سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سلحشوران شهرستان محلات استان مرکزی

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۳ ب.ظ

آیا می دانستید بغل گوشمان در شهر محلات در سال های اول جنگ ،افرادی بودن که برای استفاده شخصی از موتور سیکلتی که سپاه در اختیار واحد آنان گذاشته بود استفاده نمی کردند .

یا برای تلفن سپاه صندوق سکه گذاشته بودن تا اگر فرد سپاهی می خواست در مورد امور شخصی با منزل یا امور دیگر شخصی تماسی بگیرد از بیت المال نباشد .

یا دسر غذا که پیاز بود را حذف کردن تا اسراف نباشد و یا برخی از برنامه غذایی که معمولا لوبیا پلو (اگر لوبیا در آن پیدا می کردی) را به تخم مرغ با سیب زمینی آن هم یک دانه تخم مرغ بدون کره تبدیل کردند .

یا از خودکار و کاغذ متعلق به سپاه را در امور شخصی استفاده نمی کردن و ... .

آن چه در دل آنان بود خلق حماسه‌ای بوده است که عزت و افتخار کشور را به دنبال داشته. هیچ پاداش مادی نمی‌تواند جبران آن حماسه ها و تلاش ها باشد . در کل، رکوردهایی در 8 سال دفاع مقدس در این مملکت به ثبت رسید که امکان ندارد در کل تاریخ در کتاب گینس یافت شود .

Image result for سلحشوران محلات"

شاید برخی از آنها را واقعا نشنیده باشید ، رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان ،بسیاری از آنها باور نکردنی و به دور از تصور همه ما باشد ،ولی در 8 سال دفاع مقدس این رکوردها زده شد و ماندگار خواهد ماند .

فکر هم نمی کنم که در طول تاریخ آدمی ،کسی بتواند این رکوردها  را بزند . این رکوردها جاویدان تاریخ خواهد بود ،مثل رکوردی که روز عاشورا امام حسین (ع)زد . مثل رکوردهایی که امام علی (ع )در طول عمر با برکت خود زد . مثل رکوردی که پیامبر اسلام (ص ) در کل زمین زد .

برادر و خواهر بدان اینها رجز خوانی نیست ،عین واقعیت و حقیقت است . مثل رجزخوانی قرآن کریم که می فرماید و بزرگترین رجز تاریخ را خوانده .اگر می توانید یک سوره مثل سوره های قرآن را بیاورید .


راوی : غلام محمد ابوالحسنی فرزند عزت اله اهل شهر نراق


۹۸/۱۱/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook