار عشق


ای کاش از کنار حریم خدا، به گوش
نجوا رسد اینکه منم، شهریار عشق


جانم فدای لحظه ی دیدار و انتظار
وقتی چو برق و باد رَسد تک سوار عشق


آقا بیا که تربت پاک شهید را
با گامهای خود بکنی لاله زار عشق


سردار سرفراز (محمد) مرا ببر
ترسم عقب بمانه دلم از قطار عشق


✍️علی رضایی فرزند رضا اهل شهر نراق - آذر 1398


تقدیم به کنگره گرامیداشت سردار پاسدار محمد علی قجری نراقی اولین شهید بعد انقلاب استان مرکزی



۲۱ آذر ۹۸ ، ۰۰:۴۸ سلحشوران شهر نراق
💐برگزاری کنگره سردار محمدعلی قجری نراقی اولین شهید بعد از انقلاب استان مرکزی در شهر نراق



《 به نام خدا 》

ناله ها دلتنگ فریادند بی تو
قصه ها درگیر و بربادند بی تو
ای که در عمقت هوای عشق می جوشید
خانه ها تخریب و ویرانند بی تو

صبح است و دلم مملو از همهمه تکرارها ، روزگاری که قریب به چهل سال بر ما اینچنین رقم می خورد:
ازدحام افکاری پریشان و خلوت حضوری بی پایان.
گرمی خاطرات روزهای خروشان و سردی آغوشی بی امان . لبخند غرورآمیز رفتنی آسان و گریه ناشکیبای انتظاری بی پایان.

اینهاست وصف حال یک خانه:
خانه ای که پدر در آن بی صدا شکست!
او که در لایه های زخمی عمیق فرو رفت و هیچ مرهمی التهابش را نکاهید و اما مادر او که سوز معنای واژه مادر را دوباره زنده کرد و کلمات را در تعبیر دلتنگی اش شرمنده ؛ گاه از سکوتش فغانی می شنوم که مطمئنم تو نیز خواهی شنید. گاه از خواب چشمانش بی قراری می بینم که یقین دارم تو نیز خواهی دید.

دایی عزیزم ؛ از مادرم که در موردت می پرسم به دلیل سن کوتاهش در زمان شهادتت هیچ خاطره ای به یاد ندارد ولی من تمام زندگی تو را حفظم .
هر شب مادربزرگم خاطراتت را برایم می گوید. از کودکی، نوجوانی و جوانی ات ‌. از اینکه در کودکی به بیماری های سخت مبتلا شدی و حتی در آستانه مرگ نیز بودی! ولی خداوند تقدیری دیگر برایت رقم زده بود، تقدیری به شیرینی شهادت...

تو اول نرفتی که آخر شرمنده شوی؛ تو اول نرفتی
که آخر از یاد بروی؛ تو اول رفتی تا اولین و آخرین پیغام این پیکار را به دست آیندگان بسپاری‌.
تو خط شکستی و من خط می نویسم که تا زمین برپاست و پایم بر زمین برجاست نگذارم اندوه بر چهره معصوم تو و رهبرم مهمان شود.

مطمئنم امام زمان نیز امروز این پیمان را می شنود و با ظهور نزدیکش مهر تاییدی بر صحت پیروزی حق بر باطل خواهد زد.
به امید آن روز


🖌راوی : سرکار خانم آوا نصیری فرزند محمد ، خواهر زاده سردار پاسدار محمد علی قجری نراقی که تاریخ 7 آذر 1398 در کنگره این شهید برای حضار در سالن شهداء شهر نراق قرائت نمود .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook