سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فدایت شوم
اولا مطلب اصلی و مورد کلی سلامتی وجود جناب حضرتعالی است . ثانیا هرگاه از احوالات مُخلص بخواهید اطلاع داشته باشید در پنجم شهر جاری با آقا نصراله و خاله زاده و علی اخوی زاده وارد حضرت معصومه(حرم حضرت فاطمه معصومه س در شهر قم) شدم و لیکن داعی(دعا کننده) احوال خوش نداشتم و حال هم چند یوم(روز) است رفع نشده .
بعد از دو سه ساعت از ورود داعی زوجه آقا علی اکبر و آقا جعفر هم وارد شدند . نوشته جناب عالی واصل شد چون از سلامتی سَرکار اطلاعی حاصل شد بسیار خوشوقت شدم ؛ چون تنها می باشید ؛ می تَرسم ضرری بِه سَرکار وارد شود و اِلّا عرض می کردم من از همدان تا بِجَوار(همسایگی) نوی قدم نو از نراق یک قدمی بیشتر بیا و لیکن یکشاهی به ضرر سَرکار راضی نیستم .

التماس دعا خدمت سَرکار دارم و نایب الزیاره می باشم ؛ روزی یکدفعه را مُشَرف می شوم(زیارت حضرت معصومه س در قم) . الحال را حضرات روانه خدمت بودند ؛ خودشان عریضه ناطق می باشند .
خدمت جناب حاجی محمد ابراهیم و آقا محمد حسین عرض سلام بسیار برسانید . اهل خانه را عرض سلام همگی را برسانید ؛ نورچشمان را دیده بوسی بفرمائید .
مبلغ پانزده تومان برات دادم آقا محمد ؛ خودتان مرحمت فرموده ملاحظه نوشته را بگیرید و مَبلغ را تسلیم او نمائید . عرض دیگر : در دو هفته قبل عرض شده بود که مَبلغ دو تومان بدهید حسین محمد ابراهیم(حسین فرزند محمد ابراهیم) حال را آقا جعفر زیاد از پریشانی او اظهار نمود ؛ گفتم یکتومان به او بده یکجا حساب کن .

من دیگر خورده مزاحم حاجی نمی شوم ؛ دیگر شما دو تومان را ندهید آقا جعفر حاجی یکتومان به او می دهد و عرض دیگر آقا جعفر بعضی از املاک را به جهت خودش و دیگران طالب شده ؛ اجاره نماید گفتم من به جناب حاجی عرض می کنم اگر مصلحت دانستند تا پائیز طول داده اند و خام خام داده این را به جهت خودش طالب بود که عرض می کنم و لیکن .... به او ندادم .
گندم باغ...... یک مَن
گندم باغ آفتاب نو پنج مَن
گندم باغ مرداد چهل مَن
گندم‌ مُرغزار(دشت مرغزار نراق) بیست مَن . چهل مَن
جناب قبله گاهی حاجی محمد رضا در خصوص حسین آباد داعی یکطاق حسین آباد(مزرعه ای در نراق) مالکی خود را با آب و اراضی اجاره دادم به جناب آقا محمد حسین اسمی از اعیانی برده نشد به جهت آنکه اعیانی هرکس بگیرد تا آخر باید پس بدهد .
اقل حاجی مهدی

پشت پاکت نامه :
یا خیرالحافظین
عریضه در قصبه نراق ....جناب قبله گاهی عمده التجار فخرالحاج جناب محمد رضا خلف مرحمتشان حاجی میرزا کوچک رحمت الله
۲۴۶۸

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه حاج مهدی به حاج محمدرضا فرزند حاج میرزا کوچک بیش از یک قرن پیش در نراق سپاس گزار می باشد .

۹۸/۱۱/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook