سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

جناب آقای حسن کاظمی فرزند سلطانعلی یکی از دلیرمردان شهر نراق سال 1364 عضو بسیج شهر نراق و متعاقب آن خدمت سربازی اش را در اوج دفاع مقدس در جبهه بود .
ایشان طی عملیات های کربلای 4 و 5 در شلمچه خرمشهر استان خوزستان به عنوان سرباز وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پزشکیار انجام وظیفه می نماید .

در لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) و درعملیات ناموفق کربلای 4 شرکت داشته و بعدا در لشکر 42 قدر اراک و قرارگاه کربلا سازماندهی می شود .
سرباز شجاع و دلاور صحنه های نبرد آقای حسن کاظمی از طریق اصابت ترکش به دست و پای راست طی عملیات کربلای 5 مجروح می شود و در بیمارستان گلستان اهواز بستری می گردد . سپس به بیمارستان اراک جهت ادامه درمان اعزام می شود . مدتی پس از بهبودی نسبی جهت دوره نقاهت به نراق منتقل می گردد . در این اثنا در بیمارستان شهید بهشتی شهر قم ترکش پایش را خارج می کنند ولی ترکش دستش باقی می ماند.

دوره نقاهت وی و حضور در زادگاهش شهر نراق و پیروزی های سلحشوران در جبهه چشمگیر بود فلذا زمستان 1365 ارتش متجاوز رژیم بعث عراق شهرهای ایران از جمله تهران را بمباران می کرد ، فلذا عده ای از نراقی های ساکن پایتخت به نراق عزیمت کرده بودند. 
جانباز جنگ تحمیلی آقای حسن کاظمی چهره محبوب و رزمنده جان بر کف در آن ایام در منزلشان از ملاقات کننده ها استقبال می نمود . 


پدرش حاج سلطانعلی کاظمی و مادرش خانم عزت آعلی(1314 – 2 بهمن 1391) با خوشروئی از ملاقات کنندگان فرزندشان پذیرائی می کردند .  دو عصای حسن آقا کنار دیوار اتاق و نزدیک کرسی گرم منزلشان در نراق نشان از مجروحیت وی می داد و این دورهمی ها عجب صفایی داشت .
مشخصات افراد در یکی از این ملاقات ها عبارتند از :
اکبر آعلی - هادی ......اهل مشهد الرضا  - مرحوم محمود کاظمی - علیرضا کاظمی – دختر پرویز برادر زاده اش – پرویز کاظمی – خودش حسن کاظمی – آقا ملک از دوستان اهل قم - مرحوم مرتضی بصیری راننده ماشین حاج رضا آعلی - علی مقدسی - حاج سلطانعلی کاظمی - محسن مقدسی خواهرزاده

۹۸/۱۱/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook