سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

کتابی توسط عالِم صاحب قلم، آقای محمد تقی محلاتی ابن علی محمد تاریخ ۸ جمادی الاول ۱۲۱۸ برابر ۳ شهریور ۱۱۸۲ در نراق تالیف شده و تاریخ ۲۸ ربیع الثانی ۱۲۳۴ برابر ۵ اسفند ۱۱۹۷ کتابت آن پایان یافته است.
محلات و نراق از شهرهای استان مرکزی می باشند. به عربی اینگونه نوشته و معرفی می کند :

لحلاله و دوامه و قد اتفق انفراغ عن اهتمام هذ المجلد فی قریة * نراق *
فی صحوه یوم السبت ثامن
شهر جمادى الاولی، سنه ۱۲۱۸
و قد فرغ من تسویده فی یوم الثلثاء،
من الاسبوع الرابعه،من الشهر الرابعة،من السنه الرابعه،من العشره الرابعه،من المأه الثالثه،
من الألف الثانیه.سنه۱۲۳۴.
من الهجرة المبارکه،النبویه.علی هاجرها ألاف من التحیة والثناء،و انا العبد الواثق الخاطی ابن علی محمد،محمد تقی المحلاتی
الهم له و لوالدیه و لمن قال آمینا


ترجمه عربی به فارسی :


برای حلالش و دوامش(بِینی و بِین اللهی) توفیق به فراغت از تٵلیف این جلد
حاصل شد در روستای* نراق * در سپیده دَم شنبه هشتم از ماه جمادی الاول ،سال ۱۲۱۸( برابر ۳ شهریور ۱۱۸۲) و او سیاه شدن(چرکنویس) آن را در روز سه شنبه
هفته چهارم ، ماه چهارم ، از سال چهارم ، در دهه چهارم ، در سده سوم ، از هزاره دوم از هجرت مبارک  نبوی به پایان رساند .
سال ۱۲۳۴
(۲۸ ربیع الثانی ۱۲۳۴برابر ۵ اسفند ۱۱۹۷)
 که هزاران سلام و تمجید بر هجرتش
  و من هستم بنده ای معتمد و خطاکار
 پسر علی محمد ، محمد تقی محلاتی
 خداوندا برای او و پدر و مادرش
و  کسی که آمین گفت[ببخشا و بیامرز]

 سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای حمید سلطانی شایان اهل نراق از بابت تهیه سند و بازخوانی و ترجمه فارسی متن تشکر می نماید .

۹۸/۱۱/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۹ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۴۲ امیرعلی سلطانی شایان
آقا حمید ممنون خیلی آموزنده بودش.
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook