سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاج علی اکبر صفدری تاریخ 1 مهر 1305 در روستای مهدی آباد اردهال از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی چشم به جهان گشود .
پدرش حاج ملا محمد حسن صفدری روحانی بزرگوار خطه اردهال در سال های اول زندگی علی اکبر بدرود حیات گفت و ایشان نزد مادر بزرگش خورشید خانم تربیت و آموزش قرآن را شروع کرد .

مرحوم حاج علی اکبر صفدری

شروع تحصیل به کاشان رفت و در این شهردوره ششم ابتدایی خود را گذراند. سپس در جهت  آموزش دوره معلمی به دانشسرای تهران رفت ودرآنجا دوره تکمیلی خود را با موفقیت به پایان رساند و سال 1327 به عنوان معلم روستا درآموزش و پرورش ناحیه نراق استخدام شد و در زادگاهش روستای مهدی آباد تدریس خود را آغاز نمود .
طی سال های تدریس خود به عنوان مدیر ومعلم مدرسه جهت آموزش فرزندان روستای مهدی آباد تلاش زیاد و قابل تقدیری داشت .همچنین دراین سال ها در روستاهای جاسب , سینقان و خاوه اردهال نیز تدریس می کرد.

چندین سال نیز به عنوان ناظر امتحانات ششم درآزمون های نهایی بخش نراق انتخاب شد. این معلم دلسوز با توجه به تسلط به روان خوانی و تجوید قرآن کریم مسئولیت آموزش قرآن کلیه پایه های تحصیلی را به عهده داشت .
صفدری پس از 25 سال فعالیت در شغل  معلمی سال 1353 خود را بازنشسته کرد . اکثر دانش آموزان ایشان در رشته های مناسب تحصیلی و شغلی هستند و به کشور و مردم خود خدمت می کنند .
حاج علی اکبر ضمن معلمی به فعالیت های عام المنفعه در مهدی آباد مشغول بود . با توجه به اینکه پدر بزرگوارش دفتر عقد و ازدواج داشت ایشان این کار را از پدر به ارث برده و اکثر خطبه های عقد در مهدی آباد و روستاهای اطراف را جاری می نمود . در گذشته تنها دارنده خودرو در روستا بود و چنانچه فردی بیمار می شد و یا کار ضروری در شهر داشت ایشان پیش قدم می شد .

باتوجه به گذراندن دوره کمک های اولیه به همراه برادر خود مرحوم دکتر محمود به درمان های سطحی و شکسته بندی به کمک مردم روستای خود مبادرت می ورزید و همچنین فعالیت های عام المنفعه دیگر را خالصانه انجام می داد .
حاج علی اکبر صفدری تاریخ 21 فروردین 1367 در سن 62 سالگی به علت بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت . سی و یکمین سالگرد این رادمرد و چهره نیکوکار و محبوب مردم را به ذکر صلوات شادی روح پاکش گرامی می داریم .

سایت سلحشوران شهر نراق از سرکار خانم منصوره صفدری فرزند حاج علی اکبر از بابت تهیه زندگینامه پدر بزرگوارش سپاس گزار می باشد .

۹۸/۱۲/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۲ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۳۹ سایت سلحشوران شهر نراق



دکتر محمد صفدری یکی از مشاهیر روستای مهدی آباد اردهال دلیجان


* به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ حاج ملا محمد حسن صفدری فرزند ملا احمد در سال 1267 شمسی در روستای مهدی آباد( کُرَجارسابق) از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی در خانواده ی روحانی بدنیا آمد.
در کودکی تحت تعالیم دینی پدر خود ملا احمد قرار گرفت و دروس طلبگی را در مدرسه (حوزه علمیه) سلطانیه کاشان فرا گرفت. او سپس به روستای کُرَجار بازگشت و به امور دینی آنجا و روستاهای همجوار پرداخت.
روضه شب های جمعه ملا محمدحسن در روستای مشهد اردهال مضجع نورانی علی بن باقر علیه السلام فرزند بلافصل پنجمین امام شیعیان سال ها ادامه داشت . در گرما و سرما سوار بر الاغ که آن زمان وسیله ی نقلیه محدود بود و به روستاها می رفت و مراسم روضه خوانی برای ائمه هدی بر پا می کرد و مردم را از مصیبت های که به خاندان اهل بیت تحمیل شده بیشتر آشنا می ساخت . علاوه بر آن ایشان به کار کشاورزی و دامداری در روستا اشتغال داشت و افرادی از این طریق در کنارش امرار معاش می کردند .
همسرش مرحومه خانم رقیه کریمی فرزند علی اکبر از زنان مومنه و همیشه در کنار حاج ملا محمد حسن یاور و مشوقش بود .
به تحصیل فرزندان خود تاکید داشت فلذا در زمان های دور که در روستاها کمتر به تحصیل فرزندان بهاء داده می شد وی فرزندانش را جهت کسب علم و دانش راهنمایی می کرد .
ملا حسن صفدری نهایتا بهمن ماه 1348 در سن 81 سالگی با داغی که از کشته شدن فرزندش دکتر محمد در سینه داشت بدرود حیات گفت و در مقبره ای در حسینیه حسینی شهر قم خیابان امیر کبیر ؛ کوچه 13 خاکسپاری گردید .
💝
فرزندان حاج ملا محمد حسن صفدری عبارتند از :
🌴* حاج علی اکبر صفدری متولد 1305 شمسی از مومنین و معلم دلسوز و زحمتکش مهدی آباد بود که مدتی نیز ریاست مدرسه را بر عهده داشت . نامبرده تاریخ 21 فروردین 1367 در سن 62 سالگی به علت بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت و در گورستان روستا خاکسپاری گردید .
🌴* دکتر محمود صفدری از پزشکان حاذق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و متخصص مغز و اعصاب بود که بازنشسته شده بود و سال 1394 در خارج کشور به رحمت خداوند پیوست .
🌴* آقای احمد صفدری که در تهران سکونت دارد .
🌴* خانم ... صفدری که در روستای سینقان از توابع دلیجان سکونت دارد .
💝
🌴 فرزند دیگر مشارالیه به نام دکتر محمد صفدری که یکی از مشاهیر روستای مهدی آباد اردهال دلیجان می باشد سال 1300 شمسی متولد شد . در کاشان تحصیل را ادامه داد و سال 1325 به کادر اداری دانشگاه تهران پیوست و همزمان تحصیل می کرد تا اینکه سال 1327 دوره لیسانس قضایی را به پایان رسانید . سال 1331 به منظور تکمیل تحصیلات به کشور فرانسه رفت . پس از بازگشت به ایران به عضویت رسمی هیئت علمی دانشکده حقوق در آمد و تدریس حقوق بین الملل را بر عهده گرفت . از استاد صفدری تالیفاتی به یادگار باقی است .
دکتر ساکن تهران بود و نهایتا روز شنبه تاریخ 23 مهر 1339 در حالی که ابتدای کوچه ناهید در خیابان سی‌متری عازم رفتن به منزل خود بود با ضربات چاقوی دانشجویی به نام نصرتعلی صدری که معترض به نمره درسی بود در 39 سالگی به قتل رسید . روزنامه های وقت به این موضوع پرداختند و تا ماه ها جریان دادگاه قاتل او توسط رسانه ها تعقیب می شد . پیکرش با احترام تشییع و در گورستان باغ طوطی جَنب حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی خاکسپاری گردید . روی سنگ قبرش نوشته : دکتر محمد صفدری دانشیار دانشکده حقوق و ادبیات در راه انجام وظیفه شهید شد .

💝💝💝
پدید آورندگان نویسندگان سایت سلحشوران شهر نراق .
مطالب فوق الذکر همراه با عکس های مورد نیاز از فروردین ماه سال 1395 در سایت سلحشوران شهر نراق قابل مشاهده می باشد .
💝💝💝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook