سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غلامحسین خسروی سال 1283 هجری شمسی در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد شد . پدرش اسداله خسروی فرزند نوروز اهل روستای مُزوَش و مادرش گوهر ... فرزند اهل روستای سینقان بودند .

او در کودکی تنها سه سال داشت که پدرش اسداله را از دست می دهد و عمه اش به نام قمر خسروی  که همسر حاج محمد فرزند حاج مهدی بود سرپرستی غلامحسین و برادرش را بر عهده می گیرد . غلامحسین پس از بزرگ شدن با دختر عمه اش به نام زیور خسروی فرزند حاج محمد ازدواج می نماید .

مرحوم غلامحسین خسروی

پدرِغلامحسین به نام اسداله ابن نوروز مُزوَشی از جوانمردان باغیرت ومتعصب روزگار خود بوده که زورگویی خان آن زمان را برنمی تابد و مقابل ظلم او ایستادگی می کند تا اینکه منجر درگیری گشته و نهایتا اسداله کشته می شود و پیکرش را در قبرستان قدیم خاکسپاری می کنند . دو فرزند خردسال اسداله به نام های غلامحسین و نظام خسروی از نعمت پدر محروم می شوند . نظام در روستای مُزوَش و بعد دلیجان زندگی و سکونت داشت .

غلامحسین به کشاورزی مبادرت می ورزید و یکی از کشاورزان موفق بود که صیفی جاتش را علاوه بر نراق تا منطقه جاسب می خریدند. در کنار کشاورزی به شکار هم می پرداخت .

 شکار در کوه کارد کلنگه (احمدآباد)شهر نراق – پاییز سال 1340

از راست : حسن غفاری فرزند میرزاجواد – مرحوم رمضان عظیمی فرزند ... – مرحوم غلامحسین خسروی فرزنداسدالله – مرتضی رادفر فرزند شکرالله

مشهدی غلامحسین خسروی  دارای هشت فرزند بود و بیشتر عمر خود را همراه با خانواده و چند خانوار دیگر درمزرعه ی سرسبز محمدآباد در حومه نراق سپری کرد . آقا غلامحسین در میانسالی به دلایلی بینایی چشمانش را کم کم از دست داد و بعد از آن خانه نشین شد ولی با این حال بعضی اوقات درمواقع درو کردن محصولات گندم و جو کمک حال اقوام برای جمع آوری محصولات بود . بیشتر رنج و مشقت زندگی آنان را همسرش زیور خانم بر عهده داشت .
از خصوصیات اخلاقی  وی مهمان نوازی بود . ایشان بیشتر اوقات را روزه بودند و نماز قضا به جا می آورد . نماز شبشان ترک نمی شد و نماز و روزه هم اگر کسی از ایشان در خواست داشت برایشان به جا می آورد . بر این اساس طبق نذر و قولی که به افراد می داد حتی تا شش ماه روزه  می گرفت و اغلب روزه هایشان را بی سحر بودند و برایش تابستان یا زمستان فرقی نمی کرد .

مرحوم غلامحسین خسروی

salahshorannaragh.blog.ir

پسر بزرگ مشهدی غلامحسین تصمیم می گیرد اسم پدر بزرگش اسداله را برای پسرش انتخاب کند تا این نام ارزشمند زنده بماند . 
اتفاقا اسداله که متولد 1338 بود بزرگ و بزرگ تر می شد اکثر اقوام  می گفتند جوانمردی و تعصب اسدالله مانند جدّ پدریش اسداله می باشد تا اینکه پس از سربازی و شروع جنگ تحمیلی با اینکه همسر انتخاب نموده بود راهی جبهه های حق علیه باطل شد .

اسداله خسروی پس از خلق حماسه های جاودان تاریخ 22 آذر 1360 طی عملیات طریق القدس در جبهه بستان استان خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در بقعه شاه سلیمان(س) نراق خاکسپاری گردید .
اسداله پنجمین شهید نراق و اولین شهید پایگاه بسیج شهر نراق محسوب می گردد . 
مشهدی غلامحسین در هنگام شهادت نوه اش اسداله ناراحت و دلگیر بود و به دلیل نابینائی نتوانست در مراسم های شهید شرکت کند واین غم بزرگ را درسینه داشت تا اینکه چهار سال بعد دعوت حق را لبیک گفت .

مشهدی غلامحسین خسروی نهایتا در سن 81 سالگی تاریخ 26 دی 1364 بدرود حیات گفت و پیکرش با احترام در وادی السلام شهر نراق خاکسپاری گردید .

همسرش خانم زیور خسروی فرزند محمد و مادربزرگ شهید خسروی نیز تاریخ 2 اردیبهشت 1375 سر به تیره تراب گذاشت و در وادی السلام دفن شد .
شادی روح مشهدی غلامحسین خسروی و همسرش مرحومه زیور خانم و نوه شان شهید اسداله خسروی و اموات خاندان صلوات نثار می کنیم .

۹۸/۱۲/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook