سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غرض از تحریر و ترقیم(نوشتن) این کلمات میمنت انجام ذکر و بیان آنستکه چون مرحمت و غفران پناه حاجی محمد جعفر در حین حیات خود نصف از یکدرب باغ واقعه در چال‌سرخ(محل یا منطقه ای در شهر نراق) را که مالک بود به زوجه همدانی خود والده محمد شفیع مصالحه نموده بود .
زوجه آقا زین العابدین خَلف مرحوم حاجی محمد جعفر مرقوم ادعا می نمود که پنج قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) آن در صداق(مِهر) من بود حاجی مذکور از من ابتیاع(فروختن) نمود و ده قفیز آن را در عوض وجه آن بیع شرط نمود که بعد از مدت دو ماه مبلغ وجه مبیع(معامله) را اگر برساند بیع لازم شود .
بعد از مدتی که از لزوم آن گذشت قدری از تنخواها آنرا رد نمود  بنحویکه در عوض اجرت المثل گرفته ام و ورثه مدعی بودند که از عوض اصل تنخواها گرفته و حقی نداری بعد از گفتگوی بسیار مصلحین خیراندیش قرار چنان دادند که حاضر گردید زوجه آقا زین العابدین مذبور صبیه مرحوم حاجی محمد حسین نراقی و مصالحه صحیحه صریحه شرعیه نمود جمیع ادعا و حقی که در این نصفه باغ داشت به مالکه مرقومه بمبلغ دو تومان رایج سلطان روپیه محمد شاهی عددی هشتاد نخود وزن ده عدد یکتومان رواج و ثمن تاماً کاملاً واصل و عاید مصالح له مذبوره گردید منبعد اگر چنانچه ادعائی نماید باطل و از درجه اعتبار ساقط است.
تحریراً فی دهم شهر ربیع الثانی مطابق سنه 1264
10 ربیع الثانی 1264(برابر 26 اسفند 1226)

بازخوانی و مُهر و امضاهای حاشیه سند :
زوجه(همسر) آقا زین العابدین در حضور حقیر اقل الحاج میرزا محمد آقا زین العابدین(محمد فرزند زین العابدین) را وکیل نمود و آقا زین العابدین اقرارنمود که مصالحه نمودم بعد از وکالت و دو تومان تنخواه به من رسید .
مُهر یا امام زین العابدین
مُهر یا جواد
اعترف بهذه المصالحه

مُهر لااله الا الله
الملک الحق المبین عبده محمد مهدی
مُهر عبده میرزا محمد(حاج میرزا محمد فرزند آقا زین العابدین)
مُهر ابوالقاسم (کاتب و شاهد معامله مُلا ابوالقاسم نراقی(فروغی) فرزند ملا عبدالکریم)

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی رفع اختلاف از باغی در منطقه ی درِ چالِ سرخ بین همسر همدانی حاجی محمد جعفر نراقی و زوجه زین العابدین فرزند حاج محمد جعفر(عروسش فرزند حاج محمد حسین نراقی) سپاس گزار می باشد .

۹۸/۱۱/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook